אפליקציית Bip it היא בשורה חדשה בעולם הטכנולוגי והיא פותחה במטרה לפתור בעיה מדאיגה – הקלדת הודעות SMS בזמן הנהיגה. מדובר באפליקציה הראשונה והבלעדית בעברית המאפשרת לכל נהג לנהל את השיחות, הודעות הטקסט, הוואטסאפ, הניווט, יומן הפגישות והתזכורות ואפילו את המוזיקה שלו מבלי לשלוח יד אל מסך הטלפון או מבט בזמן נהיגה.

 

כיצד זה פועל? האפליקציה מזהה ומאתרת מצב של נהיגה, ומאותו רגע היא מעבירה אוטומטית כל שיחה והודעת טקסט או ווטסאפ הנכנסת לטלפון למצב הקראה בדיבורית. הנהג, שיכול באותו הזמן להמשיך ולנהוג באופן בטוח, יכול לענות ואף להחזיר הודעה ללא מגע יד, באמצעות הקראת ההודעה שעוברת מיידית להודעה כתובה. כמו כן מאפשר היישום לשמוע את ההודעות שהוכתבו על-ידי הנהג, לאשר אותן או לשנות אותן על ידי הפקודה הקולית, גם כאשר הטלפון אינו מונח בדיבורית אלא בתיק או במקום מרוחק מהמשתמש בתוך הרכב.

 

לדברי ערן קצב, מפתח האפליקציה: "הפיתוח נבע מהצורך שלי להביא פתרון אמיתי לבעיה מאוד גדולה שרווחת בקרב נהגים וזו ההתעסקות עם הטלפון הנייד במהלך הנהיגה. כמי שנוהג הרבה ומן הסתם צריך להגיב בזמן אמת לטלפונים והודעות רציתי להביא לנהג הישראלי בשורה של ממש – לגרום לו להיות בפוקוס מלא על הנהיגה שלו וגם לאפשר לו להמשיך להתעדכן ולתפקד טכנולוגית מבלי להסיט את תשומת ליבו מהדבר האמיתי, מהשמירה על חיי אדם".

 

פיתוח מענין נוסף באפליקציה הוא האפשרות להעביר פקודות קוליות גם ליישומים אחרים הדורשים בדרך כלל הקלדה, כגון WAZE, נגן המדיה, הוואטסאפ, התזכורות והפגישות. פקודות אלו יופעלו באמצעות אמירת מילים כגון "ניווט" ולאחר מכן היעד אליו רוצים להגיע, או "תזכורת" , "הודעה", "נגן" וכדומה.

 

אחת התועלות הגדולות שלה היא שניתן להפעיל אותה בכל רגע בזמן נהיגה על ידי אמירת פקודה קולית, ומאותו רגע היא פתוחה ומוכנה לכל פקודה, כשהעיניים נשארות על הכביש ושתי הידיים על ההגה.

 

בגרסתה האחרונה האפליקציה מגיעה עם מספר שדרוגים נחוצים בינהם שמיעת מבזקי החדשות האחרונים בפקודה קולית אחת בלבד ואף תזכורת קולית אישית בעת הציאה מהרכב אשר מטרתה למנוע מאיתנו לשכוח את ילדנו היקרים באוטו.

 

להורדה בחינם