הרעיון? חודש שלם עם שישה פרטי לבוש בלבד.

 

טרנד דיאטות האופנה התפרסם בעולם ביולי האחרון בעקבות יוזמה של היידי הקמר, תושבת ניו יורק ומנהלת אסטרטגיה בחברת פירסום. הניו יורק טיימס פירסם כתבה נרחבת בנושא ובה רואינו כמה וכמה אנשים שהחליטו שנמאס להם להסתכל על הארון (המפוצץ בבגדים בדרך כלל) ולהכריז "אין לי מה ללבוש".

הקמר אף פתחה אתר בשם "שישה פרטים או פחות" ששם כל מי שמעוניין לפתוח בדיאטת אופנה מוזמן להיכנס ולהתעדכן.

רוב האנשים צלחו את אותו חודש וסיפרו שבעקבותיו הרגישו שהם יוכלו להיות חכמים יותר בעת קניית בגדים, וכן שאת הגיוון המתבקש מיום ליום השיגו בעזרת שימוש באביזרים שונים (סיכות, חגוורת, נעליים).

באופן אישי, היום אני בעיצומו של היום ה14, חצי הדרך. 14 יום שבהם אני משחקת עם חמישה פריטים בלבד. את הפריט השישי אני שומרת לחתונה שעתידה להתקיים בתחילת אוקטובר.
 

למה לעשות את זה?

אפשר לדבר על חברת השפע, על קפיטליזם, על צרכנות לא נבונה, על פיתויים ועל פיצויים, על אנשים שאין להם בארון יותר משישה פריטים מחוסר ברירה. כמה מתוך אלה הביאו אותי לניסוי? אין לדעת. רק אציין שזהו אינו הניסוי הראשון שאני עורכת על עצמי. כאן למשל אפשר לקרוא על חודש שלם שבו חייתי על אורז ומים רק כי ראיתי את המודחים מגיעים לוילת המושבעים בהישרדות 3.
 

אין ספק שהעונה העכשווית מתאימה לדיאטת אופנה ? מזג האוויר סביר ורוב שעות היום מחולקות בין המזגן במשרד, למזגן באוטו ולמזגן בדירה. לא מומלץ להתחיל דיאטת אופנה באוגוסט הלח או בפברואר הגשום. אלא אם אתם יכולים להתחייב על כביסה אחת ליום-יומיים.

 

 

הפריטים שנבחרו:

  1. גופיית קולר בצבע ירוק כהה של קאלה
  2. חצאית שחורה של H&M
  3. חולצת וי שחורה של H&M
  4. מכנסי סקיני ג'ינס של melting pot
  5. חולצה לבנה מעומלנת נטולת שרוולים של זארה
  6. שמלה שחורה המיועדת מראש לחתונה שתתקיים באוקטובר
     

ואיך זה עובד?

את ארבעת הפריטים הראשונים אני משלבת ביום-יום בקומבינציות שונות (חולצה שחורה + חצאית שחורה, חולצה שחורה + ג'ינס, גופיה +חצאית, גופיה + ג'ינס). החולצה הלבנה חגיגית יותר, ובשילוב עם שרשרת נכונה וחצאית יוצרת מראה אלגנטי. לכן אותה אני לובשת לאירועים מיוחדים יותר (השקות, פגישות חשובות).

את המראה היומיומי אני מגוונת בעזרת כמה אקססוריז שמושכים (אולי רק בעיני) יותר תשומת לב. בין האהובים עלי:

סיכת פרח סגולה בעבודת יד, שרשרת ציפור של המעצבת לי בונק, עגילים צמודים עגולים בצבעי שחור וזהב ועוד גיוונים שמתחשקים באותו הרגע.

 

 

והתחושה?

ראשית, עלי להתוודות: אתמול נשברתי. הוזמנתי למסיבת צהריים וחטאתי בשמלה ורודה עם חגורה לבנה (לא משהו שיתאים לחתונה המיועדת, ומצד שני השמלה השחורה הרגישה לי כבדה על מסיבת צהריים). אבל כמו בכל דיאטה, הסוד הוא להכיר בעובדה, לקום, ולהמשיך הלאה. 6 פריטים עד הסוף.

 

 

מצד אחד, הרבה זמן ומחשבות נחסכים (עשו לעצמכם תרגיל ?כמה זמן אתם מקדישים לשאלה: מה אלבש מחר, מה מתאים עם זה, מה לא לבשתי ממזמן), מצד שני ? קרייבים קטנים מתעוררים ? את רואה ברחוב מישהי שלובשת משהו שממש בא לך לנסות, את עושה סדר בארון ומוצאת חולצה ישנה שממש מחמיאה, ובכלל ? לא נראה לי שאצליח להמשיך וללבוש את חולצת הוי השחורה הזאת עוד הרבה זמן (מה גם שלחלק מהבדים של H&M יש נטייה לגלות חורים אחרי הכביסה השלישית). ופתאום מתחשק לעשות סדר בארון ולהבין מה אני באמת צריכה ועל מה אפשר לוותר.

 

ומה הלאה?

את התובנות האופנתיות-צרכניות-פסיכולוגיות אפשר יהיה לסכם ככל הנראה רק בסיומו של החודש. בינתיים חשוב להגיד שמדובר בפרויקט אישי, שזה לא מתאים לכל אחד ושזה נותן פרספקטיבה לא רעה על אודות כמה כסף וזמן נחסכים במהלך חודש הזה.

בסופו של יום, התהליך הזה זה גורם להיקרע בין הצד שאומר "זה בסך הכל בגדים. נו ביג דיל", לבין "לעולם אל תזלזלי בכוחה של האופנה".

 

מה דעתכם?