ה-presumer הוא הלקוח החדש, המציג תפישת שירות לקוח מתקדמת ? הוא מעורב, מקדם ואפילו מממן מוצרים ושירותים חדשים עוד בטרם נחשפו לקהל או אפילו הפכו לטרנד או מותג.
בעולם שירות ומכירות בו ביקורת און ליין והמלצה מפה לאוזן הופכות לערוץ השיווק המרכזי, הוא הופך לכוח קנייה גדול ומשפיע שאסור להתעלם ממנו . מוצרים בהם יתאהב, כאלו שירגיש שותף ליצירתם, ידאג להפיץ ולטפח ולהיפך.
אז מיהו presumer , מה הוא אוהב ואיך נרתום אותו כלקוח ??
?
הכינוי presumer הוא הלחם של המילים customer ו pre-launch
כ 60% מלקוחות אלו הם גברים, 50% בין הגילאים 18-34 ו כ 20% בגילאי 34-44, כ 40% בעלי השכלה גבוהה.
מה הם מחפשים :
1. כל מה שראשוני ? לקוח זה מחפש תמיד איך להיות חלק מהדבר החדש הבא.
2. סיפורי סטטוס – אחד המניעים המרכזיים של ה presumer, היא העובדה שביכולתו לחלוק את את מעורבותו בתהליך ההתהוות של טרנד חדש עם אחרים ? בסטטוס בטוויטר, פייסבוק וכל אמצעי מקוון אחר.
3. להיות חלק ממשהו גדול ? החיבור למוצר מתעצם כאשר מדובר בכזה המהווה חלק מתנועה או מטרה שהצרכן מאמין בה.
4. להיות מחובר 24/7 ? presumer מעריך וחשוב לו לייצר דיאלוג, לתת ולקבל פידבקים און ליין תוך כדי ההתנסות הטרומית ולהיות מעורבים בזמן אמת לאורך כל חיי המוצר. לכן בשנת 2013 נראה יותר ויותר חברות המייצרות קשר צרכני חדש עם הלקוח והופכות אותו למעין צרכן ? בעלים של המוצר , עם אפשרות להשקיע בפיתוח המוצר.
איך לטפח את הקשר אתו ?
1. להזמין את הלקוח להיות הראשון להתנסות. להזמין אוכלוסייה זו לאירועי טרום השקה ייחודיים, להפוך אותו לחלק מצוות התנסות קבוע, לבקש פידבקים און ליין וכן הלאה.
2. לספק ללקוח סיפורי סטטוס איכותיים ? ליצור עבור הלקוח חוויות התנסות ששווה להעביר הלאה, כזו שיהיה מספיק מעניין לספר עליה ושתמשוך את העין של מי שקורא את הסטטוס.
3. לפרוץ את גבולות המוצר ? ללמוד מה חשוב ללקוח שלנו ולקשור זאת למוצר – מטרות חברתיות, סביבתיות.
4. לייצר ערוצי שותפות חדשניים בין הלקוח ובין המותג.
כמה דוגמאות לחברות שזיהו את ה presume ולמדו כיצד לתקשר אתו בהצלחה :
?
Kickstarter ? פלטפורמה חברתית למימון פרוייקטים, בה כל חבר יכול להעלות רעיון לפרויקט, פרטים עליו ויעד מימון נחוץ. חברים אחרים ברשת יכולים לבחור לממן את הפרויקט , כאשר קיקסטראר לוקחים עמלה של 5% מכל פרויקט אשר הצליח לקבל את המימון המבוקש.
Who gives a crap ? לכאורה, חברה לייצור ומכירה של נייר טואלט עם שם קצת מוזר, הושקה באוגוסט 2012 כמותג חדש המקדיש 50% מרווחיו לסיוע בפיתוח פרוייקטים סניטריים במדינות מתפתחות.
ה presumers אימצו את המותג טרום השקתו וב 50 שעות בלבד הצליחו לגייס 50,000 דולר!
http://www.indiegogo.com/whogivesacrap
?
שברולט ו ה rescue drive – תהליך קד"מ עבור דגם חדש של שברולט שהתמקד דווקא בלקוחות מאוכזבים, שהחזירו רכבים לאחר תקלות בזמן שציפו לגרר, הופתעו לגלות שלצידו הגיע רכב שברולט קובלט חדש שאותו קיבלו להתנסות , כראשונים המתנסים בכל העולם בנסיעה ברכב.
אלו רק כמה דוגמאות על קצה המזלג. המגמה של זיהוי ומיקוד הכוח השיווקי ב presumers כבר כאן ובגדול,
אז צא לדרך ואתר את ה presumers שלך, אתה יכול להיות בטוח שהם כבר מחכים שתיצור איתם קשר …?