לקראת 2012: 5 צעדים שישנו לך את הקריירה

מה היה קורה אילו הייתם לוקחים החלטה היום ומבצעים 1% ממנה בכל יום? תוך כמה זמן הייתם מגיעים ל-100%? נכון, תוך מאה ימים. לא צריך להיות גאון מתמטי כדי להבין את זה.

 

עוד ב- onlife:

 

שנת 2012 בפתח וזהו זמן מצוין לעשות חשבון נפש ולהגדיר מטרות חדשות. בניגוד גמור לראש השנה היהודי, שמלווה בחגים וחופשות שקוטעות את רצף העבודה, דווקא ראש השנה האזרחי הוא זמן מצוין להיכנס לעשייה.

 

מעכשיו יש לכם 14 שבועות (עד פסח) להיות יצרניים ולהתמקד בקריירה באופן שיקפיץ אתכם לרמה הבאה. מדובר בכ-100 ימים שבמהלכם תוכלו לבנות את עצמכם מחדש ולהגיע לתוצאות מרשימות במיוחד.

 

הנה 5 דברים שתוכלו לתקן, באופן איטי ועקבי, כדי להקפיץ את הקריירה שלכם ב-2012:

 

1. טיפול באימיילים:

אצל רובנו ה-outlook פתוח 24/7. על כל מייל נכנס ישנה התראה וגם אם ננסה להתעלם, זה עדיין קוטע את חוט המחשבה. נדמה שמרוב מתן מענה למיילים, לא ממש מצליחים לעבוד.

 

אז מה הפתרון? הגדירו לעצמכם שיטת ניהול יעילה לטיפול באי-מיילים; כבו את ההתראות הנכנסות, קראו את הדוא"ל בזמנים שנקבעו מראש והקפידו להגדיר בגוף המייל מהי התגובה הנדרשת (טלפון, פגישה, מייל חוזר וכד') ובתוך כמה זמן.

 

צילום: shutterstock

 

2. אתם "עסוקים מדיי":

בכל ארגון ישנו מנהל שתמיד עסוק מעל הראש, שחייב לעבור ממשימה למשימה, לא יושב לרגע ומתקתק עבודה. מה הבעיה אתם אומרים? מנהל מושלם. אז זהו, שלא. מנהל כזה יכול להרוס את העסק לבעל הבית ואם הוא במקרה גם הבעלים של העסק – הוא יכול להוביל את עצמו לאבדון.

 

הוא תמיד עסוק, אבל ממש לא מהסיבות הנכונות והוא רק יוצר סביבו תרבות של "אפקטיביות למראית עין". אם זיהיתם אצלכם התנהגות כזו, בקשו לקבל פידבק על עבודתכם גם מהמנהלים שלכם וגם מהכפיפים שלכם, כך תדעו האם אתם מגיעים לתוצאות טובות ובמה עדיף להתמקד.

 

3. בוס תובעני מדי:

מקטרים מאחורי גבו של המנכ"ל? יש לכם אחמ"שית שלא נותנת לכם מנוח? מתים שיסתלקו ומאחלים להם שלל מחלות כדי שלא יבואו לעבודה וירדו לכם קצת מהגב? יש דרך אחרת. שימו לב שמי שתובעני כלפיכם הוא בדרך כלל תובעני גם ביחס לעצמו. ברגע שתאמצו את המנטרה : "שום דבר לא אישי" יתחוללו בחייכם פלאים של ממש.

 

צילום: shutterstock

 

ברגע שמבינים שבוסים תובעניים דורשים ממכם לצאת מאזור הנוחות שלכם, ושהם פועלים כך גם כלפי עצמם, פתאום מגיעים להצלחות גדולות יותר. בקיצור, חפשו מה ניתן ללמוד מהם במקום לשנוא אותם.  

 

4. לחץ ושחיקה:

מיליוני בני אדם בסופו של דבר מגיעים לרוויה ואיך לומר זאת בעדינות – לא ממש מתלהבים (שלא לומר שונאים) להמשיך ולעשות את העבודה שלהם. הם מחפשים משהו חדש, מספק יותר ומאתגר יותר. מצד שני, רוב האנשים פוחדים לעשות שינוי. הם מקווים ש"יום אחד" בשלב הפנסיה יהיה להם זמן לתחביבים או שאחרי שהמשכנתא תגמר וייפסק קצת הלחץ הכלכלי הם יוכלו להיפטר מהבוס התובעני.

 

אז מה עושים? כשאתם מתעסקים רק בעבודה/בית/ילדים, אפילו אם העבודה מספקת, השחיקה בלתי נמנעת. הפתרון:השיגו לעצמכם חיים. עברו לאורח חיים מאוזן שכולל קריאה, יוגה, חברים, מוזיקה או כל דבר אחר שעושה לכם טוב.

 

לכו פעם ברבעון לסמינר או הרצאה בתחום של התפתחות אישית וחפשו בלוח השנה זמנים ריקים, למשל חודש או חודשיים קדימה, ושבצו שם פעילויות התנדבות למען אחרים, לבילוי עם בן/בת הזוג או הילדים. תכננו את הזמן הפנוי שלכם – כל דבר מתוכנן עדיף על פני לא כלום.

 

5. יש יותר מדיי ישיבות/פגישות:

רובנו טוענים כי ישיבות במסגרת העבודה משעממות או לא נחוצות ושהדבר מפריע לעבודה השוטפת וגוזל זמן רב. הבעיה היא שחשיבה כזו גורמת לנבואה שמגשימה את עצמה. אתם מגיעים לישיבה ויודעים שזה הולך להיות בזבוז זמן מוחלט ולכן רמת ההקשבה מיד יורדת – אתם עסוקים בסמסים, שיטוטים בפייסבוק מהמחשב הנייד, הסמארטפון או האייפד, עד כי נדמה שהנוכחות בפגישה היא פיזית בלבד.

 

הנה כמה כללים שיעזרו לכם להתמודד עם התופעה: במקום להעביר את הזמן בתקווה או במחשבה על מה לא הספקתם לעשות בגלל הפגישה, התמקדו בזמן הנוכחי ותרגלו הקשבה. כך, תוכלו לתרום לפגישה ולהותיר רושם טוב על ההנהלה ותזכו לתחושת כבוד מצד אחרים. אגב, כשתקשיבו לאחרים ותגיבו לדבריהם, תגלו במהרה שגם אחרים יהיו מעוניינים להקשיב לכם.

תגובות (0)
הוסף תגובה