ריקוד על עמוד (או Pole Dancing) הוא כבר מזמן לא פעילות ששמורה למועדוני חשפניות בלבד – בין קורסים לקבוצות כפעילות ספורטיבית שהפכה לשכיחה יותר ויותר ועד לפריט שמעטר בתים לא מעטים, העמוד עשה דרך ארוכה בשנים האחרונות וכמעט הצליח להשתחל אפילו לאולימפיאדה כענף אולימפי מן השורה. אבל למרות שכבר ברור לכולם שלא כל מי שרוקדת על עמוד היא חשפנית או פתיינית, עדיין יש גבולות שהחברה לא מוכנה לחצות. למשל כאלו שייגרמו לתמונות של פעוטה רוקדת על עמוד להתפשט לכל עבר ברשת.

סרטון קצר שצף ברשתות החברתיות בימים האחרונים מציג פעוטה בת 3-4 מטפסת לגובהו של עמוד, תופסת אותו ורוקדת עליו כשברקע מי שמסתמנת כאמא שלה מעודדת אותה ורוקדת בעצמה. אין ספק שהילדה מפגינה יכולת פיזית מרשימה בכך שהיא מצליחה להישאר בראש העמוד בעזרת ידיה בלבד, אבל קשה להתעלם מהתפאורה ומהאופן הכל כך מטריד שבו בחרה האם להציג את יכולות בתה.

הסרטון צבר כבר כ-360 אלף צפיות, וגרר אחריו 2,000 שיתופים וכמות זהה של תגובות לפוסט המקורי, שרובן מבקרות בחריפות את האם שבסרטון. הקיצוניים שבהם כינו את האם "מגעילה", "טיפשה" ו"מופרעת", תהו "לאן העולם הזה הידרדר" והטיפו ש"יש נשים שפשוט לא צריכות להביא ילדים לעולם".

אמא מלמדת את בת ה-3 לרקוד על עמוד חשפנות

17 שניות שגררו תגובות שיפוטיות מכל העולם ואחותו. צילום מסך מפייסבוק

אמנם היו גם מגיבים שמיהרו להגן ובעיקר להאשים את המגיבים התוקפניים בבורות, חטטנות ושיפוטית, ולא מעט גם האשימו גזענות: "אני זוכרת שראיתי ילדה לבנה בשיעור ריקוד על עמוד וכולם חשבו שזה חמוד, אבל כשהורה שחור מלמדת ילדה לרקוד על עמוד רוצים לפתוח נגדה חקירה", כתבה אחת המגיבות. אחר כתב "הניחו לאישה הזו לנפשה. אני לא רואה קבוצת גברים שיכורים זורקים עליהן כסף, הן בבית חולקות יחד חוויה מגבשת".

"ילדים אוהבים להתנדנד ולטפס, יש עמודים כאלו בכל תחנת מכבי אש וכל ילד רוצה לגלוש בהם", הצביעה אחת המגיבות, "אם היה לה כובע של מכבי אש האם הכותרת היתה שאמא מלמדת את בתה איך להיות גיבורה בגיל 3? זו רק ילדה לבושה לחלוטין שמתנהגת כמו ילדה".

כן, כמעט כמו תמיד באינטרנט, לאנשים נורא קל להיסחף ולהשמיץ בקלות דעת כשהם מוגנים מאחורי מסך. המציאות היא שאין לנו מושג מי היא האישה הזו ומה הנסיבות שהביאו אותה לתת לילדה לרקוד על עמוד. יתכן שהאמא היא חשפנית בעצמה, או מורה לשיעורי ריקוד על עמוד שרצתה להראות לביתה מה היא עושה – ויתכן אפילו שהילדה התעקשה לנסות. ויתכן שהנסיבות שהביאו לתיעוד הרגע הזה הן באמת לא תמימות כלל וכלל, כאלה שמעידות על תופעה יותר מצערת ממה שהתמימים בינינו היו רוצים לחשוב.

ומה אתם אומרים?

הסרטון המלא: