חופשה היא הזדמנות לצאת לבילויים גם בערב, ומדי ערב. זה נכון לכל מקום בעולם, וזה נכון במיוחד לגבי אילת, שגם בערב מזג האוויר נעים ומתאים להסתובב בחוץ ולעבור ממסעדה לבר, לפאב ולמועדון. בעיר החופש והנופש הדרומית יש כמה מוסדות ותיקים שבליינים נוהרים אליהם כבר שנים, ולצידם נפתחים בתדירות מקומות חדשים וטרנדיים. אורי אסרף, תושב העיר ובעל משרד פרסום, מפנה אותנו לארבעה ברמנים ובעלי מקומות בילוי אילתים (הבחירה קשה באמת, אבל לחצנו עליו לבחור רק ארבעה), והם ממליצים על 4 קוקטיילים שווים.

 

תחי הוודקה

את פאב המאנקיס של ישרוטל רויאל ביץ' באילת באמת לא צריך להציג. קשה לפספס את הבר הגדול, ממש בלב מתחם הקניות המתפרש לאורך הטיילת, ובמרחק שתי פסיעות מחוף הים שממול. גולת הכותרת של המאנקיס היא הופעות חיות ותפריט קוקטיילים עשיר. עומרי חדד, מנהל הפאב הוותיק, ממליץ בחום על הקוקטייל המרענן Casablanca.

 

מה יש בקוקטייל? הקוקטייל מורכב מ-Ketel One ציטרון (וודקה בטעם לימון, מובחרת מהולנד), מיץ לימון ומונין אפרסק. את המרכיבים מנערים היטב בשייקר עם קרח, מסננים לכוס לואו-בול שבה מניחים לפני המזיגה קרח ועלי נענע. עומרי מציין שמקשטים את הקוקטייל בסלייסים (פלחים דקים) של תפוח ומגישים.

 

למי מתאים? הקוקטייל מתאים לחובבי וודקה איכותית וטעם לימוני, נחשב יותר גברי מנשי, אבל על טעם וריח...

 

 

בלי תופעות לוואי

שוקי זילברמן הוא הבעלים של בר האקדמיה, בר שכונתי, המצוי ממש מאחורי מרכז התיירות החדש באילת, המפעיל בין היתר את קורס הברמנים המצליח של בר מאסטר. בבר האקדמיה אפשר למצוא מסכי פלזמה המקרינים קליפים והופעות, פלייליסט שמוקדש רובו ככולו לרוק ואת מבחר האלכוהול הגדול ביותר באילת. שוקי ממליץ על הקוקטייל גראנד-קוסמו

 

מה יש בקוקטייל? "אנחנו באקדמיה אוהבים לקחת קוקטיילים קלאסיים כמו הקוסמופוליטן ולתת להם מגע אישי שישפר אותם", מסביר שוקי, "הקוסמופוליטן הוא קוקטייל שהפופולריות שלו עלתה בצורה מטאורית בכל העולם בעקבות הסדרה 'סקס והעיר הגדולה'. התוספת המיוחדת שלנו היא שבמקום להשתמש ברכיבים פשוטים כמו וודקת עבודה (מה שברוב הברים שמים בקוקטיילים) וטריפל סק פשוט, אנחנו משתמשים ב-Ketel One לימון, וודקה הולנדית איכותית, ובגראנד מרנייה (מכאן הטוויסט בשם), שהוא ליקר תפוזים צרפתי איכותי על בסיס קוניאק. לזה מוסיפים מיץ לימון ממותק ומיץ חמוציות,  מערבבים היטב בשייקר ומוזגים לכוס מרטיני שקוררה מראש. מעל כל זה מקשטים בוודג' מקליפת לימון בוער. זה קוקטייל איכותי קלאסי ששווה לטעום. וכדאי לדעת כי בזכות המרכיבים האיכותיים, המשקה לא יגרום לתופעות לוואי גם אחרי כמה משקאות". 

 

למי מתאים?משקה קלאסי לנשים, שאוהבות קוסמופוליטן, אך מחפשות שדרוג ושינוי.

 

 

בחזרה לאייטיז

המייק'ס פלייס הוא אחד מהפאבים המצליחים ביותר בעיר. מדובר בסניף השישי של רשת הפאבים המצליחה. המייקס פלייס ממוקם על חורבותיו של היאכט פאב המיתולוגי, לצד שדרות המעצבים והמרינה, בטיילת המלך שלמה. אם בא לכם ליהנות מהופעות חיות של הרכבים מקומיים, תפריט פאבים קלאסי, שולחן ביליארד ושידורי ספורט חיים על מסכי ענק- זה המקום המושלם. אם אתם מעשנים, תשמחו לגלות שישנה פינת עישון ידידותית של הפאב ממש על הטיילת, בה ניתן לשתות ולתצפת על המרינה הקסומה ועל העוברים ושבים. איתי אורן, אושיית לילה וותיקה ומוכרת באילת ומנהל בר ממליץ על קוקטייל צ'ארלי. "הוא הקוקטייל הכי נמכר במייק'ס פלייס ואנשים ממש אוהבים אותו".

 

מה יש בקוקטייל? "הקוקטייל מבוסס על וודקה, ליקר אפרסק, ליקר קוקוס, סוואר (ליים כתוש), מיץ אננס וגרנדין", מסביר איתי, "מנערים בשייקר את כל המרכיבים יחד עם קרח, מוזגים לכוס קוקטייל גבוהה, מקשטים עם פלח לימון אן עם פיסות של פירות כמו קיווי או תפוז ומגישים".

 

למי מתאים? "זה קוקטייל שבחורות מאוד אוהבות, אבל בהחלט מדובר בקוקטייל שגם בחורים מזמינים כי יש בו תמהיל טוב בין האלכוהול למתיקות. השילוב המתקתק מזכיר את תקופת שנות ה-80, במובן הטוב של המושג", מסכם איתי.

 

 

 

מתקתק ומתוחכם

צפריר טולדנו מכונה בפי רבים מלך הקוקטיילים של אילת. הממלכה שלו משתרעת על פני המועדון הכי גדול בישראל – הסלינה, שם הוא מנהל את הברים, ועל מועדון הקרייזי אלפנט בעיר, המעניק לבליינים חובבי מסיבות מענה בחורף.

 

סלינה, (אלת הירח במיתולוגיה היוונית) הוא מועדון ענק ופתוח תחת כיפת השמיים. הבליינים האילתיים ייהנו בו מרחבת ריקודים גדולה במיוחד, מסיבות "פול מול" בסגנון תאילנד, הופעות חיות, דיג'יים מובילים ואפילו תותח קור בערבים חמים במיוחד. המיקום עצמו נוח וקרוב, לצד מתחם ביג באיזור התעשייה של אילת

 

כשבעיר עדיין קריר, תאלצו "להסתפק" בקרייזי אלפנט- הגרסה החורפית של סלינה- ברי משקאות מאובזרים, רחבת ריקודים ענקית ומוזיקה עדכנית, פינות ישיבה מפנקות ואזורי וי.אי.פי אקסקלוסיביים.

 

צפריר ממליץ על אחד הקוקטייל מהתפריט של הקרייזי אלפנט בשם קרייזי קולדה, והוא נרקח במיוחד למקום.

 

מה יש בקוקטייל? וודקת סמירנוף שחור, ליקר קוקוס, סירופ מונין שוקולד לבן ומיץ אננס של חברת Dole (הנמכר בפחית כחולה). "מנערים בשייקר את כל המרכיבים, מוזגים לכוס קוקטייל ומקשטים בפלח אננס טרי ובתפרחת נענע", ממליץ צפריר.

 

למי מתאים?חובבי ריקודים ומסיבות עם דיג'ייז מכל העולם ואמנים, המחפשים משקה מתקתק ומתוחכם שילווה את המסיבה התוססת.