טיולי צילום

בית ספר לצילום הקופסה מציע טיולי צילום לצלמים מקצוענים ולחובבי צילום, לכמה יעדים אקזוטיים בהם גאורגיה, ארמניה ועוד. בטיול נחשפים למגוון רחב של נופים, אנשים ותרבויות בקבוצות קטנות ואינטימיות (אין אוטובוסים או עשרות משתתפים) דרך עדשת המצלמה, ומקבלים לאורך כל הטיול הדרכות לשיפור מיומנויות הצילום שלהם. מה למשל? לומדים להרכיב קומפוזיציה, לצלם בסוגים שונים של אור (וחושך), לצלם פורטרטים ונופים, להשתמש בפונקציות טכניות שונות ועוד.

 

טיול צילום בגאורגיה

טיול צילום עם אילן לורנצי. צילום: אילן לורנצי

 

פרטים באתר

 

בעקבות בעלי מלאכה

מיטל כץ בנתה מיזם תיירות-חברתי בנושא מקצועות שנעלמים מן העולם, והוא רץ בהצלחה בדרום תל אביב. בעקבות הצלחת הסיורים המודרכים המפגישים בין הקהל הרחב לבין בעלי מלאכה ייחודיים הנחבאים מאחורי שערים ודלתות חלודות החליטה כץ לפתח טיול דומה בקירגיזסטן, אך הפעם כזה הנמשך שמונה ימים בנוף ייחודי – הן גאוגרפי והן אנושי. בעלי המלאכה המסורתיים ניצבים בלב הסיור, והם נמצאים בכפרים נידחים ולא פעם עוסקים במלאכות נישתיות, כמו בתי מלאכה לכובעים, יצרן מטאטים, בית מלאכה לאוכפים, בית מלאכה לפרסות ועוד. בנוסף משתתפים בסדאות של הכנת שטיח קירגיזי, סדנת אוכל, סדנת אוהל יורט ואחרות.

 

בעקבות בעלי מלאכה בקירגיסטן. צילום: מיטל כץ

 

פרטים באתר

 

תיירות בעקבות אמנות

חגית פלג-רותם היא עיתונאית, אוצרת וחוקרת תרבות והיא עורכת סיורי אמנות לקבוצות קטנות בנושאי אמנות בארץ ובחו"ל. "בכל פעם שחזרתי נלהבת משבוע העיצוב במילאנו או שכתבתי על מוזיאונים בפריז היו אומרים לי 'נו, מתי תיקחי אותי איתך' ו'איך מוצאים את כל הדברים היפים האלה?'. לכן החלטתי להיענות לאתגר ולפני שנתיים יצאתי לראשונה עם קבוצות לביאנלה לאמנות בוונציה", מספרת פלג-רותם, "בסיור אמנות בחו"ל החוויה היא כפולה: ברובד אחד אנחנו תיירים בארץ זרה וברובד נוסף אנחנו מבקרים בעולם אחר – עולם האמנות – שהוא שונה ומרגש באופן בלתי צפוי".מדובר בקבוצות קטנות ואינטימיות לכמה יעדים מובילים באירופה והם מיועדים לאוהבי אמנות.

 

שירת הברבור - עבודה של אמנית בשנות ה-70 לחייה בביתן של צ'כיה

 

פרטים באתר

 

טיולי יוגה בהודו

יש לא מעט טיולי יוגה וטיולים רוחניים, אך חברת אדמה לוקחת למקורות, תוך מסע עומק לתרבות הודו ומקורות היוגה בעמק הגנגס ובמדינת אוריסה, מפגשים אנושיים משמעותיים ותרגול יוגה עם המורה יעל זיו המתלווה לטיול. הודו מציעה למבקרים בה התנסות אסתטית, פיזית ומנטלית עוצמתית, וכך גם מסורות היוגה, שהן פסיפס אדיר של אורחות חיים, אמונות ורעיונות. המסע בהדרכתו של רפי פלד, חוקר תרבויות ומורה לסנסקריט, נפתח בביקור באמריצאר – העיר המקודשת לסיקהים ומשכנו של המקדש החשוב ביותר לתרבות הסיקהית, משם יעבור לדלהי, בירתה האקלקטית של הודו, ולווראנאסי המהווה מוקד פעילות דתית אינטנסיבית ויעד צליינות רחבת היקף. בהמשך מגיעים לקולקטה במהלך פסטיבל דסרה המתקיים בה מדי שנה, ולאוריסה, בה נמצאים כמה מההיי-לייטס הארכיטקטוניים והפולחניים של הודו. המסע משולב ברוחניות - ביקור באשרמים ובמקדשים, השתתפות בפסטיבל דתי, מפגשים עם אמנים בתחומי הריקוד, המוזיקה והתיאטרון, ותרגול יוגה עם מורי יוגה מקומיים.

 

יעל זיו, מורה בכירה ליוגה, המתלווה למסע היוגה בהודו

 

פרטים באתר

 

לטוס ולגלוש בסאפ

חברת אקטיב פלנט נולדה מהצורך לצאת לתקופה קצרה לחו"ל ולשלב פעילות ספורט מהנה ללא ידע מוקדם ביעד אקזוטי. סאפ הפך לספורט מאוד נגיש ולא רק לצעירים: בני 55-35 יכולים לעלות על גלשן סאפ ולגלוש בלגונות, אגמים ובים, על מי מנוחות, ובין לבין לטייל, לאכול טוב, לשתות, לצאת לשיט ועוד ביעדים כמו האי וולקנו בקרבת סיציליה, איטליה, בטרופאה בקלבריה, איטליה, במונטנגרו, בספרד ועוד. אקטיב פלנט מוציאים גם טיולי כדורשת לנשים וטיולי ספורט נוספים.

 

אקטיב פלנט חותרים בפיורדים

 

פרטים באתר

 

טיולי קולינריה

תחום הטיולים הקולינריים (וטיול היין בהתאמה) נמצאים בעלייה מתמדת וצוברים עוד ועוד פודי'ס גרגרנים שרוצים להכיר מטבחים מעבר לים. בחברת TMV(Tailor Made Vacations) של רונן ענבר עורכים טיולים מגוונים בנושא אוכל וקולינריה, בהם טיולים קולינריים בטוסקנה, טיולים קולינריים בפרובנס, טיולי יין וגורמה, ועוד בקבוצות של עד שמונה משתתפים בלבד. המסעות כוללים ביקור בשוקי אוכל, התנסות אישית בסדנאות בישול ואפייה, מפגשים עם שפים במטבח שלהם, טעימות בבתי בד, יקבים, מבשלות בירה, מגבנות, איטליזים, חוות, מחלבות וכמובן ארוחות במסעדות (גם כאלו המעטרות בכוכבי מישלן).

 

פרטים באתר

 

חברת אשת טורס השיקה טיולי קולינריה מיוחדים בחו"ל בהדרכת שפים ומומחי אוכל מובילים, בהם מאיר אדוני, צחי בוקששתר, רן שמואלי, ניר צוק, גיא פרץ ומשה בראל. הטיולים הקולינריים נערכים ליעדים דוגמת חבל פוליה, סיציליה ואזור אמיליה רומנה באיטליה; וולנסיה בספרד; סלוניקי ביוון; מרוקו; ובאטומי בגיאורגיה. כל היעדים מוכרים במטבח המקורי והאותנטי שלהם וגם מאופיינים בתוצרת חקלאית משובחת. הטיולים הקולינריים נערכים במסגרת טיולים מאורגנים עם מדריך מומחה ליעד ולצדו שף. מה עושים? אופים לחמים, מבשלים, מבקרים בחוות חקלאיות, מסיירים בשוקי אוכל, מגלגלים ממולאים, מפלטים דגים, שותים יינות מקומיים ועוד.

 

השפים רן שמואלי וצחי בוקששתר, טיולי אשת טורס

השפים רן שמואלי וצחי בוקששתר, טיולי אשת טורס

 

אירמה קזר, שפית וקונדיטורית, בעלת גורי טרוול, עורכת ומפיקה טיולים קולינריים בגאורגיה ובמזרח אירופה, ביעדים כמו אוקראינה, רוסיה, ורשה, מונטנגרו ועוד, כדי לחשוף את המטבחים שבטעות נחשבים לא אטרקטיביים לקהל פודי'ס שכבר אכל וראה הכל ביעדים הקלאסיים כמו איטליה, צרפת וספרד. הסיורים כוללים ביקורים בבתים מקומיים, בישול במטבחים של בשלנים מקומיים ועוד.

לפרטים באתר 

 

לפודי העצמאי: עוד משהו נחמד להכיר בהקשר של תיירות קולינרית הוא אפליקציית התיירות הקולינרית – bitemojo. זו אפליקציה המאפשרת לערוך באופן עצמאי סיורי אוכל טעימים בברלין, רומא ובקרוב מאוד גם בבירות אירופאיות נוספות. האפליקציה מספקת חוויית תוכן הכוללת מידע על הסיפורים האישיים של בעלי המקומות לצד מידע קולינרי. מאחורי הרעיון עומד זוג ירושלמי: מיכאל וייס, יזם תיירות וותיק, מייסד הפורטל GoGerusalemומבעלי חברת התיירות הקולינרית "יאללה באסטה", ואשתו, יעל וייס-גדיש, לשעבר מנכ"לית עמותת סנונית לפיתוח טכנולוגי חינוכי.

 

להורדת האפליקציה יש להיכנס לחנויות גוגל ואפל או באתר bitemojo.com; להסבר וידאו כיצד עובדת האפליקציה vimeo.com/184660289

 

לרוץ עם החברות בחו"ל

RUNAWAY הוא מיזם ספורטיבי צעיר, המשלב כמה רבדים, בראשם אימוני ריצה ומרוצים ברחבי העולם לצד קולינריה, אופנה, סיורים, הופעות, ביקור באתרים מובילים ולא מעט אחוות נשים. את המיזם הקימו אפרת כהן, מאמנת כושר וריצה ומאמנת nrc של נייקי יחד עם עינבל רביב, מעצבת אופנה חובבת בישול, קולינריה וטיולים ברחבי העולם. הטיולים של RUNAWAYמיועדים לקבוצות של 20 נשים כשהמכנה המשותף הוא האהבה לריצה.

בכל פעם נבחר מרוץ של 10 עד 15 קילומטרים באחת הערים הטרנדיות בעולם וסביב היעד נבנה טיול המשלב אימוני כושר עם מאמנים מקומיים.

 

runaway ברומא

 

פרטים באתר