גבעת האירוסים, נס ציונה

בקצה שכונת גבעת האירוסים בנס ציונה ישנן גבעות כורכר שמזמינות אותנו לטיול קליל ונחמד של פרחים, צבעים וריחות. המסלול מתחיל בכיכר פסל שומר הגבעות שקשה לפספס, השיטוט בגבעות הוא חופשי, ישנם שבילים מסומנים אבל לדעתי כל הכיף הוא פשוט קצת ללכת לאיבוד, לחפש אירוסים וליהנות מהטבע, כל משפחה לפי הקצב שלה. השבילים ברורים ונוחים להליכה אך חוליים לעיתים ולכן לא עבירים לעגלות.

 


 

שביל הרקפות כוכב יאיר

יער, המון ירוק, תצפית מרהיבה, גת עתיקה והמון המון רקפות תמצאו במסלול הקליל המומלץ ביותר ביישוב כוכב יאיר. את תחילת המסלול תזהו בקלות הודות לשלט ולחבלים המסמנים את השביל. במעלה השביל תזהו מדרגות עם מעקה ברזל, עלו בהן ותגיעו לשביל כורכר רחב, שם מתחיל השביל לתצפית האחים עם נוף מרהיב על כל האזור!

 


יער המלאכים, שפלת יהודה

ביער המלאכים לא תפגשו מלאכים משוטטים בין העצים... היער זכה לשמו כי קהילת יהודי לוס אנג'לס תרמה את עצי היער. היער יפה במיוחד בימות האביב והחורף, שפע של רקפות ופרחי בר מקשטים את היער, נוף שפלת יהודה ניבט מכול מקום, ובעיקר המון שולחנות פיקניק לבילוי משפחתי. את הביקור ביער מומלץ להתחיל במסלול קצר הנקרא-שביל הגתות. מהכניסה ליער יש להמשיך ישר עד הפניה ימינה לדרך קדם. חנו ליד שולחנות הפיקניק, ותוכלו לזהות את השלט המורה ימינה "שביל הגתות", השביל מסומן בכחול. השביל עולה במעלה הגבעה, לבין עצי האורן והפריחה נמשיך עד לחורבת כרוע. שם ננוח ונהנה מהנוף ונחזור חזרה באותה הדרך לרכב.

 


טיול על רכס הכרמל, זכרון יעקב

משכונת "השמורה" בזכרון יעקב יורד שביל הליכה ההולך לכיוון הים ומספק תצפיות מרהיבות על רכס הכרמל שממול, בריכות הדגים של מעיין צבי והים, וגם על כלוב הנשרים ברמת הנדיב. חונים בנקודת הציון ומחפשים בצד שמאל את השביל היורד, מתחילים ללכת בו ובהתפצלות השבילים פונים ימינה לכיוון הים. ההליכה היא בנוף הפתוח וההרגשה על הגובה, והפריחה כאן משגעת. הולכים עד שמגיעים לעיקול חד וכשהשביל מתחיל ללכת במקביל לכביש 4 שמתחת, זה הזמן לחזור חזרה באותה הדרך. המסלול כולו כ-2 ק"מ הלוך וחזור.

 


גבעת הרקפות בטל שחר

מסתבר שבשביל לראות מרבדים של רקפות אין צורך להרחיק צפונה... ליד מושב טל שחר לא רחוק מגדרה נמצא יער קטן וקסום שבחודשי החורף והאביב מתמלא בפריחת רקפות אבל לא רק, ניתן לפגוש גם כלניות ופרחים רבים נוספים. הטיול בגבעה הוא בין שבילים לא מסומנים היות שלא מדובר על שמורה או יער קק"ל, הילדים מאוד נהנים לשוטט בשבילים לגלות מרבדים של רקפות או פינות נסתרות ביער. אין מקום מסודר לפיקניק אבל אני הייתי משלבת עם הטיול פיקניק באחד מיערות האזור כגון יער מגינים, יער חולדה, יער אשתאול ועוד.

 

 

מה לכתוב בוויז? עוד טיולי פריחות? אולי קטיף? כנסו לאפליקציה החינמית EZgoing Family ותמצאו יותר מ 300 טיולים, פארקים וחוויות בכול הארץ.  

 

להורדה באנדרואיד

 

להורדה באייפון

 

פייסבוק