ימים לא קלים עוברים היום על ענף האפנה הישראלי המשקיע את עיקר מאמציו בהישרדות, בשל המיתון הכלכלי וממשיך להתמודד בד בבד עם לא מעט מותגים בינלאומיים שעלו לארץ ונגסו אט אט במותגים ישראלים ותיקים כמו: רשת האפנה בוניטה הכה ישראלית שהקימה פרידה ראובני וממנה נפרדנו לא מזמן. עם זאת, ההאטה הכלכלית גרמה אפילו למותגים בינלאומיים כמו: המותג האיטלקי ALCOTT שהגיע עם הבטחה גדולה לפריטים במחירים נוחים בארץ הקודש, ונסגר תוך פחות משנה.. ובקיצור, אם ב- ALCOTT נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הלוקאל?
הכתבות האחרונות על הביצה הטובענית של רשתות האפנה הישראליות, גרמה לי לחפש את חצי 'הכוס המלאה' ולמצוא רשתות אפנה והנעלה ישראליות ותיקות ומעצבי אפנה ששרדו לא מעט 'צונאמיים' וגם רשתות אפנה חדשותשמצויות בצמיחה. סופשבוע אפרורי עם לכתה של נורית בת יער, בעידן של חוסר יציבות העובר על האפנה הישראלית, הביא אותי לחיפוש אחר הגוונים הורודים שיש לנו כאן. כן, גם בג'ונגל האפנתי ובעידן של חוסר וודאות, צריך לפתח קצת אופטימיות. פוסט לאוהבי האפנה הישראלית.
Cassidi boutique
את רשת Cassidi הכרתי לפני למעלה מעשור בשם נעוריה:דן קסידי בקונספט של חנות בוטיק עם מטראז' קטן יחסית בקניונים. למרות השם הלועזי והצליל הקוסמופוליטני מדובר ברשת ישראלית בבעלות המשפחות בן שטרית ושרים שהוקמה עוד בשנת 1979, וכיום היא מונה קרוב ל-30 סניפים הממוקמים בקניונים ברחבי הארץ והיא מתמודדת בהצלחה מול רשתות האפנה הבינלאומיות, שהפכו בשנים האחרונות ל'שכנותיה' בקניון.
צילום: אבי ולדמן
מה בקולקציה?
רוב פריטי הלבוש החורפיים אווריריים וקלילים, ומתאימים לחורף הישראלי שהוא הרבה יותר קיצי מחורפי. אגב, גם סידור הקולקציה בחנות לפי קבוצות צבעים של 'חם' ו'קר' יוצרת נעימות ויזואלית, וכשמגיעים לפינת הגוונים הכחולים, אפורים וטורקיזים, מתפתים מהר להושיט את היד לקולב. בקולקציית החורף, הפייבוריט שלי הם: הז'קטים שמפגינים גימורים וקיפולים ייחודים. קליק מיידי נרשם עם ז'קט Long elegant satin שיתאים ליציאות בערבים. כולי תקווה שהוא ימתין בסבלנות עד מבצעי סוף עונה. גם קולקציית השמלות מרשימה, יש לא מעט גזרות של שמלות אגסיות שחורות ללא שרוולים המטשטשות אגן רחב, עם תוספות של שילובי בדים כמו: שיפונים, סאטנים ועוד. ומילה על השירות: בשני הסניפים בהם ביקרתי, מצאתי מוכרות בוגרות יותר ואדיבות מאוד ולא כאלו שדוחפות לך פריט שאו..טו…טו…מתפוצץ עלייך ואומרות: "זה יושב עלייך בול". מניסיון אישי, שיח אמיתי עם לקוחה פוטנציאלית הוא מקדם מכירות מצויין. https://www.cassidi.co.il
SCOOP
רשת נעלי SCOOP המזוהה בעיקר עם טינג'ריות ולקוחות צעירות שאין להן בד"כ בעיה להדס על עקבים דקיקים היא שחקנית ותיקה בענף ההנעלה המקומי מזה 17 שנה, בבעלות האחים: פרדי ורוני אינסאז. אין ספק, כי הקונספט שלה: נעלי LOW COST לקהל נשים, צעיר ובועט, מוכיח את עצמו. בכל זאת, 47 סניפים, היא כמות נאה בענף ההנעלה המקומי המאוד לא יחף, בהתחשב בטלטלות העוברות על שוק ההנעלה המקומי ובעיקר תעריפי השכירות הלא נמוכים בקניונים. כל זה לא מונע ממנה לשבת בקניונים מובילים כמו:קניון הזהב, קניון רחובות וקניונים נוספים. המדפים בחנויות הרשת מציגים לא מעט עקבים דקיקים לצד נעלים שטוחות והעושר הססגוני גורם לתיאום 'עין -רגל- יד'. כלומר: העין בסוף מתבייתת, הרגל בוחרת והיד משלמת. בקיצור, אין מצב שמישהו ייצא מהחנות מבלי לקנות משהו.
נוח בסקופ
סניקרס על פלטפורמה דמוי עור עם זמש צילום: שי קמריני
מה בקולקציה?
העונה הקרירה היא שעתם היפה של המגפונים בסקופ. הפריט הכי נחשק בעיני היה: זוג מגפוני סניקרס צבעוניים על פלטפורמה במראה ספורטיבי המגיעות עד לגובה הקרסול ונסגרות עם סקווצ'ים. אז נכון שסקופ ממתגת עצמה כרשת הפונה לצעירות, אבל בנוגע לדגם הזה ולדגמים טרנדיים נוספים עם טוויסט ייחודי ובעיקר נוח, גם נשים בוגרות יחושו חיבור נכון. מי שאוהבת את הטרנד הצבאי, תמצא את קבוצת המגפונים המגיעה עד לאמצע הקרסול ומשלבת שרוכים, ויש גם מגפונים קצרים על עקבי רוקי נוחים ליום יום, המשתלבים מצוין עם טייץ' וטוניקה. המחירים כאן זולים במיוחד וכבר עכשיו ההחלה הרשת במבצעי סוף עונה 1+1. http://www.scoopshoes.co.il/
Yucca
רשת האפנה הישראלית Yucca היא שחקנית צעירה יחסית בענף האפנה, הפועלת רק עשור בזירה המקומית. ובכל זאת, היא הצליחה להתרחב ולהתבסס בעשור בו חדרו יותר ויותר רשתות אפנה בינלאומיות. כיום היא מונה 11 סניפים, ולאחרונה פתחה סניף חדש ברמת החייל.
צילום: דדי אליאס
מה בקולקציה?
בעיקר תמהיל מרשים של סוודרים וקרדיגנים. יש שם לא מעט סוודרים עם הדפסים מגניבים, בגזרות עטלף וסוודרים עם גימורי פרנז'ים. יש גם לא מעט סוודרים בגזרת אוברסייז וגם אם אנחנו נראים בהם קצת דוביים, נורא כיף להתכרבל בהם בימים הקרירים. אפשר למצוא גם קרדיגנים עוטפים וחמימים בגזרות קרובות לגוף וגם קרדיגנים ארוכים יותר בגזרות נינוחות יותר. אבל, ההפתעה ועמה התרוממות הרוח הגיעה מכיוון לא צפוי:חצאיות. יש שם גזרות מעולות של חצאיות האוספות את האגן ומבליטות מותן צרה ובעיקר, מחמיאות במיוחד. אז מה אם מדובר באשליה אופטית? WHO CARE? המחירים שפויים ושווים לכל נפש. ועוד משהו שכדאי לזכור, אפשר בהחלט למצוא בגדים במחירים הגיוניים ובאיכות טובה ולא צריך לשאול "איפה המוקש". www.yucca.co.il
ZAMSH
גם רשת הנעליים ZAMSH המתהדרת כמו שאר הקולגות בכיתוב לועזי, היא בין החברות הבודדות המייצרות נעליים ביצור מקומי. חיים בר ששת הקים את הרשת בשנת 97' אחרי שנפרד משותפות עם אחיו בחברת 'אנטילופ' המוכרת. עם השנים, במקביל לחדירת מותגי הנעלה מחו"ל, הרשת התקדמה 'עקב בצד אגודל' וכיום היא מונה 10 סניפים, מקניון מלחה בירושלים, דרך קניון דיזנגוף סנטר בת"א ועד קניון הקרח באילת וגם ברחובות מרכזים בערים.
הדוגמנית אירנה מסוכנות TLV מודלס לזמש -צילום מנחם עוז
מה בקולקציה? בקולקציית החורף הנוכחית שעוצבה בהשראת עולם המים, אין הצהרה אפנתית חדשנית או מהפכנית, או דגמים אוונגרדיים. הקולקציה כוללת כמעט כל סגנון קיים, החל ממגפי עקב בגבהים וכלה בעקבים מובנים, בלתי נראים, עם תוספות של שרוכים או רצועות מלופפות בתוספת ניטים ועוד . צבעי החורף הקלאסיים מככבים כאן: השחור, אפור, חום ויש גם כאלו שמשלבים שני גוונים כמו: אפור ושחור, חום ובז'. מכל מקום, יש כאן דגש רב על נוחות ותשומת לב לפרטים הקטנים. ולא פחות חשוב, מניסיון הנעליים כאן מחזיקות מעמד הרבה יותר מעונה אחת. המחירים: סבירים. http://www.zamsh.co.il/
חגית טסה- HAGITASSA
אפרופו רשתות אפנה ישראליות, חגית טסה היא אחת המעצבות הותיקות המצויה על מפת האפנה הישראלית שנים רבות ומקפידה על כך שהקולקציה שלה, כולל שלב הייצור יהיה 'כחול לבן'. למרות השחיקה הנמשכת במגזר האפנה, מצליחה טסה לשרוד ובבעלותה 7 סניפים מאילת ועד חיפה. מה שכן, אתר החברה, המשמש כ'כרטיס הביקור' של כל עסק, הינו בשפה האנגלית בלבד, וזה לטעמי פוגם בשיווק של המותג כ-'100 אחוז ישראלי'. אתר בשפה העברית, הוא מחויב המציאות לכל מעצב ישראלי כחלק מהשפה השיווקית הכוללת.
צילום: אלון שפרנסקי
מה בקולקציה?
לא מעט חולצות בגזרות רחוקות מהגוף, כאלו שאינן מורכבות או מגונדרות מידי. אוסף של חולצות בגזרה גבריות, וגם חולצות סריג דקיקות עם שרוול קצר שהולכות נהדר עם חולצת בייסיק ומכנסי ג'ינס. שווה להתעכב גם על הקרדיגנים , פריט הלבוש האולטימטיבי לחורף הישראלי. המכנסיים כתמיד הם 'קלף מנצח', אצל טסה ולא בכדי היא זכתה לטייטל 'מלכת המכנסיים'. קשת המחירים מגוונת, כך תוכלו למשל למצוא חולצה במחיר של 439 שקלים, לצד חולצה במחיר של 259 שקלים. הפרש של כמעט 200 שקלים. http://www.hagit-tassa.com/
צילום: טל טרי
caligula – קליגולה
בטרום עידן הקניונים, כאשר הבילוי השבועי הקבוע היה שיטוט ברחוב דיזנגוף כניסה לחנות קליגולה הייתה עניין שבשגרה. מאז נבנו קניונים רבים וגם קליגולה נצטרכה להתמודד עם ענף משתנה. לצד הקשיים של ענף ההנעלה המוכרים כמו:חומר גלם יקר, תשלום על שטח אחסון בשל הנפח שתופס המוצר, נתווספו במהלך השנים גם שחקנים חדשים וזולים יותר מבית כמו: TO GO, לצד רשתות זרות כמו:אלדו, קלארקס ועוד. ולמרות, התחרות הקשה מבית ומחוץ, קליגולה הפועלת כאן משנת 1981 ממשיכה להיות אחת השחקניות הותיקות בענף ההנעלה המקומי ומחזיקה כיום ב-30 סניפים שרובם מצויים בקניונים.
צילום: ניר יפה
מה בקולקציה?
האוסף החורפי של קליגולה, הוא ברובו חיזוק לקו הנקי, המרקמים השונים כמו: עור, לקה והשילובים ביניהם יוצרים שפה עיצובית קלאסית ואלגנטית. אבל, יש דגמים שקולעים גם לטעם קז'ואלי יותר וגם כאן תמצאו את הסגנון צבאי או למשל עקבי פלטפורמה נוחים. ההפתעה העונה היא: הקולקציה המתאימה יותר לערב, המציעה עקבים שפויים גם בנעלים וגם במגפיים. בכלל, נראה כי קליגולה, לקחה כאן טרנדים בינלאומיים והעבירה אותם סוג של תהליך 'לוקאליזציה' מבורך. לראייה, לא מעט דגמי מגפיים מתאימים ונסגרים גם למי שנתברכה בקרסול ובברך שאינה שדופים ואינם מצריכים אימוני כושר לזרוע. המחירים סבירים והוגנים. אגב, לצילומים נבחרו נשים אמיתיות ולא דוגמניות שהצטלמו ברחובות תל אביב לקטלוג החורף. http://www.caligula.co.il/
צילום יחסי ציבור
דלתא Delta
ואי אפשר בלי דלתא החברה היצרנית של הלבשה תחתונה וגרביים והכי ישראלית שיש. דלתא הוקמה בשנת 1975 ע"י דב לאוטמן, וכיום היא מונה לא פחות מ-115 סניפים. למרות שהיא נתפסת אצל חלק מהציבור כחברה המייצרת הלבשה תחתונה עממית, מדובר בחברה המייצרת כיום דגמים למותגי על כמו: ויקטוריה סיקרט, קלווין קליין, הוגו בוס, ומותגים גדולים נוספים. בשנות פעילותה הרבות, היא סבלה מתדמית מקרטעת, אבל מאז רכישתה ע"י איש העסקים הישראלי?אמריקאי אייזק דבח, היא הפכה להיות אחת החברות הישראליות הכי מצליחות וכל מי שמחפשת חידושים בטקסטיל, כמו: תחום ההלבשה התחתונה ללא תפר, יודעת שהשילוב בין טקסטיל לטכנולוגיה שווה דלתא.
אגב, דלתא היא אחת החברות הישראליות היחידות שמנבאים לה צמיחה בענף הטקסטיל הבעייתי בעשור הקרוב. גם בקרב הצרכנית הישראלית נדמה שהיא עברה מהפך, ואם בעבר כשחיפשנו פריטי בייסיק פנינו לדלתא, היום פונים אליה גם כשמחפשים פריט טרנדי- אפנתי
מה בקולקציה?
אפרופו טקסטיל וטכנולוגיה, החורף הזה מבטיחה דלתא לבנות ישראל ליהנות מפיתוח חדשני:גרבונים ללא רכבת. קראתם נכון, לדגם הזה קוראים MAGIC והוא מבקש לחולל נס ולמנוע את אותן 'רכבות' מעצבנות שיש להן ברית ארוכת ימים עם 'מרפי'. חוצמזה, יש גם לא מעט גרביונים שיקיים עם הדפסים מדליקים של נקודות, צמות וכמובן 'סיפורי תחרה. הפייבוריט שלי העונה: גרביון חרדלי שמשתלב נפלא עם חצאית מידי חומה ועם מוקסינים המשודכים לעקבים עבים. http://www.delta.co.il/
נעלי Josef
Josef הוא יוסף שקלים, בעליה של רשת נעלי 'גוזף' הישראלית, המונה 8 סניפים. כמי שמכירה את המותג זה כמה שנים, בכל עונה מציגה הרשת קולקציה בה הליבה המנחה היא: גלאם נשי ובוהק. לא מעט מהדגמים מתאימים למי שיכולה להדס ברחובות בנעלי עקב דקיקות ולהציג נשיות מובהקת פר אקסלנס. נדמה כי נעלי Josef מושפעות מהטרנדים הבינלאומיים והעיצובים החדשנים ומיישמות את ההשראה בקו העיצוב. לצד אלו, תמצאו גם מעט נעליים עם עקבים נמוכים יותר וגם כאן מוקפדת מאוד השיקיות והאמירה הייחודית.
מה בקולקציה?
נעלי ערב, מגפונים ומגפיים עם עקבים גבוהים ותוספות כמו: ניטים, חרוזים, שילובי אבזמים ואף שילובי פרווה. ויש לא מעט צבעים עזים כמו: בורדו וחרדל. חיבה מיוחדת נרשמה למגפונים עם עקבי פלטפורמה בצבע חרדלי, המעניקים את הגובה הנדרש ויוצרים מראה קולי באופן טבעי מבלי להתאמץ יותר מידי. מי שיש לה עניין בייחודיות, תמצא כאן דגמים במחירים הוגנים. http://www.josefshoes.co.il/index.html