שנת 1967 היא נקודה עקרונית בתולדות העיצוב הישראלי. המדינה גדלה ובהתאם גם הדימוי העצמי שלה, והיא נפתחת תרבותית וחומרית למה שקורה בחו"ל.
החשיפה למוזיקה בינלאומית התעצמה (אי אפשר שלא לזקוף את זה לזכות הביטלס) ואת השמרנות שאפיינה את העטיפות החליפו זרמים פתוחים יותר. ואז הגיע טרטקובר.
תקופת שנות ה-60 המאוחרות, סימנו גם עליית מדרגה במקצועיות של הפקת עטיפות התקליטים. לא עוד דימויים מן המוכן, כעת הצטרפו לתעשייה צלמים מקצועיים וגרפיקאים והדגש על עיצוב ודיוק גדל.
ואז הגיע טרטקובר.