58% מתוך 3,445 היזמים ובעלי העסקים שפנו בשנת 2014 להיעזר בשירותים העסקיים של מט"י ירושלים, הן נשים. בעקבות הפעילות רחבת ההיקף של מט"י בשנה זו הוקמו והורחבו יותר מ-900 עסקים, שיצרו כ-2,400 מקומות עבודה חדשים.שירותי המרכז לטיפוח יזמות עסקית כוללים ליווי, הדרכה, ייעוץ וסיוע בהשגת מימון ליזמים ובעלי עסקים.

 

סמנכל"ית מט"י ירושלים, מיכל וולך, מספרת שבמסגרת פעילותו של מט"י ירושלים מופעל מגוון של תכניות ייחודיות לנשים, וזאת מתוך הערכת חשיבות קידומן של נשים בעולם העסקי, שעדיין נתפס כגברי במהותו."לאורך השנים ישנה עליה הדרגתית של מספר הנשים שפונות לפעילות עסקית. חלקן מתוך רצון להיות עצמאיות או להגשים חלום ואחרות בגלל מגבלות וצמצום שוק העבודה.  הקושי להשתלב בשוק העבודה, בעיקר מעל גיל 40, הופך את עולם העסקים והיזמות לאלטרנטיבה טובה ולעיתים אף יחידה". היא מוסיפה: "ההזדמנות הטבועה בעולם העסקי לעיתים מטושטשת על ידי החשש, החסמים והקשיים הכרוכים בהקמת עסק, אך יחד עם זאת אם עושים זאת, תוך ליווי מקצועי, תכנון מוקפד והבנה מעמיקה סיכויי ההצלחה רבים". וולך שאול מציינת גם שסקרים  מראים ששיעור ההישרדות של העסקים שהוקמו בסיוע מט"י הוא 87% וזאת לעומת אחוז ההישרדות הישראלי והעולמי שמצביע על 50% בלבד.

 

במסגרת פעילות המט"י מתקיימות גם תכניות פיתוח ייעודיות לשילוב נשים מקרב הציבור החרדי במגזר העסקי, והן כוללות: הקניית ידע, כלים להקמת עסק וגם עבודה אישית על פיתוח תפיסת עולם יזמית, ביטחון ותחושת מסוגלות עצמית ומיומנויות אישיות הנדרשות בעת הקמה וניהול עסק. בין התכניות לנשים הופעלה תכנית 360, בשיתוף פעולה בין שגרירות ארה"ב בישראל ומט"י ירושלים, MEPI– Middle East Partnership Initiative(היוזמה לשיתוף פעולה במזרח התיכון). התכנית נפתחה עבור 4 מחזורים בהשתתפות 80 נשים. בנוסף, התקיימו גם כנסים והופעל פורום מנהיגות נשים ועסקים בעיר, הפועל כבר מספר שנים ומהווה פלטפורמה למפגש, תמיכה, למידה ויצירת שיתופי פעולה עסקיים בשיתוף בין מט"י ירושלים והמטה לפיתוח מנהיגות קהילתית בעירייה. פעילויות נוספות מופעלות בשיתוף הרשות העירונית לתעסוקה בראשות חיים עמר, קורין אברמוביץ וניצנה רזניק.

 

עינב בר,חברת מועצת עיריית ירושלים, מחזיקת תיק קידום עסקים:"קידום נשות העסקים בירושלים הוא משימה חשובה ומשמעותית ומאז כניסתי לתפקיד הנחתי אותה בראש סדר העדיפויות העירוני. במהלך השנה האחרונה, ערכנו בעיר כנסים לנשים בעלות עסקים, שילבנו את בעלות העסקים בפורומים העירוניים ובוועדות הקיימות והקמנו ועדת היגוי משותפת לעירייה ולגופים רלוונטיים נוספים הפועלים בנושא, במטרה לחזק שיתופי פעולה ולקדם את העשייה המשותפת. בירושלים יש נשות עסקים מוכשרות ורבות, הפועלות במגוון רב של תחומים ואנו פועלים מדי יום כדי לקדם נשים נוספות להצטרף לעשייה החשובה הזאת".

 

יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, אורלי בן אהרוןאומרת כי בשנים האחרונות חלה בירושלים עליה ניכרת בשיעור הנשים בעלות העסקים הקטנים. לדבריה קיימת חשיבות רבה ליזמות עסקית של נשים התורמת להשתלבות שוויונית יותר בחברה. "יזמות עסקית של נשים תורמת הרבה מעבר לביטחון ולעצמאות כלכליים. היא מובילה למיצוי מלא יותר של הפוטנציאל והכישרון האישיים, להעצמה אישית ולחיזוק הדימוי העצמי".

 

 

אחת מבעלות העסקים, שנעזרה במט"י ירושלים ופתחה במהלך השנה האחרונה את "דוויני", פיתה בר בשוק מחנה יהודה, היא דיני קסורלה. דיני אומרת שלא סביר כי בעולם היזמות והעסקים עדיין שולט רוב גברי ומבקשת לעודד נשים לתפוס ביטחון ולקפוץ לעולם המרתק הזה. דיני מספרת על החלום שלה לפתוח עסק עצמאי: "חלמתי להקים עסק בתחום האוכל המון שנים, ולאחר 16 שנים כשכירה בקבוצת "הארץ" החלטתי ללכת אחרי החלום, לעשות מה שאני באמת רוצה ולפנות לעצמאות. הטיפ שלי לנשים שמקימות עסק חדש הוא להגדיר קודם כל מי את, לגבש קונספט, כמה שיותר ברור ואותנטי, להבין שיש סיכון אך תמיד להאמין בעצמך וכמובן לא לשכוח להתייעץ. גם אני נעזרתי במט"י ירושלים בתכנית עסקית כבר מהרגע הראשון".