פסגת הרכב 2015 – ועידת ענף הרכב של ישראל:
אלון מסר, רכז תחבורה ציבורית באגף התקציבים:
"רכבת קלה יכולה להוות חלופה לנסיעה ברכב פרטי רק כאשר מדובר בפתרון של מערכת קווים ולא קו אחד כפי שמוקם היום"
הדברים נאמרו בפאנל בנושא הפתרונות לצפיפות בכבישים ב"פסגת הרכב" -וועידת ענף הרכב של ישראל שהתקיימה היום.
- בין המשתתפים בועידה: שי סופר, המדען הראשי במשרד התחבורה; יהודה רודד-מנכ"ל איגוד יבואני הרכב; ערן יעקב, סמנכ"ל בכיר לתכנון וכלכלה ברשות המיסים; יבין גיל מור, מנכ"ל אתר yad2 ; עו"ד ורו"ח יואל רטנר, מנכ"ל הוצאה מוכרת; דני שביט, מנכ"ל קבוצת קל אוטו; אורן אלעזרא, מנכ"ל אלבר; עו"ד ד"ר חגית בולמש, המועמדת לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים ; מי רון לוי סמנכ"ל קבוצת לוי יצחק, אופירה אבישי – סמנכ"לית שיווקית טויוטה ועוד.
- בוועידה יתקיימו הפאנלים הבאים: *מגמות בשוק הרכב ,* פתרונות לצפיפות בכבשים וההשפעות על ענף הרכב, *המכונית בעידן הסמארטפון וכלכלה שיתופית, *כיצד משווקים רכב בשנת 2015. בנוסף, רז הימן והלל סגל על הספורט המוטורי בישראל.
בכירי ענף הרכב בישראל, לצד בכירי משרד התחבורה, יבואני הרכב הגדולים ומנכ"לי אתרי המכירות המובילים בענף הרכב השתתפו הבוקר (25/11) ב"פסגת הרכב" – ועידת ענף הרכב של ישראל. הועידה עסקה במגמות החדשות בשוק הרכב בתחום הטכנולוגיה, השיווק והרגולציה. את הועידה ערכה חברת מידע כנסים, זו השנה הרביעית.
בין המשתתפים בכנס: יהודה רודד, מנכ"ל איגוד יבואני הרכב; שי סופר, המדען הראשי במשרד התחבורה; מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב, מחזיקת תיק תחבורה, בינוי ותשתיות; עו"ד ד"ר חגית בולמש ממשרד פרל כהן צדק לצר,ברץ המועמדת לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים; יבין גיל מור, מנכ"ל אתר yad2 ; דני שביט, מנכ"ל קבוצת קל אוטו; אורן אלעזרא, מנכ"ל אלבר; מי רון לוי, סמנכ"ל קבוצת לוי יצחק; אופירה אבישי, סמנכ"לית שיווקית טויוטה, רני פלג, מדריך בקבוצת כלמוביל ועוד.
בפאנל בנושא פתרונות לצפיפות בכבשים וההשפעות על ענף הרכב, אמר אלון מסר, רכז תחבורה ציבורית באגף התקציבים כי: "רכבת קלה יכולה להוות חלופה לנסיעה ברכב פרטי רק כאשר מדובר בפתרון של מערכת קווים ולא קו אחד כפי שמוקם היום" .
באותו הפאנל אמר יוני גרייפמן, מנכ"ל UBER: " צריך אומץ פוליטי ורגולטור שיילחם עבור הציבור כדי לעמוד מול האיגוד נהגי המוניות על מנת לייצר מערכת תחבורה שיתופית מוסדרת. חברות הביטוח ומשרד התחבורה פוגעים בשוק הדו גלגלי שנמצא בפער עצום אל מול מדינות ה OECD" .
המדען הראשי במשרד התחבורה שי סופר הוסיף :"ככל שענף האופניים החשמליים ייאכף ע"י פקחים בצורה מסודרת, הוא יכול להוות פתרון מוצלח לצמצום העומס בכבישים"
בפאנל השתתפו בנוסף: מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק תחבורה, בינוי ותשתיות; תמר קינן, מנכ"ל תחבורה היום ומחר וגדי אבירם מנכ"ל מטרו מוטור.
בפאנל בנושא מגמות בשוק הרכב אמר יהודה רודד , מנכ"ל איגוד יבואני הרכב: "היום יונדאי מובילה את נתח השוק. בניגוד לשנים קודמות שמאזדה היתה בראש. עצם העובדה שנתחי השוק בין היצרנים משתנה זה אומר שיש תחרות".
עו"ד ד"ר חגית בולמש ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ, המועמדת לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים התייחסה לחוק רישוי שירותי רכב שמטרתו להגביר את התחרות בענף הרכב ולהוזיל את מחיר הרכב למעמד הביניים. "חשוב ליצור תחרות בתחום יבוא הרכב ושירותי אחריות ותחזוקה ואין ספק שתחרות ועידוד יבוא מקביל של רכבים וחלפים עשויים להוזיל את מחירי הרכב והחלפים בצורה משמעותית". לסיום אמרה בולמש כי ב – 2016 התחרות תלך ותגבר אך ייקח זמן עד שנראה גידול משמעותי במכירת הרכבים"
בפאנל השתתפו בנוסף: ערן יעקב, סמנכ"ל בכיר לתכנון וכלכלה ברשות המיסים; מי-רון לוי, שמאי רכב וסמנכ"ל קבוצת לוי יצחק; עו"ד ורו"ח יואל רטנר, מנכ"ל הוצאה מוכרת;דני שביט, מנכ"ל קבוצת קל אוטו; אליחי אל-יגון, מנכ"ל LEASE4U ; תומר דותן סמנכ"ל משותף רשת אוטודיל ויבואן אוסטון מרטין בישראל.
בנוסף, התקיימו הרצאות של יבין גיל מור, מנכ"ל אתר YAD 2 ועו"ד רו"ח יואל רטנר, מנכ"ל הוצאה מוכרת.
גיל מור דיבר בהרצאתו על יצירת ערך בסביבת מידע ואמר : "זה לא מפתיע שבשנים האחרונות אין שינוי בביקושים והיפניות מובילות. בשנים האחרונות אולי יש היפוך ביו יונדאי לטויוטה אבל בסך הכול זו אותה כמות חיפושים. אבל כרגע ליונדאי יש פשוט יותר מכוניות בחוץ, ולכן לקונה יותר כוח בצד שלו, ואילו בטויוטה הכוח הוא בצד המוכר".
"רכב נמצא על המדף בהתאם לביקוש שלו. כלומר ממוצע משפחתית הוא 29 יום בלוח. במיניוואנים 28 יום. ג'יפונים בערך 27 ימים".
עו"ד רו"ח בטנר דיבר בהרצאתו על נושא שווי שימוש ברכב: "שכיר מוצע שמשתכר כ12 אש"ח בחודש, משלם שווי שימוש ברכב, על רכב שהוא מקבל ממקום עבודתו לצורך נסיעות עבודה וכו', כ- 4000 ש"ח מידי חודש. בסה"כ הכללי המדינה גובה מאזרחיה כ- 8 מיליארד ש"ח בשנה על שווי שימוש ברכב. ברור שמדובר בעיוותים חקיקתיים, יש פתרונות להתמודד עם המצב הנוכחי, כמו למשל שימוש ביומן רכב כלכלי מיוחד שפותח ב"הוצאה מוכרת" ויכול לתת אומדן נכון יותר באשר לנסיעות שעובד עושה לצורכי עבודה ו/או לצרכיו האישיים אולם עד כה המדינה התנגדה לעניין. רק פסיקה תוכל לשנות את המצב הקיים ולהפחית את הנטל המוטל היום על כתפיהם של עשרות אלפי אזרחים במדינה."
בוועידה השתתפו בנוסף:
אסף בר-שי, אנליסט ועיתונאי רכב, iCar; פג? שמולביץ, פיתוח עסקי ושותפויות רכב Waze וחנן פרידמן, מייסד ומנכ"ל? שרלוק,אורן אלעזרא, מנכ"ל אלבר; אופירה אבישי, סמנכ"לית שיווקית טויוטה; אדיר רגב, מנכ"ל GO Internet Marketing; ערן גוטדנקר, סמנכ"ל שיווק ומכירה וואלה!NEWS.
את הועידה חתמה הרצאה של נהגי המרוץ רז הימן והלל סגל, צוות פוינטר M3, שעסקה בספורט המוטורי בישראל.
לפרטים נוספים:
מתן ברקוביץ, 054-9136008
נעמה קציר, 050-7290048