סופיה היסון, אמנית אוסטרלית, צילמה את עצמה עושה סקס עם זר מוחלט מתוך מטרה לעודד דיון על אופיה הפטריארכלי של אלימות מינית. 

 

עוד באון לייף:

 

בסרטון בן השלוש דקות שזכה לשם "ללא כותרת (אתה בסדר, בוב?)" (Untitled- are you ok bob?) ומוצג בין התאריכים 19/5-2/6 בגלריה MARS במלבורן, אוסטרליה, ניתן לראות את היסון באקט מיני עם גבר זר שזכה לשם הבדוי "בוב". היסון לא הכירה אותו קודם והוא הוזמן לביתה בניו יורק רק כדי לצלם את הווידאו.

 

סופיה היסון1

 

מדובר בסצנת סקס Unsimulated- סצנה בה השחקנים עוסקים במין בפועל, ולא רק מחקים או מדמים מין. יחד עם זאת, לא מדובר בסרטי פורנו כפי שאנו מכירים אותם היום אלא בסרטים עם עלילה ומסר כשהסצנה המפורשת היא רק חלק מהסיפור כולו ומטרתה איננה להביא את הצופה לפורקן מיני. יש לציין שהרוב המכריע של מצבים מיניים המתוארים בקולנוע המיינסטרים הוא מדומה ורק במקרים נדירים השחקנים מבצעים סקס אמיתי מול המצלמה.

 

לאורך כל היצירה של היסון, הדגש הוא על פניה וניתן לראות רק את זרועותיו של בוב. "הנאנסת כמעט תמיד מתוארת עם פנים מושפלות כשעיניה בוהות הצידה", כתבה היסון באתר האינטרנט שלה.

 

הדבר שהכי קשה בלצפות ביצירה איננו לצפות בהיסון נפגעת ומושפלת אלא לראות אותה מביטה עלינו מתוך החוויה. היסון כופה על הצופה לא רק להיות עד לחוויה שלה אלא גם בעצם להיות מעורב בחרבנה.

 

סופיה היסון2

 

האמנית בת ה-31 שנולדה בקיימברידג', אנגליה ומתגוררת כעת לסירוגין במלבורן, סידני ובניו יורק, ארה"ב, חוקרת ביצירותיה את הקשר בין החפצת נשים ומיקומו של הכוח הגברי בחברה. לדבריה, היא מודעת לתגובות הקשות שהסרטון עשוי לעורר אצל הצופים אולם היא רואה בו "ערעור על הנחות היסוד שלנו לפיהן בלתי אפשרי להתמודד עם הכוח הגברי".

 

היא גם אמרה שהיא רוצה להדגיש את הרעיון כי אונס הוא "יותר מאשר אקט מיני לא רצוי, הוא הבסיס של של הפטריארכיה כולה, ולכן הוא שדה הקרב המכריע לפירוק הכוח גברי".

 

להיסון חשוב להבהיר את הסיבות ליצירת הסרטון אולי כדי להקדים תרופה למכה ולענות לביקורת הצפויה. לטענתה,  "מעולם לא הייתה לי פנטזיית אונס ולא נהניתי פיזית מיצירת הסרטון".

 

לפי סטטיסטיקה משותפת ממשרד המשפטים והמשרד הלאומי לסטטיסטיקה בבריטניה, 85,000 נשים ו -12,000 גברים נאנסים באנגליה ובוויילס מדי שנה.