אם בעבר התחרות הייתה צמודה וקשה היה לקבוע מי המנצחת הגדולה, הרי שהיום הדברים ברורים כשמש: יוון היא היעד המבוקש ביותר מבחינת הישראלים ב-2017, בדגש כמובן על עונת הקיץ. מה גורם למדינה הזו להפוך למבוקשת ביותר מבחינתנו? הנה לכם כמה סיבות משכנעות מאוד.

 

 

בגלל הדמיון

הדמיון הזה נכון בשני מישורים: המישור האחד – האופי של היוונים והחום שהם מקרינים, אשר מזכירים מאוד את ישראל ואת האופי הישראלי. הכנסת האורחים, החיוכים, האותנטיות והפשטות הם שהופכים את יוון למקום מבוקש כל כך בעינינו, פשוט משום שכמעט בכל מקום במדינה הזו, בין אם על אי או במעמקי היבשת, נרגיש בבית. המישור השני – האקלים כמובן. אנחנו אוהבים את הארץ שלנו בגלל מזג האוויר הנפלא שלה, ואוהבים את יוון מאותה סיבה בדיוק. שמש, חום מלטף (גם אם לפעמים קצת מעיק) ומשקעים מעטים בקיץ הופכים את יוון ליעד מושלם לחופשת בטן-גב, וגם כאן מתבטאת הרגשת הביתיות האהובה כל כך.

 

בגלל ההיצע

זה לא רק היצע המלונות, זה לא רק היצע החופים ואפילו לא רק היצע האוכל (שגם אותו אנחנו מאוד אוהבים). זה בעיקר ההיצע הגדול של המקומות שבהם אפשר לנפוש: תוכלו לצאת לנופש ברחבי היבשת היוונית, להניח את הראש על החול באי קסום, או לשלב בין השניים. זאת ועוד: בשנים האחרונות נחשפים לציבור הרחב איים יווניים חדשים, כאלו שבעבר היו סוד כמוס שרק המקומיים הכירו, והיום נחשבים יעדים תיירותיים בפני עצמם – יעדים בתוליים, שעדיין מחכים להתגלות באמת. וכשההיצע הולך ומתרחב, למה שנחפש אלטרנטיבה במקום אחר?

 

בגלל האיים

דיברנו כבר על האיים? אז מה. בתור הנכס התיירותי הגדול ביותר של יוון, ובתור מקומות שנחשבים מדהימים ועוצרי נשימה בכל קנה מידה – חשוב שנדבר עליהם עוד קצת. ובכן, אם אתם חושקים בחופשת בטן גב על חולות לבנים הנושקים למים כחולים וצלולים, בשקט מופתי, באזורים המתאימים למשפחות או בסביבה צעירה ורועשת, יוון היא המקום המתאים לכם. לא צריך להרחיק עד לקאריביים כדי ליהנות מחופשה כזו, משום שאיי יוון מציעים את כל החוויות הללו ועוד הרבה יותר. כדאי שתדעו: ביוון יותר ממאה איים, עשרות מהם פתוחים וממתינים לכם, התיירים. ישנם סוגים שונים של איים, בגדלים שונים ובמקומות שונים. כל אי כזה מציע אטרקציות ייחודיות משלו, ולכם רק נותר לבחור לאן תגיעו – בדרך לחופשה המושלמת.

על איים פחות מוכרים כנסו לכאן http://www.mako.co.il/travel-world/magazine/Article-e55c4add6d2d341006.htm

 

בגלל הק?רבה

נכון, היום לא כל כך נורא לטוס גם למשך עשר שעות ויותר. התנאים השתפרו, הטיסות הפכו מהירות יותר וההסתגלות למקום החדש הפכה גם היא מהירה למדי. ועדיין, לפעמים אנחנו מחפשים חופשה חלומית כמה שיותר קרוב לבית – וכזו בדיוק מציעה יוון, במרחק שלוש שעות נסיעה מישראל, ופחות מזה. בתוך זמן קצר, שאפילו נסיעה לאילת ארוכה יותר ממנו, אתם יכולים למצוא את עצמכם במקום מרתק, שמוקדש כולו לטובת ההתמסרות לעונג שמציע החופש.

 

בגלל הירידה בביקוש לחופשות בטורקיה

כן, זה נכון: מצב העניינים השתפר בזמן האחרון, והמתיחות בין ישראל לבין טורקיה כבר לא גדולה כמו שהייתה בעבר. אז ישראלים חוזרים לפקוד את בתי המלון הטורקיים, אך נדמה שהמצב לא יחזור להיות לעולם כמו שהיה – ואפילו לא קרוב לכך. יוון ניצלה היטב את הוואקום שנוצר בשנות ה'ריב' הגדול בין ישראל לטורקיה ומשכה אליה כמעט את כל התיירים שבעבר כמעט ולא חשבו על מולדת הדמוקרטיה. היום הם ממשיכים לפקוד אותה בלבד, ונשבעים שהיא טובה הרבה יותר משכנתה שממזרח.

 

בגלל שביוון קל יותר 'לתפור' חופשה לבד

פעם, כצרכנים בעולם התיירות, אהבנו מאוד לקבל את הכול 'מן המוכן': חבילות נופש שמתגבשות מראש, כולל טיסה ובית מלון, מלונות הכול כלול, קלאבים ועוד. היום המציאות שונה, בעיקר משום שהאינטרנט גילה לנו שאפשר להשיג דברים טובים יותר מאלו – ועוד בכוחות עצמנו. לכן היום רבים 'תופרים' לעצמם את חבילות הנופש שלהם, על ידי שיטוט באתרים השונים: בטרווליסט הם יכולים להשוות מחירים של טיסות ושל חבילות נופש; גם בגוליבר יוכלו לחפש ולהשוות טיסות; בחוליו הם ימצאו מבצעים של הרגע האחרון; ב-Booking.comיזמינו החדר במלון; וב-TripAdvisorיוכלו לקבל טיפים על המקומות המומלצים ביותר ביעד.

 

כשמצב העניינים הוא כזה, ברור מדוע רוב הנופשים אינם מעוניינים עוד באותן חבילות נופש או קלאבים שמציעים להם הכול מן המוכן. לכן יוון מתאימה מאוד לעידן החדש ומאפשרת לכם להרכיב את החופשה שלכם לבד, מאל"ף ועד תי"ו. טורקיה השכנה, המתחרה הגדולה מול יוון על ליבו של התייר הישראלי, מתאימה פחות לחופשות כאלו ונחשבת יעד טוב בעיקר למי שעדיין מחפש עסקה סגורה מראש.