סיון רהב מאיר ואני חולקות תאריך לידה משותף יחד עם טום קרוז ולינדזי לוהאן. עם השניים האחרונים אני פחות ששה לחלוק את תאריך הלידה, ומאידך אני מאד שמחה לעשות זאת עם סיון רהב מאיר - אחת העיתונאיות, הפובליציסטיות ומגישות הטלוויזיה האהובות עליי בארץ.

 

עוד באון לייף:

 

סיון רהב מאיר

עושה חיל בתקשורת הישראלית. צילום: יחסי ציבור

 

אמנם ההייפ סביב רהב מאיר התגבר בעיקר בשבועות האחרונים, כשסירבה להחליף את ד"ר אבשלום קור בהנחיית חידון התנ"ך בטענה כי נעשה לו עוול בצורה בו פוטר מהטקס המפורסם. "חבל לוותר על מגיש כה מוצלח שהפך לסמל, הדרך והמסר מטרידים אותי", היא כתבה בדף הפייסבוק שלה לאחר שגילתה כי פוטר בהודעת טקסט, וזכתה לשיתופים רבים ולזרקור גדול וחיובי שהופנה אליה מבחינה ציבורית.

 

הפיצוי, כאמור, לא איחר לבוא. וכפי שהקוסמוס נוהג לפצות אנשים שפיהם וליבם שווים, כך ידע גם להחזיר לה ובגדול. לפני מספר ימים נודע כי סיון רהב מאיר היא זו שתנחה השנה את טקס הדלקת המשואות בהר הרצל ביום העצמאות, לצדו של השחקן עמוס תמם. אין ספק כי הטקס תפור למידותיה. למען האמת, אי אפשר לחשוב על דמות מתאימה יותר ממנה להנחות את טקס הדלקת המשואות, המתמצת בעיניי את מהותה של מדינת ישראל על כל גווניה, שמתרכז אל רגע אחד שהוא אולי המרגש ביותר שיש בשנה.

 

את דמותה של רהב מאיר, הילדה החייכנית והסופר חכמה, חלקנו זוכרים כבר כילדים שגדלו על "זומביט", וכמובן שאני ביניהם – התוכנית בה הגישה פינה בלתי נשכחת לצדו של מיכאל הנגבי. כמו כן רהב מאיר הגישה את פינת "הנוער מפנה שאלות לראש הממשלה" בכל יום עצמאות במעגל המפורסם של דן שילון. את החוכמה, החדות והרהיטות גילו אצל הילדה המחוננת עוד בבית הספר היסודי, ועד מהרה היא הפכה לכתבת צעירה במגזינים "ראש אחד" ו"כולנו". לאחר שיצא ספרה הראשון כשהיתה בת 17 בלבד, הנקרא: "מדריך לעיתונאי הצעיר", כבר לא היה אדם אחד במדינה שלא סימן אותה כהבטחה העיתונאית החדשה. השירות ככתבת מן המניין בגלי צה"ל כבר סלל את דרכה בקלות לעולם הטלוויזיה ואל חברת החדשות של ערוץ 2.

 

סיון רהב מאיר עם ראש הממשלה יצחק רבין

בגיל 14, לפני ההתחזקות ולצד ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. צילום: נחום עסיס

 

אולי לא כולם מודעים לכך, אך רהב מאיר נולדה כחילונית לכל דבר – ילדה טובה רמת השרון. בתקופת לימודיה באוניברסיטה היא נחשפה לרזי העולם היהודי בכלל ואל הפילוסופיה היהודית בפרט, והתחזקה. את המונח המקובל "חזרה בתשובה" היא פחות אוהבת. בעבר אמרה בראיון כי "לחזור בתשובה זה לא להפוך ולהיות בן אדם אחר, אלא לחזור להיות עצמך". ייתכן מאוד כי המשפט הזה מסביר את הקונצנזוס הקיים סביב העיתונאית, שאף פעם לא הפכה ל"דתיית המחמד" של התקשורת, כפי שאנחנו אוהבים ונוהגים לעשות כיאה לז'אנר. על אף שרהב מאיר הפכה בשנים האחרונות לאחת הנשים המשפיעות ביותר, לא רק על נשים במגזר אלא בכלל בעולם התקשורת, נאמר עליה לא פעם כי בשונה מדתיי המחמד שקודם היו דתיים ואז השתלבו בתקשורת, היא הייתה קודם בתקשורת ורק אחר כך דתייה.

 

בניגוד לאנטגוניזם שאני באופן אישי יכולה לחוש כשמשוחחים איתי על ענייני דת ויהדות, יש ברהב מאיר משהו מאחד ומפייס. וגם היא עצמה יודעת זאת היטב. לכן, היא החליטה לקחת את המושכות בידיים ולהפוך את היהדות לכח מלכד ולא מפורר. בין אם על ידי טור בעיתון הנקרא "פרשת השבוע", ובין אם בהרצאות ושיעורים שבועיים שהיא מעבירה אל מול אולמות מלאים, אליהם נוהרים מבוגרים וצעירים, גברים ונשים, וכן, גם קהל חילוני רב. כל זאת בלי פרסום או יחסי ציבור, אלא שמועה שרצה מפה לאוזן וממלאת אולמות. "אני דוסית, אני שומרת הלכה, אבל בשיעורים שלי זו לא המהות. אני מנסה לגרום לאנשים לצאת למסע, גם אם התוצאות יהיו שונות מהמסע שלי", רהב מאיר אמרה בראיון שנעשה לפני מספר חודשים בליידי גלובס. היא סוחפת רבים אחריה, וממשיכה לסחוף.  

 

סיון רהב מאיר

לא מרחיקה, מקרבת לבבות. צילום מסך: סיון רהב מאיר מרצה בפרויקט של ליבא

 

רהב נשואה לעיתונאי ידידיה מאיר ולהם חמישה ילדים. לפני כמה שנים, כשיהודה ונינט עוד היו אישיו מדובר, סיון וידידיה כונו כ"יהודה ונינט של המגזר". על העבודה המשותפת באותו התחום היא אומרת: "אנחנו אישית מאוד מעורבים אחד בעבודתו של השני, ומחשיבים מאוד את הדעה של האחר על כל צעד, שעל ומילה".את ההצעה להשתתף בעונה של "מחוברים" הם דחו על הסף: "פנו בעבר מ'מחוברים' גם אליי וגם לידידיה, וברגע שראו שאנחנו לא הולכים להתגרש לעיני האומה אז ויתרו. אני לא רוצה לצלם את ילדיי, ולא את עצמי לא מאופרת".

 

אלא שניכר כי היא לא צריכה את "מחוברים", או כל דבר אחר, כדי לחזק את מעמדה התקשורתי. בעבר נהגו לכנותה כ"אילנה דיין הבאה", אולם היום ניתן לומר בפה מלא כי בגיל 34, סיון רהב מאיר היא סופר וומן, עיתונאית מוכשרת וכותבת בחסד. ההבטחה מומשה ואף יותר מכך. ואולי יום אחד היא עוד תנחה גם את חידון התנ"ך.