עמותת רוח נשית, הפועלת לקידום עצמאותן הכלכלית של נשים נפגעות אלימות, קיימה ביום שישי האחרון את המפגש ה-12 של פורום נשות העסקים. המפגש היה בסימן "נשות העסקים כשגרירות של רוח נשית".

 

עוד ב-Onlife:

 

במהלך המפגש שוחחו הנשים, כולן מנהלות מובילות בעולם העסקי, על משמעות העמותה בחייהן, מדוע בחרו להתנדב ברוח נשית, מהי אלימות ותלות כלכלית בשבילן ועל דרכים "להיות שגרירות" ולקדם את העמותה בחברה הישראלית ובעולם העסקי.

 

יעל אבוקסיס  - שחקנית ומפיקה, נשיאת עמותת "רוח נשית"

"בשבילי, אלימות כלפי נשים היא גם אלימות של נשים כלפי נשים. מקום שמאפשר הזדמנות של אישה למען אישה אחרת מצריך שינוי תודעתי שלם, הבנה שנשים נפגעות אלימות גם קשורות אלינו כי באיזשהו מקום כולנו נפגעות אלימות.

 

יעל אבקסיס - "אי השוויון בין נשים לגברים הוא בלתי נסבל" (צילום: בני גמזו)

 

"נשים חוות כל הזמן אלימות כלכלית ואלימות מגדרית, אי השוויון בין נשים לגברים הוא בלתי נסבל. לכן, אני מאמינה שאנחנו צריכות לפנות לבתי ספר ולדבר עם נערות מגיל צעיר על עצמאות כלכלית".

 

עדי מנור - מנהלת פיתוח עסקי שטראוס-מים (תמי 4)

"אני מתנדבת ברוח נשית כי אני מאמינה שמעבר לקושי הנפשי של מעגל האלימות, לכל אישה צריכה להיות עצמאות כלכלית. ואם לכל אישה אז בהחלט אלה שחוו אלימות.

 

מכי ועדי מנור (צילום: גלינה רחמינוב)

 

"ליוויתי אישה במשך תקופה, ויום אחד ראיתי שהשכר שלה קפץ. שאלתי אם היא קיבלה בונוס או קידום. היא אמרה לי שהיא פתאום התחילה לזכור להעביר כרטיס במקום העבודה שלה. זה כל כך הכעיס אותי, כי זה הרבה מעבר לזה שהיא שכחה, היא פשוט לא הרגישה שמגיע לה. כך קרה שהיא עבדה חינם במשך חודשים".

 

לבנת פורן - מנכ"ל ובעלים של המרכז למימוש זכויות רפואיות

"התחברתי לרוח נשית כי זו עמותה שבראש ובראשונה מלמדת נשים לצאת מהתלות ולא יוצרת אותה. במקום לתת את הדגים, אנחנו נותנות את החכה ומלמדות לדוג. זו לא צדקה. החיבור הנוסף שלי הוא שאני מנהלת חברה מאוד נשית שיש בה 100 נשים וגבר אחד. בעבר לא היה לי נוח בחברת נשים ולמדתי דרך מקום העבודה שלי ודרך רוח נשית שנשים זה עולם נפלא ונהדר.

 

לבנת פורן (צילום: גלינה רחמינוב)

 

"כשגרירה" הייתי אומרת לשר הרווחה, משה כחלון, שיש לו הזדמנות חד-פעמית לשנות את גורלן של נשים בישראל. במקום שנשים תהיינה תלויות במדינה, ניתן לעזור לרוח נשית על-ידי מתן תקציב שיעזור לנשים הללו לרכוש כלים. עוד כמה שנים תראה נשים עצמאיות שלא תלויות במדינה ואם תפספס את ההזדמנות הזו תצטער על זה כל חייך".

 

חניתה שושן - בעלים ומנכ"ל של חברת טופ מרקטינג לייעוץ עסקי שיווקי

"בכל הזדמנות אני חושפת ומספרת אודות העמותה. העברתי הרצאה במכללה למנהל ובין היתר סיפרתי לקהל על רוח נשית. שלושה ימים לאחר מכן התקשרה אליי מישהי ששמעה את ההרצאה וביקשה עזרה. אותו דבר קרה לי גם השבוע, בהרצאה שהעברתי בבני ברק".

 

חניתה שושן (צילום: גלינה רחמינוב)

 

אתי לפלר-שי - מנהלת חברת סדנאות ללימוד פרזנטציה ושיווק עסקי, בעבר עורכת תוכנית הרדיו "משעל על הבוקר" עם ניסים משעל

"ישבתי עם אישה בת 54 שליוויתי, ובמשך ארבע שעות של שיחה היא הסתירה את הפה ופחדה לחייך. הרגשתי שאני חייבת לגרום לה לחייך ולהחזיר לה את הביטחון העצמי. השיחה בינינו גרמה לה להבין שהיא יכולה לחייך ולהיות שמחה. בשבילי ההצלחות הללו, הן חלק ממתן הכלים לחיזוק הביטחון ומשם לעצמאות כלכלית".

 

אתי לפלר-שי (צילום: גלינה רחמינוב)

 

צפרה פרלמוטר - יזמית של רשת אופנה חברתית - TOKATY

"נולדתי בקיבוץ והיה לי ברור שאם יום אחד אעזוב, אשאר בלי כלום ואהיה חייבת להתפרנס. בנוסף, "זכיתי" בשיתוק ילדים בגיל צעיר וההורים שלי מאוד חששו מה יהיה איתי. הלכתי ללמוד עיצוב אופנה וכשהפכתי למעצבת הבית של קסטרו היו לי כל הזמן חרדות מהתלות הכלכלית במישהו אחר.

 

צפרה פרלמוטר (צילום: גלינה רחמינוב)

 

"לא הסכמתי לעבור לגור עם בן הזוג שלי עד שלא ידעתי שזה רציני מאוד מבחינת שנינו. אני מאמינה שצריך להבין בכסף ולהרוויח כסף בזכות עצמך כדי להיות עצמאית כלכלית. כך גם לימדתי את התופרות שעבדו תחתי וכך אני מסבירה לכל אם שחושבת שאם רוב המשכורת הולכת למטפלת אז בשביל מה לצאת לעבוד. אני מסבירה שצריך לעבוד, להתפרנס ולהתקדם כדי להיות עצמאית".

 

חגית בכור - מנהלת אגף לייעוץ השקעות בבנק הפועלים

"תמיד שאפתי לא להיות תלויה באף-אחד, כולל בהוריי. אפילו ברמת המגפיים היקרים שרציתי, האמנתי שאני צריכה לקנות אותם לעצמי. כשהייתי קצינת ת"ש בצבא פגשתי נשים שהיו מבוגרות ממני ואיבדו את יקיריהן, סגני אלופים וקצינים בדרגות אחרות.

 

חגית בכור (צילום: גלינה רחמינוב)

 

"הן לא ידעו איך לטפל בעצמן מבחינה כלכלית ברמת הבירוקרטיה: מכתבים ממס הכנסה, ביטוח לאומי וכד'. אני הייתי צריכה לעזור להן. לכן, אני רואה חשיבות גדולה בהתנדבות שלי שמעודדת נשים להיות עצמאיות כלכלית".

 

נירית בן-ציון - בעלים של חברת ביזנס זום

"כל פעם שאני נפגשת עם לקוח חדש אני גם מספרת על רוח נשית. אני חושפת בפניו שאנחנו לא עמותה שתורמת כסף ויוצרת תלות. תלות כלכלית ואלימות קשורים אחד בשני. כל אישה וגבר שהם עצמאיים לא ייחשפו ולא יחשפו את הדור הבא לאלימות כלכלית".

 

נירית בן ציון (צילום: גלינה רחמינוב)

 

עו"ד יעל סגל-מקליס - אחראית על הקליניקה להעצמה כלכלית לנשים נפגעות אלימות של רוח נשית בשיתוף בית הספר למשפטים של המרכז הבינתחומי בהרצליה

 "אני מאמינה שיש קשר ישיר בין תלות כלכלית לאלימות. אני מתחברת לנושא של אלימות כלכלית ברמה האישית ואני יודעת שזה נושא לא מדובר. כשהגעתי לרוח נשית הבנתי שגם אני, כאישה עצמאית שמתפרנסת, מצאתי את עצמי תחת אלימות כלכלית.

 

יעל סגל-מקליס (צילום: גלינה רחמינוב)

 

"חשוב להבין שאפילו אם את הולכת לסופר ומחליטה לקנות פסטרמה שהיא קצת יותר יקרה ואז בבית עושים לך על זה פרצוף, זה מעיד על אלימות כלכלית. זו אלימות שלא תמיד רואים ולא תמיד מבינים עד שנמצאים בתוכה. העניין הוא שהיא משותפת לכולנו.

 

"אנחנו עובדות עם נשים נפגעות גילוי עריות, אונס, אלימות פיזית, נפשית וכלכלית, ביניהן הנשים של גואל רצון. כולן סובלות מפוסט-טראומה מתמשכת וזה אומר שהן מתקשות להיכנס לשוק העבודה, להתמיד במקום עבודה, לעמוד מול סמכות ובמיוחד סמכות גברית".

 

חשוב לציין כי בימים אלו רוח נשית מנהיגה את "מעסיקים ידידים לשותפות חברתית". הפרויקט מסייע לנשים נפגעות אלימות למצוא עבודה בתקופה בה הן נמצאות בחוסר בטחון, בתפיסת יכולת נמוכה ולעיתים אחרי תקופה ארוכה של אבטלה. אותן חברות שקולטות את הנשים מייצרות תהליך "מנטורינג" פנימי שמסייע לנשים להשתלב במקום העבודה.

 

חברת קווים בנמל, חברה לעיצוב ואדריכלות, היא אחת השותפות בפרויקט "מעסיק ידיד". סער גולן, מנכ"ל החברה, סיפר לנו על החיבור המיוחד בין קווים בנמל לבין רוח נשית: "אנחנו ארגון שבתפיסתו הוא נשי והרוב הדומיננטי בו הוא נשים.

 

סער גולן (צילום: גלינה רחמינוב)

 

החיבור שלנו עם רוח נשית הוא שאנחנו כמוסד לוקחים אחריות על מי שנמצא אתנו גם מעבר לתקופת הלימודים (לחברה יש בית ספר לעיצוב). אנחנו עוזרים לבוגרים במציאת עבודה וליווי תוך כדי עבודה. החוויה שלנו כארגון הולכת ומתעצמת בעקבות שיתוף הפעולה עם רוח נשית ויש לנו תחושה של ערך נוסף שהיא מעבר לנתינת קורסים מקצועיים".

 

עמותת רוח נשית מזמינה אותך להצטרף למועדון "מעסיקים ידידים" בו חברים מעסיקים רבים השותפים לרוח נשית בחזון ובעשייה. להצטרפות התקשרו ל- 072-2507770, או פנו במייל: ruach-nashit@012.net.il