האם בגיל 18 אנחנו הופכים אוטומטית לבשלים ואחראיים יותר? עבור אלו החדורים להט של עשייה כבר מגיל "אפס", שרק מחכים "לצאת לדרך" - גיל 18 הוא פשוט רף טכני שיש לעבור, ומיד לאחריו נפתחות כל האפשרויות. לעומתם, ישנם אלו שעדיין זרוקים על הספה של ההורים בגיל 25, עסוקים בחיבוטי נפש ושאלות קיומיות, ללא שמץ של מושג מה לעשות עם עצמם.

 

בנומרולוגיה, קיים מושג שנקרא "גיל בשלות", שהינו למעשה הכינוי לגיל הבגרות הנומרולוגי של האדם. מושג זה, מסביר בצורה מאוד ברורה מתי כל אדם יוצא לדרכו, ומדוע יש את אלו שגם בגיל בוגר יחסית, עדיין "מחפשים את עצמם". בניגוד לגיל הבגרות האזרחי, הזהה עבור כולנו, הרי שגיל הבשלות הנומרולוגי הינו אישי, משתנה על פי ההשתייכות לאחת מ- 9 קבוצות גיל שונות שנקבעות על פי שביל הגורל, ויכול לנוע בין 18 ל-26.

כדי לחשב את שביל הגורל שלכם, ולדעת בעזרתו מהו גיל הבשלות הנומרולוגי - עשו את החישוב הבא:

 

1. חברו את כל המספרים המרכיבים את תאריך הלידה שלכם, וצמצמו אותם לספרה אחת. לדוגמא: תאריך הלידה 17-11-1975, יחובר כך: 1+7+1+1+1+9+7+5 = 32 , 3+2 = 5. במקרה זה, שביל הגורל שהתקבל הינו 5.

 

2. כעת, כל שנותר לעשות הוא להפחית את שביל הגורל - המספר 5 - מהמספר 27. (זוהי נוסחה קבועה לכל שבילי הגורל, כיוון שבנומרולוגיה עובדים במחזורים של 9 שנים. גיל 18 הוא רף המעבר הראשון לבגרות, ולאחריו יש עוד 8 גילאים אפשריים - סך הכל 9 גילאים אפשריים. אחרי 18, הכפולה הבאה של ה- 9 היא 27, שעוסקת בתקופה אחרת של החיים).

 

כלומר 27-5 = 22.

במקרה זה התקבל גיל בשלות 22.

 

כלומר, למרות שהאדם שבדוגמא הזו נחשב כבוגר אזרחית כבר בגיל 18, הגיל הנומרולוגי בו הוא אמור לצאת לדרך הינו 22. המשמעות היא שאדם זה נחשב "כילד" עד גיל 22, ואינו מרגיש באמת במחויבות לקריירה, פרנסה, זוגיות והולדה. אין זה אומר שהאדם יושב בטל במשך השנים, ובהחלט יתכן שיסע לטייל, ילמד משהו או יעבוד בעבודות זמניות כלשהן, אולם מבחינת הגשמת ייעוד ומימוש מגורים, עיסוקים והקמת משפחה - הוא אינו מחויב.

"טרום בשלות" - לפעמים עדיף שתחכו עוד קצת עם ההחלטות הגדולות

 

חשבו את גיל הבשלות שלכם, ונסו לחשוב מה אירע באותו גיל. יש להניח שתזהו את הגיל כנקודת מפנה מסויימת שבה הכרתם בן זוג רציני, אולי התחתנתם, חלקכם התחילו ללמוד או ביצעו מהלכי קריירה משמעותיים, וכן הלאה. למעשה, המפה הנומרולוגית ממש "ביקשה" מכם לחכות עד גיל זה, כך שלא תקדימו את המאוחר ותבצעו מהלכים משמעותיים שלגביהם יש סיכוי רב כי תתחרטו בהמשך.

 

לדוגמא, זוגות רבים שמתחתנים בתקופת "טרום בשלות" של אחד מבני הזוג - מתמודדים עם אתגרים לא קלים באזור הזוגיות שלהם, ורבים הסיכויים כי יתגרשו. (כאן מדובר בגירושים שניתן היה למנוע, אם בני הזוג היו ממתינים לגיל המתאים ורק אז מקבלים החלטה בנושא החתונה). גיל הבשלות אינו מחייב פירוק זוגיות מוקדמת, אולם הוא בהחלט יעמיד אותה במבחנים לא קלים לאורך השנים.

 

ומה לגבי דתיים, או בני עדות מסויימות שמחייבים זיווג בגיל צעיר, או נורמות חברתיות אשר כופות על האדם לבצע מהלכים משמעותיים טרום "בשלותו"? התשובה היא שהאדם בוחר את דרכו, ובהתאם לכך המפה מייצרת עבורו השלכות ספציפיות. יתכן למשל  שיתגרש ויגיע לסיבוב זוגיות שני ונכון יותר עבורו. מצד שני יתכן ויבחר להמשיך בזוגיות על אף כל המכשולים שבדרך. גם חילוניים בוחרים פעמים רבות לשמר זוגיות שאינה מתאימה לאורך שנים. בדיקת גיל הבשלות פשוט תעיד על הקשיים שהאדם חווה, במידה ופעל מוקדם מדי, ועל סיכויי ההצלחה של המהלך. יחד עם זאת, המפה תמיד תשאיר בידיו של האדם את האפשרות לבחור האם וכיצד לתקן.

 

ואם מישהו מכם הורה לילד, שבגיל 25-26 עדיין מחפש את עצמו - קחו אויר, נשמו עמוק, והרגיעו את עצמכם. מסע הלבטים והיסורים עומד להסתיים. גיל הבשלות המאוחר ביותר הינו 26, ולאחריו כולם - ללא יוצא מן הכלל, כבר יוצאים לדרך. יציאה לדרך בגיל הנכון אינה מעידה בהכרח על דרך חפה מטעויות, הימנעות מבחירה בקריירה שגויות או בני זוג לא מתאימים - אולם היא מפחיתה את הסיכוי לקשיים מיותרים, ומעלה את הסיכוי לבחירות יותר מוצלחות.

 

לאתר של מתי שטרנברג www.numero-logy.com