הסיפור של אנה יוקה בת ה- 31 מטנסי ממשיך לעורר הדים ברחבי העולם. יוקה הואשמה בניסיון לרצח אחרי שניסתה לבצע הפלה עצמית באמצעות קולב. היא נעצרה ונמצאת בכלא מדצמבר אשתקד, עם ערבות של 200,000 דולר.

 

האירוע התרחש בספטמבר 2015: בשבוע ה-24 להריונה יוקה ניסתה להפיל את עוברה באמבטיה, בעזרת קולב שהחדירה לגופה. רק כשהחלה לדמם בכבדות, כך לפי מסמכי בית המשפט, הסיע אותה בן זוגה לבית החולים. שם ילדה תינוק במשקל 1.5 ק"ג. הרופאים הצליחו להצילו אולם בגלל הקולב נגרמו לפעוט חבלות חמורות לצמיתות בריאות, בעיניים ובלב והוא ייאלץ להתמודד עם סיבוכים בריאותיים בשארית חייו. רשויות הרווחה העבירה את הילד לידי משפחה מאמצת מחוץ למדינה. בתום ההליכים הרפואיים היא נעצרה מיד.

תחילה הואשמה יוקה בניסיון לרצח שהומר מאוחר יותר בתקיפה בנסיבות מחמירות אולם התביעה הייתה נחושה בעמדתה להעמיד אותה לדין על משהו רציני יותר מתקיפה וכעת היא מואשמת בשלוש עבירות חדשות: תקיפה בנסיבות מחמירות עם נשק, ניסיון לרכוש הפלה וביצוע "הפלה פלילית".

 

עורכי הדין של יוקה דרשו לבטל לגמרי את ההאשמות נגדה בחודש שעבר, בטענה כי האישומים הללו לא חלים על נשים שניסו להפיל בעצמן את עוברן. המשפט על האישומים החדשים ייפתח ב -28 בנובמבר.

 

 

בחודש מאי 2015, חתם מושל טנסי על חוק חדש המחייב נשים המעוניינות לעבור הפלה בתקופת המתנה של 48 שעות לפחות. על פי החוק, נשים המבקשות לבצע הפלה נדרשות לבקר פעמיים במרפאת הפלות: הראשונה עבור ייעוץ פנים מול פנים מרופא, והשני - לאחר המתנה של יומיים - לעבור את ההפלה עצמה. כל רופאים והמרפאות אשר יתעלמו מתקופת ההמתנה מבצעים עבירה פלילית ומסתכנים בקנסות כבדים ובאובדן הרישיון הרפואי שלהם. החוק החדש גם קובע כי אם ההיריון הגיע לשבוע ה- 24 והילד נולד חי במהלך הפלה,

מוטלת החובה המשפטית על הרופאים לנקוט צעדים כדי לשמר את חייו. בהקשר זה, יוקה היה בדיוק בשבוע ה-24 עת ניסתה להפיל את עוברה.

 

טנסי נחשבת כיום לאחת המדינות המחמירות ביותר בארה"ב בכל הנוגע להפלות. ישנם 14 רופאים המוסמכים לבצע הפלה במדינה אולם ב-96% משטח המדינה אין בכלל מרפאות שמבצעות הפלה, ובכל המדינה כולה אין אפילו מרפאה אחת שמבצעת הפלה אחרי השבוע ה-16. יוקה מעולם לא הודתה באשמה. במהלך הדיונים בעניינה הגיעו מפגינים רבים לאולם עם סטיקרים עליהם נכתב "הפלה לפי דרישה ובלי להתנצל".