הפחתת ארנונה תל אביב – הכיצד?
אתם מחזיקים עסק בתל אביב ובקושי מצליחים להחזיק את הראש מחוץ למים? גרים בתל אביב ומשלמים שכירות מפלצתית על דירה סבירה מינוס? אל תרגישו רע עם עצמכם, אתם לא לבד. אלפי תושבים ובעלי עסק בתל אביב משלמים מחירי שכירות אבסורדים על מבנים שבעיר אחרת היו שוות מחצית אם לא שליש מהמחיר. בנוסף לשכירות הגבוהה, יש כמובן צורך לשלם חשבונות וארנונה. אומנם גובה חשבון החשמל תלוי בשימוש האישי שלכם במזגן, אך גובה הארנונה הינו קבוע והוא פועל יוצא של גודל הנכס שלכם. כך שרוב האנשים התרגלו לשלם סכום קבוע אחת לחודשיים, ולא מערערים על הסכום הנקוב. למעשה, לא כדאי להישאר שאננים, וכדאי לבדוק מה יש לעשות לצורך הפחתת ארנונה תל אביב.
הפחתת ארנונה תל אביב – כמה דברים שכדאי לדעת
ראשית כל, כדאי לקחת בחשבון שכל רשות עירונית מחליטה על דעת עצמה את שיטת חישוב גודל הנכס ואת שיטת החיוב. בדיקה יסודית של המצב בפועל, יכולה להביא למצב של הפחתת ארנונה תל אביב וחיסכון משמעותי. על מנת לקבל הנחה בתשלום הארנונה בתל אביב, מבקש הנחה חייב להיות רשום כמחזיק בנכס. במידה והוא מחזיק בשני נכסים, ההנחה תחול רק על אחד מהם. במידה ומדובר בעסק, כדאי לוודא שהנכס מסווג כראוי. סיווג הנכס מוגדר לפי שימושו העיקרי ולא לפי הייעוד שלו, כך שאדם שמחזיק קליניקה בביתו הפרטי צריך לוודא שהוא משלם תעריף ארנונה נפרד לכל שטח. כמו כן, כדאי לסווג את הנכס לפי התעריף הנמוך ביותר. לדוגמא סטודיו לעיצוב בגדים עדיף להכניס תחת הסיווג של תעשיה ומלאכה לעומת סיווג עסקים, היות ותעריף הארנונה יהיה זול משמעותית בסיווג זה. מומלץ לבדוק את שטח הנכס ולראות אם הוא כולל שטחים מיוחדים המחויבים בתעריפים זולים יותר, כגון מרתפים לדוגמא.
לסיכום, הפחתת ארנונה תל אביב היא משימה אפשרית אך דורשת ניסיון, ידע והתעסקות בירוקרטית. אנחנו בחברת מסקל עוסקים מזה 15 שנה במתן ייעוץ והפחתת ארנונה לעסקים ולנכסים מניבים. אנחנו מאמינים ביחס אישי וחסכון כספי לכל לקוח. אנחנו כאן בשבילכם לכל שאלה, אל תהססו ליצור קשר.