הערכות: רשתות האופנה הישראליות יעלו מחירים

בתעשיית הטקסטיל והאופנה בישראל מעריכים כי גם השוק המקומי ייאלץ להעלות את מחירי הבגדים בעקבות התייקרות הכותנה – אך הדבר לא יקרה בטווח המיידי. "אני מאמין שתהיה עלייה במחירים גם בישראל, אנחנו לא מחוץ לגלובוס. אבל קשה לי לנבא מתי זה יהיה ובכמה אחוזים", כך אומר צביקה ליברמן, מנהל איגוד תעשיות הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים.

 

לדבריו, "רשתות השיווק כבר הזמינו את הסחורות של החורף הקרוב, וקרוב לוודאי שהעלייה תבוא לידי ביטוי דווקא בעונה הבאה". עם זאת, ליברמן מסייג: "זה נכון שחומר הגלם הוא חשוב, אך שערי המטבע ותשומות הייצור בישראל הם אקוטיים יותר בהשפעה על עליית המחירים".

 

מרשת גולף נמסר כי היא רוכשת את מוצריה כשמונה חודשים לפני עלייתם על המדפים, ואז מתמחרת אותם. לפי הרשת, לא יהיו שינויים במחירים בעתיד הקרוב, משום שהחברה תספוג את עליית מחירי הכותנה.

גולף, צילום אייל נבו

גם ברשת גולברי טוענים כי הרשת תספוג את העליות בעצמה. "אנו עדים למגמה של עלייה במחירי הכותנה בעולם. עם זאת, אין בכוונתנו להעלות את המחירים, אלא לספוג זאת בעצמנו", אומר משה גולברי, מבעלי רשת גולברי.

 

גולברי, צילום יקי הלפרין

 

"למרכיב הכותנה יש משקל נמוך יחסית במחיר הבגד. אבל כשמחיר הכותנה עולה באופן תלול ומכפיל את עצמו, עלות הבגד עשויה להתייקר ב-5-10%", אומר אורי גלעד, מנכ"ל המועצה לייצור ושיווק כותנה. "ככל שהמוצר כבד וזול יותר, הוא צפוי לעלות באופן גבוה יותר. ג'ינס הוא מוצר שיש בו הרבה כותנה ונחשב זול יחסית, ולכן סביר שעליית המחירים בישראל תתרכז במוצר הזה. מנגד, מוצרי אופנה עילית שמתומחרים גבוה ממילא, לא אמורים להתייקר יותר".

 

בחברות המייבאות את מותגי הג'ינסים הבינלאומיים לא מדווחים על עליות מחירים בזמן הקרוב. "למרות העלייה במחירי הכותנה, אנחנו משמרים את רמת המחירים", אומר דורון מחלב, מנכ"ל חברת VF ישראל – יבואנית מותגי הג'ינס הבינלאומיים LEE ו-Wrangler.

 

 

לדבריו, "החברה שלנו כבר סגרה את המכירות של קיץ 2011, והמחירים יהיו אותם אלה של חורף 2010. אני מעריך שבחורף 2011 לא תהיה ברירה והמחירים יעלו ב-5%. החברות ינסו לאזן את העלייה על ידי מציאת מקורות ייצור זולים יותר במפעלים במזרח הרחוק, וכן על ידי הצגת רווחיות נמוכה קצת יותר". מנכ"ל דיזל ישראל, מתי פולק, מציין כי מכיוון שמדובר במותגים בינלאומיים גדולים, גם אם יהיו שינויים במחירים בעולם הם לא יבואו לידי ביטוי בחודשים הקרובים בישראל – מכיוון שהחברה עובדת עם ספקים בהסכמים ארוכי טווח. 

תגובות (0)
הוסף תגובה