חלונות גדולים מעצימים את הקשר בין החוץ לפנים, שוטפים את הבית באור טבעי ויוצרים תחושה של גודל ויוקרה. יחד עם זאת לגודל הפתחים יש השפעה ניכרת על רמת הבידוד האקוסטי והתרמי בבית ועל נוחות הדיירים, במיוחד לאור מזג האוויר החם והשמש החזקה המאפיינים את אזורנו. מתוך הבנה זו פיתחו קלילי את קולקציית קליל Glass, הכוללת מגוון רחב של אפשרויות זיגוג, החל מזכוכית טריפלקס פשוטה ועד לזכוכיות בהרכבים שונים ובשילוב ציפויים למתן פתרונות איכותיים ומדויקים.

 

משפחת קליל Glass

עד שנכנסה קליל לתחום, מפרטי הזיגוג היו נחלקים לשני סוגי זכוכית בלבד – טריפלקס או בידודית, אך התחום רחב ומגוון הרבה יותר.

 

גל פורת, מנהל תחום קליל Glass מוסיף: "זכוכית הטריפלקס הסטנדרטית השקופה אינה פונקציונאלית לישראל משום שהיא מעבירה מעל 70% אור וחום וגורמת לבזבוז אנרגיה. הפתחים בבתים שלנו גדלים ואנו נדרשים לתת מענה הולם שיתאים לאורך זמן. בגלל חוסר ידע מקצועי בשוק, רבים מבעלי המקצוע שולפים פתרונות לא נכונים ואף מסוכנים שלא נבדקים לעומק. לכן היועצים באולמות התצוגה שלנו עוברים הכשרה וממשיכים ללמוד את התחום באופן תדיר."

 

"תחום הזכוכית בקליל נחלק לארבע משפחות עיקריות – קליר, אנרג'י, אקוסטיק ומולטי, ולכל אחת יתרונות תפקודיים שונים כמו שקיפות, סינון קרינה, בידוד תרמי ובידוד אקוסטי. בפגישת ייעוץ נבחן את כל צרכי הלקוח בהתאם לפרמטרים שונים, למשל היכן ממוקם הבית, מה יש בסביבתו והאם יש או אין הצללות. לאחר מכן נטפל בכל הפתחים בהתאם להפנייה שלהם. זאת בעזרת מספר כלים מקצועיים שיעזרו לנו לתת את המענה המקצועי ביותר, תוך התייחסות לתקנים ולמגוון רחב של נתונים קריטיים כמו עומסי רוחות. כך נוכל לתת פתרון כולל לכל פתח בבית ולהתאים לו את סוג הזכוכית, ההרכב שלה בהתחשב בהתאמתה למערכות האלומיניום".

 

דירה לדוגמא

הבית שלפניכם ממוקם בראשון לציון ולא תוכננו בו אמצעי הצללה חיצוניים. הדרישות לפרויקט היו זיגוג עם שקיפות מירבית, מתן פיתרון לשמש חזקה בחזיתות הדרומית, המזרחית והמערבית והתייחסות לרעש המגיע מגן משחקים שנמצא מעבר לכביש בחזית המערבית. בהתאם להנחיות הללו ולהגדרת התקציב נבנה מפרט טכני מומלץ, על מנת שהדיירים יוכלו לגור בבית בשקט ובנועם.

 

 

כדי לענות על צרכי הלקוחות בפרויקט זה, נבחר פתרון משולב המאפשר בחירה בזכוכית בעלת שקיפות גבוהה יחד עם פתרונות תרמיים ואקוסטיים. מכיוון שהדרישה היתה לזכוכית עם שקיפות גבוהה, נבחר פתרון ממשפחת הקליר. במשפחה זו ניתן למצוא פתרונות מגוונים, חלקם עם ציפויי Low-E המאפשרים שילוב של שקיפות גבוהה, בידוד תרמי וסינון קרינת השמש הישירה. על מנת לצמצם את הרעש המפריע לחדר השינה הצמוד לחזית המערבית, נבחר פתרון משולב ממשפחת המולטי, המאפשר שקיפות גבוהה וסינון קרינה ישירה בנוסף לבידוד אקוסטי. במקרה זה הבידוד האקוסטי מתקבל על ידי שימוש בזכוכית בידודית, המורכבת מלוח זכוכית, מרווח אוויר וטריפלקס בצדה השני, וכוללת PVB אקוסטי המצמצם כשני דציבל נוספים מעוצמת הרעש.

 

כאמור לכל פרויקט יש לבנות את המפרט המתאים לו, ופתרונות הזיגוג לדירה חזיתית בירושלים ודאי יהיו שונים מהפתרונות עבור וילה באזור השרון. חשוב לבוא להתיעץ בשלבים ראשוניים על מנת שתוכלו לבצע בחירה מושכלת של חלונות הבית.