במקום זאת, נראה לי שזהו הרגע המתאים לביסוס דפוסי עבודה יעילים יותר שיוכלו לנצל היטב את השוק המדשדש, ויבססו הרגלי עבודה שיאפשרו בעתיד הן ניהול פרויקטים חדשים והן ניצול מלוא יתרונותיו של השוק הכלכלי כשזה יעלה על דרך המלך. ובכן, לאילו דפוסי עבודה אני מתכוונת? נתקלתי בכמה עצות טובות לגבי סוגיה זו ואני רוצה לשתף אתכם בהן:
– שעת ההגעה למשרד ? עדיף שכל עובדי המשרד יהיו בעבודה לא יאוחר משעה 8:30 בבוקר. אם לא תעשו זאת, אל תתלוננו על מצבו העגום של השוק העכשווי. חוץ מזה, כשהעובדים מגיעים מאוחר למשרד, אתם לא מכינים את עצמכם למיקסום העסק כאשר השוק יקום לתחייה.
– תכנון יומי ? בדקו תמיד אם תכננתם את מלוא יום העבודה. יועץ מבריק שהוא עובד לא מתוכנן לא יהיה פרודוקטיבי אם לא יתכנן היטב כל אחד מימי העבודה שלו. כבר כתב העורך של Fordyce Letter: "אחד הדברים המשותפים לכל מפיקי העל הוא שהם מתכננים טובים".
– מספר שיחות נכנסות לפני השעה 9:30 בבוקר ? מחקרים מלמדים שרוב המכירות העסקיות נעשות בשעות שלפני הצהריים. אם בשעות הבוקר המוקדמות לא נכנסות למשרד שלכם כחמש שיחות טלפוניות, סימן שאתם מבזבזים את הזמן הפורה ביותר של היממה. גם אם אתם לא "אנשים של בוקר", מוטב לחרוק שיניים ולהתאמץ לקום מוקדם בבוקר.
– דרבון באמצעות "פרסים" ? פסיכולוגית, אתם יכולים להתמכר לניהול שיחות טלפון מוקדם בבוקר. איך? פשוט תנו לעצמכם "פרס" (כוס קפה, הליכה קצרה מסביב לבנין, או כל דבר אחר שעובד עליכם), לאחר שהצלחתם להשיג חמש התעניינויות עסקיות. אם לא השגתם יעד זה ? אין פרס! כך תרגילו את עצמכם להתחיל מוקדם בבוקר.
– הגבלת שיחות טלפוניות שלא שייכות לעבודה ? שיחות אישיות יכולות פשוט להרוג את הביזנס. הן מפריעות באופן משמעותי לריכוז של העובד, מלבד העובדה שהן מרחיקות אותו מביצוע העבודה עצמה. יש הממליצים על לא יותר משיחה אישית אחת ביום (נכנסת או יוצאת) שאורכה לא יותר מחמש דקות.