ממגנטת: חנות המגנטים הכי מגניבה בתל אביב

כבר כמה שנים שבפינת הרחובות אחד העם ושינקין עומדת חנות קטנטנה, ריקה לפרקים, שהחליפה ידיים כבר מספר פעמים; מחנות תיקים, לחנות חולצות, לחנות פרחים ועוד. עד שלפני חודש וחצי, עם הורדת גדרות השיפוצים מהרחוב המתחדש, הגיעה דיירת חדשה לשכונה. "ממגנטת", היא חנות קונספט חדשה על טהרת מוצרי המגנט.

 

תאורה

שיפוצים

 

החנות, בבעלות היזם יובל אברמוביץ', בעלי החנות MADE IN TLV במתחם התחנה, נפתחה בהשקעה של 80 אלף דולר. סכום לא קטן, במיוחד בהשוואה לגודלה של החנות שהוא 9 מטרים רבועים בלבד.


צבעונית וממגנטת

צילום: שירה גרנות

אדריכל יואב דריאל ממשרד העיצוב "דריאל עיצוב חנויות וסביבות מכירה" יחד עם המעצבת האחראית יעל וכטר הופקדו על מלאכת תכנון ועיצוב החנות כשהייתה עדיין עם טפטים על הקירות, כאשר הרעיון המנחה היה ניצול ומקסום כל סנטימטר בשטח. ואכן, מי שמגיע לחנות לא יכול שלא להתרשם מן השפע הקיים בחנות.אבל כדי שלא ליצור עומס ויזואלי שיעייף את הלקוח, כל חווית השפע והמגוון על פני השטח הקטן, נעשתה תוך הקפדה על יצירת הפרדה ברורה וחלוקת משנה של המוצרים הצבעוניים.

 


הקפדה על יצירת הפרדה ברורה וחלוקת משנה של המוצרים הצבעוניים

 

על מנת להתייחס לכל האזורים החשובים בחנות; חלל התצוגה, קיר כוח שפונה לאנשים בחוץ, קיר נוסף בחנות שמהווה נקודת מיקוד, ודלפק קופה, עוצבה החנות כפלטפורמה שהיא למעשה משטח מתכת (בדומה למקרר) בעלת יכולת השתנות בלתי מוגבלת. לשם כך, חופו קירות העץ המקוריים של החנות, בנוסף למדפים ולתקרה, בלוחות פח שנצבעו בתנור והפכו ללוח חלק, כאשר עליהם נוצר סדר ע"י תיחום במסגרות שגם הן עשויות מגנטים. חלק מהמסגרות נתלו באלכסון, כדי להמחיש את העובדה שמדובר באלמנט לא קבוע שיכול בכל רגע להשתנות, לצד קריצה שובבה לסגנון הכללי של החנות – פשוט "פאן".

פשוט פאן

לצד מגבלות הנכס מבחינת הגודל, נכנסו גם אלמנט התקציב והזמן לנתונים שיש להתחשב בהם, כאשר בראש ובראשונה, מאחר שמדובר בעסק חדש, היה חשוב שעיצוב המקום החדש יגרום לכך שמצד אחד אנשים יבינו שמדובר במשהו חדש לחלוטין, ומצד שני, שהוא יהיה מספיק מוכר כדי לגרום להם להסתקרן ולהיכנס פנימה כדי לבדוק במה מדובר.


מתן תשומת לב לפרטים

 

בעזרת מתן תשומת לב מיוחדת לפרטים הקטנים שהם המגנטים למעשה, השכילו להפוך את המרחב הקטן ליתרון, בכך שהמקום האינטימי הפך לכייפי, קטן, מגניב ומשעשע, ולכזה שמושך אנשים לבלות בו משך זמן רב יחסית. באמצעות איזון בין עושר לסדר ושיטה שיוצרת הרמוניה לעין, הפך השטח המצומצם לאינטימי מבלי להכניס שום מימד קלסטרופובי אליו.


קטן ואינטימי אך לא קלסטרופובי

 

ומה קורה בלילה? גם בתאורה והנראות של החנות הושקעה מחשבה מיוחדת וזאת על מנת למשוך את תשומת הלב אל החנות גם כשהיא סגורה. הודות לגודל החנות, הרשו לעצמם המעצבים להשתמש בצהוב בתוך ומחוץ לחנות, דבר שמוסיף כתם קטן של צבע לרחוב שינקין שתמיד יתקשר בתודעה הציבורית כרחוב שונה ונועז. "מדובר למעשה במותג. אומרים תל אביב, אומרים שיינקין." מסביר אברמוביץ' את הבחירה למקום החדש, "אני חוויתי את הרחוב הזה בתור נער שבא לבקר מבת ים. זה רחוב עם קסם, וזה לא משנה מה עבר עליו במשך השנים. לכן, כאשר הגיעה ההזדמנות העסקית, היה ברור לי ש"ממגנטת" חייבת לקום בשינקין".


למעלה מ-1500 מגנטים. רובם מתוצרת מקומית
 

בחנות, שמכילה למעלה מ-1,500 סוגי מגנטים שונים, רובם מתוצרת מקומית, ניתן דגש על חווית הלקוח שיכול להנאתו "לקלף" את הסחורה מהקירות, באופן שמשתלב בצורה מושלמת עם המוצרים הצבעוניים והכיפיים שנמכרים ב"ממגנטת". 

תגובות (0)
הוסף תגובה