אז נתחיל עם גילוי נאות: לתצוגה של קסטרו באתי עם שמלה שקניתי ב-2005 ועם טונות של מטענים שליליים. אני יכולה לייחס אותם לעובדה שמדובר ברשת קפיטליסטית במובן הכי דורסני שאפשר (כאילו שזארה, מנגו ו-H&M הן לא כאלה), ואני יכולה להודות על האמת: מבחינתי להגיע לתצוגה של קסטרו זה כמו להגיע למסיבה שבה אף אחד לא רוצה שאהיה. הרי קסטרו, או יותר נכון אתי רוטר מבעליו, כבר הצהירו שהם מכוונים לקהל מאוד ספציפי, שאם אני אנסה להגדיר אותו במילים שלי ועל פי הנעשה בחנויות, הוא נמצא מתחת לגיל 25 ומתחת למידה 40. אני, אפעס, לא עונה לאף אחד מהקריטריונים האלו.

 

עוד באון לייף: 

 

מה שעוד יותר גרוע במסיבה הזו, שלכאורה לא מיועדת עבורי בשום צורה, היא שהיא באמת לא היתה מיועדת עבורי – כלומר, לאחת שבאה להתרשם מקולקציית האביב-קיץ החדשה שלהם. התצוגה התקיימה בשואו רום של החברה בבת-ים, שחלל הכניסה כלל בופה תאילנדי ומינגלינג נוצץ וצפוף שיכול להעניק לתכנית של גיא פינס תעסוקה לשנה הקרובה. במשך שעה חיכיתי שם, מתבוננת בערגה בפניה היפות של יעל גולדמן וברגליה הרזות של רותם סלע, עד שגיליתי שבעצם ה"תצוגה" נמצאת בחלל אחר – חדר שעוצב כבריכה מרוקנת, שם עמדו הדוגמנים והדוגמניות על הגבהה, בזמן שהקהל התהלך ביניהם.

 

הקרבה הבלתי אמצעית הזו היא אמנם דרך מאוד נוחה לבחון את הבגדים, אבל לא יכולתי שלא לחוש מבוכה למען הדוגמנים והדוגמניות, שעמדו שם בפנים קפואות בזמן שאנשים צילמו אותם, משל היו שומרים בארמון המלוכה הבריטי. מה גם שהמוזיקה הרועשת, המלצרים שהסתובבו עם מגשי אוכל ענקיים ועשרות הבלוגרים הצעירים שבאו בעיקר כדי לתעד את עצמם, לא איפשרו גישה נוחה לדוגמנים.

 

קסטרו. קרדיט: אורית פניני

צילום: אורית פניני

 

אז אתם מבינים, הייתי שלילית אתמול. רק שאז קרה מה שבדרך כלל קורה במסיבות שלא מוזמנים אליהן: התחלתי להנות. טוב, לא ממש להנות, אבל גיליתי שלמרות כל הניסיון של קסטרו לפנות לקהל יעד מוגדר, הם פיספסו ובגדול, משום שהקולקציה שלהם עומדת בניגוד גמור לאירוע המגלומני שהם הרימו: היא נקיה, מדויקת, צנועה, פשוטה במובן הטוב ואפילו מתאימה לכולן – כן, גם לנשים שעברו את ה-30 וגם למגוון רחב של מידות, בהנחה שפס היצור לא יסתיים במידה 42.

 

הקולקציה החדשה מתחלקת למספר קבוצות:

 

PINK ROMANCE - הקבוצה המרכזית שכוללת המון ורוד בעיניים ובדי שיפון נשפכים שמשתלבים עם פריטי כותנה. המראה מאוד רומנטי וקליל, אבל למרבה ההפתעה לא ילדותי. אל המראה הרומנטי מתחברים פריטים בעלי אופי "מחוספס" יותר, כמו ז?קט אופנוענים ופוטרים ורודים, בסוג של הומאז למולי רינגוולד (שבטח לא מוכרת לקהל היעד הרגיל של המותג). אישה שלא מפחדת מוורוד (ואין ממה לפחד), יכולה למצוא פה לא מעט שמלות נעימות, מכנסיים בגזרה גבוהה ורחבה וטופים קלילים.

 

קסטרו. צילום: טל קרת

צילום: טל קרת

 

קסטרו. צילום: דודי חסון

צילום: דודי חסון

 

קסטרו. צילום: טל קרת

צילום: טל קרת

 

קסטרו. צילום: טל קרת

צילום: טל קרת

 

קסטרו. צילום: טל קרת

צילום: טל קרת

 

GINGHAM STYLEהיא קבוצה שבה מככבות משבצות הגינגהאם הקלאסיות בכחול ולבן, בדים בהדפסי פסים בלבן ותכלת ופריטי ג'ינס בשטיפת שלג. הכל מאוד קייצי ועם קריצות לשנות ה-60 ואל המראה הכפרי. גם פה המראה הכללי הוא אולי רומנטי אבל לא קיצ'י, ואפשר בקלות למצוא פריטים יפים לכל גיל.

 

קסטרו. צילום: טל קרת

צילום: טל קרת

 

קסטרו. צילום: טל קרת

צילום: טל קרת

 

קסטרו. צילום: טל קרת

צילום: טל קרת

 

קסטרו. צילום: טל קרת

צילום: טל קרת

 

MOTHER EARTHהרבה פריטי אובר סייז יש בקבוצה הזו, שמגיעים בגווני אדמה כמו כתום, צהוב וקאמל וכן הדפסי פרחים גדולים. הגזרות רפויות ונינוחות לכל גוף, הבדים נעימים והמראה שמתקבל הוא טבעי ו"זרקתי על עצמי משהו" שמאוד מתאים לקיץ.

 

קסטרו. צילום: טל קרת

צילום: טל קרת

 

קסטרו. צילום: דודי חסון

צילום: דודי חסון

 

ROCK 'n' ROLLקבוצת הרוקנרול של הקולקציה מקבלת טוויסט רומנטי, עם טול ותחרות שגם הן בוורוד ועם מוטיבים ויקטוריאניים (אותם ראינו גם ב-H&M). הרבה משחקי שכבות יפים של שקיפויות שונות בשילוב חולצות טי והדפסים גותיים. כמובן שיש פה גם שרשראות קולר-צ’וקר עבור קורבנות האופנה.

 

קסטרו. צילום: דודי חסון

צילום: דודי חסון

 

קסטרו. צילום: טל קרת

צילום: טל קרת

 

DENIM- פריטי הג?ינס מזכירים שבכל זאת בקסטרו עסקינן, והם באמת כבר פונים לקהל צעיר יותר, עם פריטים בעלי קרעים גדולים במיוחד וקצוות פרומים וא-סימטריים ובאורכים משתנים.

 

קסטרו. צילום: דודי חסון

צילום: דודי חסון

 

קסטרו. צילום: טל קרת

צילום: טל קרת

 

קולקציית הגברים ממשיכה את המגמה הנקיה והרגועה, והיא מינימליסטית ושימושית גם עבור גברים שלא מחפשים את האפטר פארטי הבא. הרבה חאקי, כחול ולבן וגם קצת ורוד אבל עם בגרות ורוגע. הרבה חולצות טי נעימות, ז'קטים קלילים ונעימים ומכנסי ברמודה מחמיאים. 

 

קסטרו. צילום: דודי חסון

צילום: דודי חסון

 
 

קסטרו. צילום: טל קרת

צילום: טל קרת