הקלישאה שבאמירה "העובדים שלנו שמחים" הפכה לנפוצה במערך הפרסום ויחסי הציבור של חברות ייעוץ גדולות וספקי תוכנה. זה אירוני כי שיפור תנאי העבודה של עובד או הגמשת שעות העבודה שלו, לאו דווקא הופכת אותו למאושר. בכל מקרה, "עובדים שמחים" איננה מטרה ראויה עבור ארגון - עובדים הם לא ברגים קטנים שמתרוצצים מתא לתא, פועלים במהירות ומביטים על השעון שעל הקיר כל כמה דקות בכדי לוודא שהם עומדים בזמנים.
 
במקום להתמקד בתכניות חדשות שינסו להפוך את העובדים שלנו למאושרים יותר, אנחנו צריכים להוריד את המכשולים אשר שומרים על אנשים במשרה שמחלישה ולא ממצה אותם, ומנותקת ממשימתם. קידום הנהגה, חתירה לידע, עבודת צוות ושיתוף, חשובים יותר מאשר הוספת תקנות נוספות למדיניות הארגון שכבר קיימות.
 
"עובדים שמחים" הוא חלק מהמנגנון הענק והמפלצתי של בירוקרטיה והיררכיה אשר מודבקים יחד על ידי פחד. צורת העבודה המיטבית מתרחשת כאשר אנשים מתחברים אל מקור הכוח האישי שלהם בעבודה, ללא המכשולים המונעים שיתוף פעולה ועבודה על פי האינסטינקטים שלהם. בצורת כזאת נוצרת יותר מרק "שמחה" אצל עובד. כשמורידים את המכשולים, עובדים מגיעים בבוקר נרגשים לעבודה כי הם יודעים שאף אחד לא עומד מעליהם עם סטופר ואומר "הי אתה! איחרת בעשר דקות".
 
לעתים  התנהגות המנהלים ממש לא גורמת לעובד אושר.  צילום: shutterstock
 
האושר חולף, אבל קשר לעבודה כמקור כוח, רק מתחזק עם הזמן. כמנהלים, אתם יכולים לייצר אנרגיה בארגון שלכם על ידי כך שתיפטרו מהבירוקרטיה, הכללים והתקנות וכל מדיניות מטופשת וארכאית. זוהי רק התחנה הראשונה, צריך לפרק את המנגנון המפלצתי הזה בורג אחר בורג ולהפחית את רמת הפחד בארגון: תחילה, היפטרו מכפייה או מדרוג של העובדים. לאחר מכן נסו להיפטר ממערכת ניהול ביצוע המשימות האישית, וממדיניות הנוכחות כבסיס לשכר ושלל התקנות שמקורן בימי הביניים. 
 
לאט לאט, תהפכו את מקום העבודה לאנושי, בטחו באנשים ששכרתם וסמכו על עצמכם מספיק על מנת לסמוך עליהם. במקום עבודה אנושי, אנשים מתווכחים כל הזמן, דיונים, דעות ורעיונות עפים באוויר ויכולים לפתור בעיות וללמוד מניסיון עבר של עמיתים, איך להתמודד עם אתגרים ואף להיות מונעים מאגו. אבל זה בדיוק מה שאנחנו רוצים - אגו חיובי שאומר "אני לא רוצה להיות אידיוט ולריב על הנושא אבל חייבים לנסות את מה שאני מציע - אני יודע שזה יעבוד". 
 
אנחנו צריכים לשנות את הסכימה, להביא את עצמנו לעבודה ולפרק את המנגנון הבירוקרטי של פחד ושליטה. קל לומר "עם עשרת הטיפים הבאים, גם אתם תוכלו לקבל עובדים מאושרים!" אבל המציאות היא הרבה יותר מורכבת ומעוררת השראה.