על מיניות ושחרור האישה אני כותבת בחיבור על ספירת "יסוד" הקבלית:
יסוד היא ספירת הזיווג , הספירה של הדיאלוג בין שני אנשים ושל התולדות.
סיפור יוסף שנכפת על ידי אחיו והושלך לבור ומשם בדרך ארוכה ומורכבת הגיע לשחרור ולגדולה ממחיש כפשוטו את התחום הזה. סיפור יוסף כמהות (יוסף הצדיק) בפרושיו הקבליים הוא מהמרתקים שיש.
למרות שנושא המיניות משוייך על פי רוב לספירת מלכות בהיותה ספירה ניקבית "נוקבא" אבקש להדגיש את הצד הזה שבסיפור יוסף בפירושו הקבלי ולהראות שלמעשה המקום שבו מבין יוסף את ההפרה שנוצרה בפירוש שלו את היופי יוצא הדופן שניחן בו ואת הסכנות שהוא אורב בתוכו, והוא תולש את עצמו מזרועות אשת פוטיפר הוא למעשה התחלה של הדרך חזרה את הפנימיות המדייקת שלו עם עצמו ולאחר מכן גם יבין נכוחה את פשר החלומות שלו ושל פרעה.
ספירת יסוד כמשתקפת באברי המין ובהשלכתם בנפש:
אישה יש בה רחם ככלי ליצירת חיים חדשים, ורחם בנפש פנימה ליצור מהויות שונות בחייה הנשיים כאדם וכנושאת תפקידים כגון בת זוג, אם, אחות, בת או חברה.
תחום זה במהותו נושא מודעות למיניות ממקום של עוצמה פנימית המעוררת את התשוקה לחיות את החיים במלואם, ובמערכת זוגית מחייה ומתחדשת בכל זמן.
תחום זה בהפרתו ניתן למצוא ולשייך לתפיסה המוטעית ביסודה של נשים בעידן המודרני כפרטים או כקבוצות, המגדירות אישה מאושרת כאישה חופשייה ומשוחררת לעשות ככל העולה על דעתה וחישוקיה בתחום חיי המין שלה ובכלל זה לבחור את בן זוגה באופן אקראי או לא,לאפשר כל סוג של קשר אינטימי ללא התחשבות במשך הקשר, בתדירות ובאיכות הקשר, בכמות בני הזוג ובגילם ואם מצב זה אינו מתאפשר מסיבה כזו או אחרת היא מרגישה שכובלים אותה ומגבילים אותה.
מיותר לציין את הסכנה הטמונה בתפיסה זו במימד הגשמי, בחשיפה לפגיעה פיזית, בסכנה להטרדה מינית עד כדי חו"ח אונס, בפגיעה בבריאות האישה, בקבלת והעברת מחלות, בהריון לא רצוי, בהפלות וכו.. ובצד הנפשי ריגשי, לאורך זמן, יש שחיקה בערך העצמי של האישה על שום שמרבית הקשרים שיצרה עם בני המין השני לא הגיעו לכלל סיפוק יתר הצרכים שלה, הנפשיים הרוחניים והתודעתיים ו/או לא הבשילו למערכת יחסים יציבה ואוהבת. תהיה נוטה להאשים את עצמה או לחליפין תפתח דחייה של התקשרות ממוסדת ויציבה שנדרשת בהקמת התא המשפחתי (בעיקר שלא במודע).
עלמה זהר ? שיר אהבה אינדיאניבהקשר לעניין זה ימימה זצ"ל מזכירה ביחס לניראות החיצונית של האישה שככל שתדייק ביחס לעצמה ותהיה קרובה לעצמה כך הצורך במיניות מוחצנת תצטמצם.
המצב המדייק בתחום זה הוא בהבנה שהחיבור עם בן זוג שהוא בן אדם שלם כמוה, מופלא ומורכב מאישיות רחבה ומגוונת והזיווג המוצלח יהיה למצוא את מירב ומיטב נקודות החיבור ברבדים השונים של אישיותם. חיבור כזה דורש נכונות לעבודה מאומצת ללמוד אחד את השני, לאיפוק, לסובלנות הדדית לנתינה להקשבה ולכבוד הדדי. הוא יצור תשתית רחבה ועמוקה של קשר אשר בונה ומזין את שני הצדדים כפי שניתן להבין גם מתוך סודות בריאת האדם בספר היצירה.