מי לא אוהב רצפות פרקט אלו שכבשו את ליבנו בשנים האחרונות, אבל רגע מה השתנה הרי רצפות פרקט היו קיימים מאז ימי לואי ה14, פתאום כולם חזרו בהם?
לא זו האמת, בפועל מעולם לא שכחו אבל מה שקרה עם השנים זה כמה דברים, קודם כל ועקרי שבניהם זה העובדה כי עלויות הפרקט ירדו משמעותית, זה בעיקר בזכות המצאת פרקט הלמינציה שזהו רק שכבת עץ ולא רצפת עץ מלאה מה שנקרה פרקט עף טבעי.
פרקט במלון בוטיק
הטרנד שכובש את תל אביב וישראל כולה הם מלונות הבוטיק, מלונות הבוטיק דורשים הרבה כסף תמורת חוויה ייחודית ומקורית, עיצוב אקסקלוסיבי הכולל ריצוף עץ ופרקט מיוחדים, מלונות בוטיק אלו ניתן למצוא באזורים רבים בתל אביב כמו בנווה צדק, רחוב מונטיפיורי ועוד רבים. מלבד ההוזלה הכלכלית היה גם שינוי תפיסתי, פרקט היה נחשב כמוצר שמתאים רק למדינות קרות, ונכון שם זה המקור ולא בכדי, ריצוף פרקט מתאים מאוד לימי החורף הקרים בהם ניתן ללכת בבית מחומם והרצפה חמה (בלי חימום תת ריצפתי).
שינוי נוסף נוצר משתי השינויים הקודמים והוא שפרקט הם מסמלים משהו על מעמד חברתי ולכן הפכו לנחשקים יותר ויותר, זאת אומרת שפרקט הפכו לסמל של המעמד הבינוני הגבוה וכמובן גם של המעמד הגבוה יותר.
פרקט בבתים חדשים
מסקרים שבוצעו ראו כי זוגות צעירים הרוכשים דירה ראשונה ,הם אלו שהכי מעוניינים בריצוף איכותי בדירה ובעיקר בפרקטים ולו דווקא שטיחים , הם מבינים כי עיצוב הבית מתחיל ביסודות שהם קירות, חלונות, עיצוב המטבח והסלון והריצוף. גם כאן יש היררכיה והבדל ברמה בין בתים עם פרקט איכותיים מעץ טבעי לעומת פרקט למינציה שהוא זול יותר אבל אם התקנה נאותה נראה כמעט אותו הדבר כמו העץ האמיתי.
עוד נתגלה כי משפחות שמוצאם הוא ממזרח אירופה ואירופה הצפונית גם רוצים ריצוף עץ לבית. עובדה זו נובעת כנראה מהסיבה שרובים גדלו בבתים עם ריצוף עץ וזה מתקשר להם עם המושג בית. הדור החדש הבין שפרקט זו תוספת נחמדה ולגיטימית גם במדינות חמות, שהרי אין מניעה מפרקט בקיץ.
פרקט במעמד הפרולטריון
בהחלט ניתן לומר שהקשר החברתי תרבותי לריצוף עץ לעולם לא נגמר אך בשנים האחרונות הוא קיבל זריקת עידוד ממספר גורמים חיצוניים. למרות חסרונות התחזוקה שצריכה להיות ברמה גבוה מאוד במיוחד במלונות הבוטיק עדיין מרבית בעלי המלונות מחליטים שכדאי להתקין ריצוף פרקט מעץ. העלויות של למינציה נמוכות יותר וכך הן מאפשרות נגישות כלכלית ליותר ויותר בתי אב בישראל ובעולם.