לפני שבועיים הרשת געשה כשהתברר כשהמנכ"ל של רשת האופנה האמריקאית היוקרתית אברקרומבי אנד פיץ' לא מייצר בגדים במידותXL ואילך לנשים, בצורה מכוונת. מהסיבה המאוד פשוטה – הוא לא רוצה שכל אחד ילבש את הבגדים שלו, ובמילים אחרות, הוא לא רוצה שנשים שמנות ילבשו אותם.
לפי רובין לואיס, אחד מכותבי "הכללים החדשים של קמעונות", מייק ג'פריס, המנכ"ל של אברקרומבי אנד פיץ', נותן לדעתו האישית על אנשים שמנים להשפיע על אופי המוצר שלו. "הוא לא רוצה שאנשים גדולים יקנו בחנות שלו, הוא רוצה רק אנשים רזים ויפים. הוא לא רוצה שהקונים הקבועים שלו יראו אנשים שהם לא יפים וחתיכים כמוהם, לובשים את הבגדים שהם לובשים. הוא רוצה שהאנשים שקונים את הבגדים שלו ירגישו כמו 'הילדים המגניבים'".
בנוסף וכדי להמחיש את הראייה הצרה של המנכ"ל, לואיס מזכיר כי לגברים כן יש בגדים במידותXL ואפילוXXL ברשת, מאחר והם כן מכוונים לגברים עם שרירים מפותחים ומבנה גוף רחב אך חטוב.
ג'פריס עצמו הודה בראיון שנתן בשנת 2006 בתפיסה שלו לגבי אברקרומבי אנד פיץ': "זו הסיבה שאנחנו שוכרים רק אנשים שנראים טוב שיעבדו בחנויות הרשת. אנשים שנראים טוב מושכים אנשים אחרים שנראים טוב ואנחנו רוצים לשווק לאנשים המגניבים. אנחנו לא מעוניינים באנשים אחרים. בכל ביה"ס יש את הילדים הפופולריים, ואת הילדים הפחות פופולריים. אנחנו רוצים את הפופולריים. אנחנו רוצים קונים עם המראה האמריקאי האולטימטיבי, עם האטיטיוד הנכון והרבה חברים. הרבה אנשים לא שייכים לחנויות שלנו והם לא יכולים להשתייך. אנחנו אקסקלוסיביים? בהחלט. חברות שמנסות לפנות לכל קהלי היעד מוצאות את עצמן בבעיה אחרי כמה זמן והופכים להיות 'פרווה'. אתה אולי לא מנדה אף אחד אבל אתה גם לא מלהיב אף אחד".
דבריו של המנכ"ל הציתו אש באתרים השונים ואנשים מרחבי ארה"ב החליטו לצאת בפעולות נגד. אחד מהם, גרג קרבר, תושב לוס אנג'לס, החליט לפעול למיתוג מחדש של אברקרומבי אנד פיץ': במקום להיות רשת רק לאנשים יפים, הוא רוצה שהיא תהיה רשת של הומלסים. קרבר לקח את כל בגדי אברקרומבי אנד פיץ' שמצא (בין אם אצלו, אצל חברים ואפילו בחנויות יד שניה) והסתובב בשכונת המצוקה של לוס אנג'לס וחילק את הבגדים להומלסים. "כך", הוא אומר, "נוכל לשנות את התפיסה של הרשת כבגדים רק לאנשים יפים, ונהפוך אותה לרשת המובילה לאופנת הומלסים".
סרטון המתאר את מעשיו של גרג קרבר (וזכה ליותר מ-7 מיליון צפיות תוך שבוע):
גם המנחה הפופולרית אלן דג'נרס הצטרפה למאבק נגד המדיניות של המותג לאחר שגילתה כי הוא מפלה בכוונה נשים במידות גדולות. דג'נרס, תהתה בתכנית ממתי מידה 10 (מקביל למידה 40 הישראלית) נחשבת למידה גדולה (וזו המידה הכי גדולה של הרשת) ולא מבינה איך לא קיימת מידה גדולה יותר, אבל כן יש מידה 0 ואפילו 00. דג'נרס הסבירה כי לדעת המנכ"ל, אנשים שמנים לא יכולים להיות מגניבים ויפים, אבל יופי לא נמצא רק במידות 0-8, אלא בכל המידות.
צפו בקטע מתוך התכנית של אלן דג'נרס בו היא תוהה על המדיניות של אברקרומבי אנד פיץ':
גם השחקנית השמנה קירסטי אלי הצטרפה למאבק במותג ובראיון (הזוי מעט) אמרה שהיא לא תיכנס לחנויות הרשת לעולם, ויותר מזה, יש לה ילדים בני עשרה, וגם הם לא ידרכו בתוך החנויות לעולם.
הוידאו של קירסטי אלי:
השבוע הצטרפה למאבק גם הבלוגרית ג'ס מ. בייקר וכתבה מכתב פתוח למנכ"ל מייק ג'פריס בבלוג שלה ובו היא כותבת כך:
הי מייק,
אני יודעת שאתה מוצף במיילים המתייחסים להערות שלך על אפליית מידות (Sizesim) אבל אני רוצה לקחת רגע ולכתוב לך על פרויקט שאני עובדת עליו.
מראש, אני רוצה להגיד לך שהדעות שלך לא באמת מפתיעות. מיליונים חושבים אותו דבר, אתה פשוט מנצל את העושר שלך והפלטפורמה הציבורית שניתנה לך. עם זאת, אתה חייב להבין שהדעות שלך מחזקות את הדעה הקדומה שנשים שמנות הן כשלון חברתי, חסרות ערך ולא מושכות.
אבל האמת שזה לא כל מה שעשית. אתה גם יצרת הזדמנות חסרת תקדים לשינוי חברתי. מעולם בתרבות שלנו לא ראינו דוגמנית שמנה, נמוכה, לא קונבנציונלית, מצוותת עם דוגמן לא שמן, לא נמוך וקונבנציונלי. אם להשתמש במילים שלך, "הילדים המקובלים" לרוב לא מבלים עם "הילדים הפופולריים". זה מקובל שאנשים מאותו "מעמד" יהיו ביחד, אבל מעולם בעולם הפירסום לא היה זוג מעורב ביחד. שילוב של שני אנשים שנראים שונה צורם לעין, ולמרות שהייתי מאחלת שזה לא יהיה כך, זה גורם לצופה להרגיש שלא בנוח. האשם, אגב, נח בחלקו הגדול, בחברות כמו שלך שמנציחות את הדעה המוטעית שנשים שמנות לא יפות. זה לא מדויק, אבל אי אפשר לדעת את זה מהתבוננות בקטלוג שלך.
צירפתי כמה תמונות כדי שתוכל להתרשם.
לעוד תמונות היכנסו לבלוג
ג'ס צירפה סט צילומים מרהיב שצילמה הצלמת ליאורה קיי עם הדוגמן ג'ון סי. שיי ואיתה, שנועד להבהיר לאברקרומבי אנד פיץ', שיש דבר כזה שמנה ויפה. המותג, שהלוגו שלו הוא האותיות A&F קיבל אצל ג'ס פרשנות חדשה עם הכיתוב מחדש Attractive & Fat כשהיא מצטלמת בשלל תמונות יפות ומפתות עם הדוגמן החתיך, ומבהירה כי יש דבר כזה אישה שמנה ומושכת.