שתיית מים היא הרגל שחשוב להקנות לילדים כבר מגיל צעיר. הכי חשוב לזכור שהכול מתחיל בדוגמא אישית: ככל שילדכם יראו ששתית מים מינרלים מהווה חלק מרכזי בחיים שלכם, כך הם עצמם ירצו לשתות כמה שיותר ובכל הזדמנות. אז במקום שתשבו ותשברו את הראש איך משנים את המצב, קבלו חמישה טיפים לא מסובכים, הכי פשוטים בעולם, שבפירוש יכולים לעשות את ההבדל.

 

 

מי הזיז את הבקבוק שלי? ילדים שעסוקים במשחק, נוטים לא לשים לב שהם לאותות הצמא שהגוף משדר להם. למדו את הילדים לשים את בקבוק המים האישי שלהם במקום בולט בתיק, כמו תא הרשת החיצוני. בקבוק "קבור" בתיק, יישכח ויחזור הביתה מלא.

עוד באון לייף:

 

"אופס, זה לא חלב!" במקרה של פעוטות ותינוקות שעדיין שותים חלב, חשוב להפריד בין בקבוק חלב לבקבוק המים. אם תגישו לתינוק את שניהם בבקבוק זהה, הוא עלול להתאכזב כשיגלה שבבקבוק יש מים ולא חלב.

"אני לבד!" ילדים בכל גיל אוהבים להרגיש עצמאיים. דאגו לבקבוק מים קבוע בפינת האוכל או התקינו בר מים במקום נגיש על השיש. ילד שיכול למזוג מים בכוחות עצמו, ישתה יותר. גם כשיוצאים מהבית, הרגילו את ילדכם לקחת עמם בקבוק מים אישי.

 

"אצלנו בבית שותים רק מים"  הרגילו את ילדיכם שכשצמאים שותים מים, וזכרו להוות להם מודל לחיקוי גם בעניין הזה. הימנעו מהטפות, והיו יצירתיים כשאתם מסבירים על חשיבות שתיית המים, לדוגמא: מה קורה כשפרח לא מקבל מים? לפעמים ממש אפשר לשמוע את האסימון נופל.

 

ואם כבר להיות יצירתיים– קשטו את בקבוקי המים האישים של הילדים, ואפילו יותר טוב- עודדו אותם לקשט אותם בעצמם. מדבקות, טושים, הכול הולך. תראו שעם הגאווה שתמלא אותם בסיום יצירת המופת, הם יתחילו לשתות יותר.

 

בחנו את עצמכם: כמה מים הילדים שלכם שותים באמת?