בריטניה מודאגת ויש לה סיבה טובה: נתונים מהתכנית הלאומית העוקבת אחר התפתחות ילדים במדינה מראים כי יותר מאחד מכל חמישה ילדים יתחיל את בית הספר היסודי עם עודף משקל ויותר משליש מהילדים יתחילו את בית הספר התיכון עם השמנת יתר.כמובן, בריטניה לא לבד אלא משקפת את המצב הכללי במרבית המדינות במערב, ישראל ביניהן.

איך זה קורה? ובכן, אולי התשובה טמונה בארוחות הבוקר של הילדים: מסתבר שמרבית הילדים צורכים כמחצית מקצבת הסוכר היומית שלהם עוד עוד לפני השעה 9 בבוקר.

 

ילד אנגלי ממוצע אוכל שלוש קוביות סוכר (11 גרם) בכל בוקר במה שמכונה ארוחת בוקר: דגנים ממותקים, מיץ פירות ולחם מרוח בשוקולד, ריבה או ממרח אחר עמוס סוכר. עד סוף היום, ילדים צורכים פי שלושה יותר מאשר קצבת הסוכר היומית המומלצת להם, כך עולה מסקר תזונה לאומי.כמות הסוכר היומית המומלצת היא חמש קוביות סוכר לילדים בגילאי 4-6 ושש קוביות לילדים בגילאי 7-10.  

 

 

אפליקציה חדשה וחינמית - Be Food Smart- מסייעת להדגיש כמה סוכר, שומן רווי ומלח ניתן למצוא במזון ובשתייה שהילדים צורכים מדי יום. האפליקציה פועלת על ידי סריקת הברקוד של המוצרים כך שהורים יכולים לעשות בחירות בריאות יותר כשהם יוצאים לקניות.

 

ד"ר אליסון טדסטון, תזונאית ראשית בשירות הבריאות הציבורי באנגליה אמרה: "ילדים היום צורכים יותר מדי סוכר, וחלק גדול ממנו עוד לפני השיעור הראשון שלהם בבית ספר.

 

"זה חיוני עבור ילדים לאכול ארוחת בוקר בריאה אבל כולנו יודעים ששעות הבוקר לחוצות ועמוסות ושהורים רבים לא מצליחים לספק את הארוחה הזו אז הם מסתפקים בדגני בוקר עם שוקו כי זה הרבה יותר קל ומהיר. בנוסף, לא כולם יש את הזמן והסבלנות לבדוק במשך שעות את הערכים התזונתיים של המזון שהם שמים בעגלת הקניות. זו בעצם הסיבה בגללה פיתחנו את האפליקציה - להוריד קצת מהלחץ על ההורים ולעזור לבחור להם אפשרויות אוכל ושתייה בריאות לילדים שלהם."

 

 

שרה סטנר, מדענית מנהל בקרן התזונה הבריטית, הוסיפה: "אנחנו יודעים היום שארוחת בוקר בריאה יכולה להוות תרומה משמעותית לצריכת הוויטמינים והמינרלים שהילד זקוק להם. ארוחת בוקר נקשרה לתוצאות בריאותיות חיוביות רבות.יש המון אפשרויות בריאות זמינות. אנחנו רק צריכים לעזור להורים עסוקים וטרודים לעשות את הבחירות הנכונות עבור בני משפחותיהם".