חוף אי שם - בכנרת

מתחם לינה חדש וחווייתי בחוף חוקוק בכנרת מגדיר מחדש כמה דברים לגבי נופש באוהל, או במילים אחרות – תשכחו מה שידעתם על שינה באוהל. ראשית מדובר במעין אזור פרטי, פסטורלי ומבודד (כן, בכנרת, לא התבלבלנו), במרכזו ניצבים 40 אוהלים צחורים וממוזגים בכמה אזורים פונקציונליים שונים. בין היתר מציע המתחם אזור בישול מאובזר, מנגל, ואזור אכילה וכמובן מקלחות ושירותים נקיים ומתוחזקים היטב. בתוך האוהל המשפחתי ישנים על גבי מיטות (הילדים על מזרונים) עם מצעים נעימים, כריות וכילה, תאורה, מרפסת ושקעים (!). תשכחו גם מקריוקי בקולי קולות או מחמולות תוססות, במתחם נערכים מופעי מוזיקה אקוסטיים ומייצגים אמנותיים מתחלפים לכל המשפחה ופינות יצירה.

 

חוף אי שם בכנרת

 

מחיר: מ-500 שקל ללילה באמצע שבוע למשפחה של זוג + 2 ילדים באוהל של 4X4 עד 1,000 שקל ללילה בסוף שבוע לאוהל של 8X4

לפרטים באתר או במספר 050-5656205

 

חאן עין זיוון

לא בדיוק אוהלים, אבל בעל אופי דומה: ליד קיבוץ עין זיוון ברמת הגולן הוקם חאן לקבוצות ולמשפחות שאוהבות לבלות יחד, כולל הכנת ארוחות, רביצה משותפת ומשחקי חברה. החאן, שוכן במטעי עין זיוון למרגלות הר אביטל, בארבעה מבנים סוריים עתיקים. החדרים גדולים, מרווחים ומחוממים בחורף. בכל בכל חדר יש שמונה מיטות עם מצעים ושמיכות. המקלחת, השירותים והמטבח משותפים. בין המבנים משתרעת חצר גדולה ויש פינת מנגל לצד המטבח.

 

 

מחיר: 5,000-3,900 שקל לכל המתחם ללילה (מתאים ל-40 אורחים), או 150 שקל לאדם בקבוצות של 12-8 אורחים.

לפרטים באתר או במספר 04-6993610/4

 

כפר האוהלים בחמת גדר

גם כדי לבלות במתחם האוהלים המפנק בחמת גדר לא צריך להעמיס את כל הבית, כי יש פה כבר כל מה שתצטרכו לחופשה. בחמת גדר הוקם כפר אוהלים המציע למשפחות פתרון מצוין לחובבי הביחד רק עם התנאים המפנקים, בראשם מזגן. 53 אוהלים לבנים, ממוזגים ומפנקים מאובזרים במזרונים, כריות, ציפיות למזרונים ולכריות ואפילו שקעים. כל אוהל מתאים לחמישה אורחים. בנוסף, יש מתחם נוסף של 60 אוהלי איגלו, אף הם מאובזרים במזרונים, כריות וציפיות למזרונים ולכריות, אולם הם לא ממוזגים. כל איגלו מתאים לארבעה לנים. במתחם יש מקררים משותפים, שולחנות וכיסאות, אזור מנגל ועוד. הנופשים יכולים ליהנות ממתקני הפארק, בהם בריכת שחיה, מגלשות, מרחצאות מים תרמו-מינרליים, גן חיות הכולל את חוות התנינים, מתקני מים מתנפחים, מסעדת בשרים (המחבת), בית קפה חלבי, חנות נוחות, מרכז טיפולי ספא ופארק עתיקות.

 

 

מחיר: אוהל ממוזג לחמישה אורחים - 800 שקל ללילה, אוהל איגלו לארבעה לנים (לא ממוזג) - 400 שקל ללילה.

לפרטים באתר או במספר *6393

 

כפר הנוקדים

בבקעת קנאים, בדרום מדבר יהודה וקרוב למצדה ולערד, שוכן כפר הנוקדים המציע ללנים אוהלים וסוכות. בכפר יש כמה אפשרויות לינה: אוהלים משפחתיים המתאימים לעד שישה אורחים. אוהלים גדולים, שיש בהם חלוקה פנימית בעזרת מחיצות לאוהלים קטנים יותר, והם מיועדים ל-15 לנים ויותר. ולינה בסוכות מעוצבות במתחם המכונה חאן אלעומדן. מדובר בפינה נפרדת בכפר, ובה תשע סוכות מעוצבות המתאימות לאירוח של ארבעה-שמונה אורחים בסוכה ושירותים ומקלחות משותפים לכל דרי הסוכות. להבדיל מהאוהלים, הסוכות מרוצפות בדק עץ עם פוטונים לשינה. צמודות לסוכות יש מרפסות ז?לה ומעליהן מרפסות תצפית גבוהות, בהן יש בריזת מדבר ונוף מדהים. בכפר עורכים מגוון פעילויות כמו טיולי גמלים, טיולי אופניים, ארוחות, סדנאות אקולוגיות ועוד.

 

 

מחיר: אוהל משפחתי – 570-540 שקל (עד שישה אורחים), אוהל גדול – 95-90 שקל למבוגר ללילה, 85-80 שקל לילד ללילה, סוכות בחאן אלעומדן – 150 שקל למבוגר ללילה, 100 שקל לילד; אפשר ומומלץ להוסיף ארוחות חווייתיות.

לפרטים באתר

 

מרפסת מהסיפורים - מצפה הילה

עופר אבל עבד במשך שנים מדריך טיולים בתורכיה ושם הוא שאב את ההשראה ל"מרפסת מהסיפורים": בתורכיה מקימים קושק - מעין סוכות על גבי כלונסאות הממוקמת על גדות הנחלים. כשעופר חזר ממסעותיו, הוא הקים מרפסת לעד שמונה אורחים למרגלות ביתו במצפה הילה, ביער אלונים מול רכס סולם צור, מרחק הליכה מהמונפורט ומנחל כזיב. הוא מכנה את המרפסת שלו "מרפסת מהסיפורים". במרפסת החבויה בצל עצים, שסוגרים בחורף עם יריעות ברזנט ויוטה (ומחממים בתנור), מונחות מחצלות ומזרונים על הרצפה ויש חיבור לחשמל ולמים. טלוויזיה אין אבל יש מערכת מוזיקה. בסוכה יש גם מטבח מאובזר עם מקרר, מיקרוגל, כיריים, כלי אוכל ועוד, וגם שירותים ומקלחת. מחוץ לסוכה תלוי ערסל ויש גם ז?לה  עם מקום להבערת מדורה(מוגנת, אל דאגה), סיר פויקה, סאג' לפיתות ומנגל. בקיץ יש במקום בריכה קטנה לשכשוך ובלב היער יש עוד כמה הפתעות כמו דום מהסיפורים, שהיא כיפה גאודזית שיכולה לאכלס חמישה אנשים שרוצים ללון רחוק מהציוויליזציה. ויש גם מכולה מהסיפורים המיועדת לעד שישה אורחים. עופר הוא גם מספר סיפורים ועורך סדנאות שטח מרתקות (ליקוט, גילוף באולרים, הבערת אש, בניית עפיפונים, צפייה בכוכבים ועוד) שאפשר להזמין בתוספת תשלום.

 

 

מחיר: מ-400 שקל ללילה לארבעה לנים, 50 שקל לכל אורח נוסף; ארוחות בתשלום נוסף

לפרטים באתר או במספר077-9964488

 

חאן אליפז

הערבה שופעת אטרקציות וסוכות זה זמן אידיאלי לבקר באזור וללון בשטח, בחאנים מדבריים אותנטיים. אז ביום אפשר לצאת לטיולי ג'יפים, רכיבת אופניים, טיולים רגליים ועוד ובלילה להתפנק בחאן ולצפות בכוכבים בלי הפרעות שיש ביתר חלקי הארץ.

חאן אליפז הוא אוהל אירוח ואתר קמפינג בלב קיבוץ אליפז ובסמוך לבריכת השחייה. לאורחי החאן מוצעים מנגלים, סאג' לאפיית פיתות, שירותים ומקלחות ושימוש חופשי בריכת השחייה (בעונה).

 

 

מחיר: 50 שקל לאדם (מגיל 3) ללילה

לפרטים: 08-6356230

 

חאן הרוח הגלילית - מצובה

חאן הרוח הגלילית בקיבוץ מצובה בגליל המערבי הוא אורחן ללינת שטח. מה שהיה פעם לולי תרנגולים ומבנים של פעם הפכו לחללי אירוח מרופדים בשטיחים.מתחמי השינה, הממוזגים בקיץ ומחוממים בחורף, מיועדים למשפחות ולקבוצות בשני מתחמים רחבים עם מחצלות ומזרונים לעד שבעה אורחים בכל מתחם, כולל במרפסת. המבנה המרכזי, מקורה וסגור, מיועד ללינה של עד 30 אורחים. יש שירותים ומקלחות ואפשרות להשתתף בשלל סדנאות הנערכות במקום, כמו סדנת צחוק, יצירת מנדלות, ריקודי בטן ועוד. בעונה אפשר ליהנות מהבריכה בקיבוץ בתוספת תשלום. יש גם פינת מדורה ופויקה.

 

 

מחיר:130-90 שקל ללילה לאורח, 180-140 שקל לאדם כולל ארוחת בוקר; אפשר להזמין את כל החאן

לפרטים באתר או במספר 077-9964442

 

מאהל שמשון הגיבור - נתיב'לה - קיבוץ הל"ה

בקיבוץ נתיב הל"ה בדרום השפלה, לא רחוק מפארק בריטניה, הקימו מאהל ענק המיועד ללינה של עד 150 מבקרים בו זמנית. המתחם מרווח, מגודר, נגיש לכיסאות גלגלים ועגלות ילדים. יש במקום גם חדרי אירוח פרטיים (משכנות הרועים) המתאימים לעד חמישה אורחים בחדר, מדשאות גדולות, מקלחות ושירותים, מטבח לבישול עצמי, שולחנות פיקניק ועוד.

 

 

מחיר:100-90 שקל למבוגר, 80-70 שקל לילד

לפרטים באתר או077-9387201

 

חאן מילכה -תעוז

חאן מילכה במושב תעוז הוא מתחם אקולוגי וצבעוני למשפחות צעירות. מלבד הלינה, המקום מאפשר גם ללקט ארוחת צהריים בטבע ולבשל אותה בחאן, או להשתתף בשלל סדנאות: ליקוט, קליעה, בישול, קדרות, דבוראות, איסוף צמחים והפקת שמנים ארומטיים. יש במתחם מקלחות, שירותים, פינת מדורה ועוד. ניתן להזמין ארוחות כשרות במקום בהזמנה מראש. מילכה, שעל שמה קרוי החאן, היא מורת דרך והיא מדריכה טיולים באזור.

 

מחיר: 130 שקל לאדם לינה בחאן  

לפרטים באתר או במספר 052-4546434  להתרשמות נוספת

 

חאן ארץ המרדפים - ליד ים המלח

החאן האקולוגי ארץ המרדפים ממוקם על אם הדרך מים המלח ויריחו לכיוון ירושלים, בסמוך לחאן הדרכים הקדום - השומרוני הטוב. המרחבים מזכירים במעט את האווירה בסיני. בחאן מתגאים בשמירה מקסימלית על הסביבה מבלי להתפשר על תנאי האירוח לשהייה במדבר יהודה. יש במקום סוכת אירוח עם מטבחון (צמחוני) לשימוש המבקרים, אוהל רועים גדול סגור ומחומם, שולחנות פיקניק ואזור להבערת מדורה. המקום מציע ארוחות כשרות בסגנון מדברי.

מחיר:80 שקל למבוגר, כולל מזרון, 50 שקל לילד

לפרטים באתר או במספריםדוד 054-5293439 או נטע 054-5972318,

 

חאן ענבלים – נווה ארז

אתר אירוח מוזיקלי אקולוגי מול ים המלח ובו אוהל מרכזי לקבוצות ולמשפחות. במקום עצי פרי ושיחי תבלין, טרסות אקולוגיות, שירותים מקומפוסט וחלק מהמקום מופעל בחשמל סולארי. במקום מועברות סדנאות מוזיקה ואקולוגיה. אפשר להזמין ארוחות בתיאום מראש.

 

 

מחיר:70 שקל לאדם

לפרטים באתר או נועם 050-4324446, תהילה 050-7451432,

 

אירוח טוביאנה - עזוז

חצר ענקית ביישוב המדברי עזוז ובה מתקני קרקס, סדנאות ג'אגלינג וטרמפולינה לילדים ולמבוגרים. פייר וחלי טוביאנה, הבעלים, הם זוג תיאטרלי כמו המקום שהם בנו במו ידיהם: היא, אומנית קרקס שהגיעה מהולנד, והוא, אומן תיאטרון מצרפת, הגיעו לפני 14 שנה הם לעזוז והחלו לארח משפחות, קבוצות וזוגות. במקום יש חאן אירוח המתאים לכ-15 איש וגם חדרים פרטיים, לזוגות או למשפחות קטנות. בחצר הענקית ניצב שולחן אבירים לארוחות משותפות. פייר אחראי על ארוחות גורמה ממצרכים מקומיים, גידולים חקלאיים מהסביבה הקרובה, גבינות מחוות הצאן המקומית ויינות מהמדבר (ארוחות בהזמנה מראש). אפשר לבשל לבד או לערוך מנגל.

 

מחיר: 800 שקל ללילה למשפחה של זוג ושלושה ילדים

לפרטים באתר או במספר 054-7927766