אנחנו, ציבור הצרכנים, נחשבים 'גרעין קשה לפיצוח' לאנשי השיווק. הם מנסים להיכנס לראש שלנו כדי להבין מה עומד מאחורי ההתנהגות הצרכנית שלנו.
מוצר השנה מאפשר להם לראות את הזוית ואת החשיבה המנחה שלנו, ולהבין כיצד קורה שנוציא סכום של כמה מאות שקלים על קרם לחות, בעוד שנערוך סקר מדפים על מוצר כמו שמפו, שעולה עשרות שקלים בלבד. כמה תובנות על מוצר השנה 2013
אנשי שיווק, מנהלי מותגים, פרסומאים, אנשי אסטרטגיה ושאר מומחים, כולם מנסים לפענח את 'הגנום הצרכני' שלנו, כלומר: מה עומד בבסיס ההתנהגות הצרכנית שלנו.
הם ישנו את טעם המוצר, ישקיעו באריזה חדשה, יציגו מסרים חדשים וגם יתרמו למען הקהילה כחלק מבניית תדמית המותג, והכול במטרה להגיע לליבנו ולכיסנו.
'מוצר השנה' מאפשר להגיע אלינו ישירות- 'הצרכנים' ולהכיר לכל אותם מומחים את 'המשקפיים' שלנו. הפעם, אנחנו מחליטים איזה מוצר היה עבורנו אטרקטיבי, חדשני ואיכותי ביותר. האם אנחנו כצרכנים מאמצים את הקונספט VALUE FOR MONEY ? או האם כשמנסים למכור לנו מוצר לא יקר, אנחנו גם חושדים שהוא לא שווה במיוחד. האם אנחנו מרגישים חיבור מיוחד למותגים ישראלים מובהקים, או שאנחנו הישראלים 'אנשי העולם הגדול' אוהבים מוצרים שנודף מהם טעם קוסמופליטאני. אז אילו מוצרים יגרמו לנו לחוש לפתע חיבור מרגש ואישי עם המותג ועבורם נושיט את ידינו?
צילום -אלון גלבוע
גם השנה, בדומה לאשתקד, הגענו לרגע השיא של 'מוצר השנה', באירוע הגדול והמושקע שהתקיים ב-27 במאי בסינמה סיטי בגלילות. באירוע היו שלל דוכנים של מוצרי השנה: מיץ הרימונים הטעים של פריגת, הגבינות המשובחות של מחלבות גד, טעימות של טונה סטארקיסט, וגם הגרלות שוות במיוחד- כמו אייפד לצרכנים.
צילום-אלון גלבוע
קליניק המותג האהוב עלי צילום- אלון גלבוע
מוצר השנה- איך זה עובד?
בשלב הראשון עורך צוות מומחים סינון ראשוני של המוצרים והשירותים החדשנים ביותר ומחליט מי עובר למחקר צרכנים. השלב השני הוא 'שלב בחירת הצרכנים' ובמסגרתו הצרכנים מדרגים את המוצרים והשירותים בכל קטגוריה עפ"י אטרקטיביות, מידת חדשנות ושביעות הרצון. לשלב זה אני קוראת 'חכמת ההמונים'. אנחנו אותה קבוצה גדולה שאינה מומחית בנושא מסוים מצליחה לייצר תובנה מדויקת וחכמה באשר למוצרי צריכה, לא פחות מאשר כל מומחה מלומד ומקצועי
צילום- אלון גלבוע
אמא, אישה וגם אם הבית
השנה הוענקו פרסי מוצר השנה ל-49 מוצרים ושירותים מקטגוריות שונות: ממזון ועד קוסמטיקה. מתוך אותו מגוון, בחרתי לבחון את המוצרים כ'דמות עגולה' (מקווה שהתאים האפורים שלכם עדיין זוכרים מהי דמות עגולה מהמקצוע האלמותי ספרות -:,) ולמצוא בכל 'כובע' שלי היכן אותו מוצר משרת אותי נאמנה.
קודם כל, אמא
נתחיל בכובעי הראשון 'אמא' לשלושה בנים מדהימים, ולקונפליקט התמידי עמם סביב עניין האוכל. הכובע השני שלי , הוא נשי בהחלט. כאן אני רוצה להתייחס אל עצמי גם כ'אשה מטופחת' ולא רק כ'אמא'. הכובע השלישי שלי הוא כובע 'הפילפינית', או 'אמא- שרותי כביסה וניקיון. כאן תמצאו אותי אוחזת מטאטא ביד אחת ומקפלת את ערימות הכביסה האינסופיות ביד שנייה, ובין לבין נזכרת שעלי לנער את נעלי ההתעמלות של הצאצא שחוזר מהגן כל יום כ'גנב חולות'.
בשבילו זה גזר- בשבילי זו ראייה 6/6
בכובעי זה כאמא, אני מחפשת את אותם מוצרים בעלי ערך מוסף בריאותי, שגם יתאימו לבלוטות הריח והטעם של הילדודס'. אז נכון שאני לא בדיוק האמא שרודפת עם בננה אחר הצאצא זב החוטם בגינה השכונתית. ובכל זאת כחלק מהאחריות ההורית חשוב לי שהאמיגוס יאכלו כמה שיותר בריא. לתומי חשבתי בעבר, כי חיתוך ירקות לילדים בצרוף הערה אימהית "תאכל זה בריא", תפעיל את קסמיה ותגרום להם להשאיר צלחת ריקה. בהמשך גם ניסיתי את אותן התניות מתרפסות 'אחרי שתאכל גזר- נרד לגינה'.
את הפיתרון היצירתי לאכילת גזר בקרב הצאצאים שלי מצאתי בדמות נשנושי גזר של שטראוס שזכו כמוצר השנה בקטגוריית הירקות.
מדובר בגזר בגודל מינאטורי, קלוף ומוכן לאכילה בתוך שקית אישית. וכנראה שכאן הגודל קובע (רק בכיוון ההפוך -:). כמה קטן- ככה אכיל. נשנושי הגזר הפכו להיות החטיף האהוב על ילדי ואותה שקית כתומה הפכה להיות מוצר חובה בסל הקניות שלנו.
ומי כמוני- 'פולניה- רומניה' מתמוגגת לרדת עם הצאצא הקטן כשהוא אוחז שקית גזרים ביד ועם תובנה אחת גדולה אחרי שסיפרתי לו שגזר עוזר לראייה טובה.
"אמא, נכון שלא אכלת בכלל גזר כשהיית ילדה? כי יש לך משקפיים!". כמובן שלא אשבור לו את משפט המחץ ואת ההיקש שערך. אבל רק בינינו, גזרים- היו הירק המועדף עלי.
נשנושי גזר לילדים סרבני ירקות צילום-שלומי ארביב
תמיד אישה
כחלק מהזהות הנשית שלי, למדתי שמותר לי לתת לגיטימציה גם לצרכים שלי זה אומר שאני לא צריכה לוותר על שגרת טיפוח ואיפור, רק בגלל שאני עסוקה במרוץ האינסופי של ילדים, עבודה ובית. הרי ערימות הכביסה לעולם לא יסתיימו והכלים בכיור תמיד ימשיכו להיערם, אז גם לי מותר לעשות אתנחתא ולהחליט שאני עושה בשביל עצמי.
שני מוצרי טיפוח ואיפור שאימצתי לשגרת הטיפוח והאיפור היומיומית שלי. הראשון הוא הצ'אבי סטיק של קליניק שזכה בקטגוריית הטיפוח היוקרתי והשני הוא: סדרת הטיפוחREVITALIFT LASER X3 של לוריאל פריז, שזכה בפרס 'מוצר השנה' בקטגוריית טיפוח העור.
להיכרותי עם 'צאבי סטיק' אני קוראת 'קליק' מהרגע הראשון ויש לכך מספיק סיבות טובות. השפתון הוא סוג של 'מקל שמנמן'- עבה במיוחד ומאוד נוח לאחיזה. השפתון עשיר בלחות, נמרח בצורה סופר-ידידותית על השפתיים ונעים במגע עמם. חוצמזה, אין צורך במראה כדי למשוח אותו על השפתיים. בד"כ אני לא לוקחת סיכון ולא מושכת שפתון ללא מראה. הפעם ניסיתי למרוח את השפתון ללא מראה, תוך חשש שאראה כמו אותה נוסעת מהפארודיה 'טיסה נעימה'. אבל, החששות התבדו והשפתיים קיבלו שכבת צבע עדינה ומדויקת ו'מבלי לצאת מהקווים'. ואגב, גם הפקק הכסוף של הצ'אבי יכול לשמש כמראה במידת הצורך- גם אם זה לא תפקידו המקורי. אין ספק, כי לא בכדי זכה שפתון זה בפרס הקוסמטיקה היוקרתי של המגזין 'מארי קלייר' בקטגוריית האיפור.
בכל הופעה שלי תמצאו את הצ'אבי סטיק של קליניק
מוצר הטיפוח השני שהפך לפייבוריט שלי הוא:בעצם סדרה. מדובר בסדרת הטיפוח REVITALIFT LASER X3 של לוריאל פריז, שהתנסיתי בה לפני כחצי שנה ואמורה להעניק לעור מראה מוצק, אחיד ומתוח יותר.
למגינת ליבי, עור הפנים שלי כבר אינו חסין מפגעי הזמן, ועד שאאזור אומץ לקבוע תור אצל ד"ר קליין, הקרמים נתפסים עבורי כמוצרים העונים על צורך בעל לגיטימיות גבוהה: מראה צעיר יותר.
כדי להמחיש את התוצאות של סדרת REVITALIFT LASER X3 משווים אותו לטיפול בלייזר. כלומר: שימוש יומי במשך 8 שבועות בקרם נגד קמטים מעניק את אותה תוצאה של טיפול בודד בלייזר, באזור הקמטוטים שבצידי העיניים.
כבודו של המחקר במקומו מונח. כצרכנית בוגרת, המבחן האמיתי של המוצר מתבטא בהשפעה האפקטיבית שלו על עור פני הבוגר. ואכן, הסדרה לא אכזבה וניכרה השפעה מיטיבה על העור, לאחר שימוש על בסיס יום-יומי במוצרים. אני מניחה שיש לייחס זאת למרכיב הפרוקסילן שמצוי בריכוז גבוה בסדרה זו ועושה יופי של עבודה על עור בוגר וכן גם הקמטים בצידי העיניים שוככו. ובשורה התחתונה, יש תמורה בעד הסדרה.
תקראו לי לכלוכית
בכובעי השלישי אני 'לכלוכית' ולא 'סינדרלה' (למרות שאני הבת היחידה בין ארבעה בנים). כ'אם הבית', אני רוצה ושואפת שהבית יהיה מתוקתק, מסודר ונקי, שהכביסה תהיה ריחנית ונעימה, שהרצפה תהא תמיד נקייה מבריקה ועדיין מפנטזת על 7 גמדים שיבואו באישון לילה ויסדרו לי את הררי הכביסה.
מיותר לציין, כי שאיפות לחוד ומציאות לחוד. בכובעי זה, אני תרה אחר אותם מוצרים שיוציאו מפי קריאה כמו: WOW איך לא חשבו על זה קודם', וכאלו שחווית השימוש בהם, תכניס אותם לרשימה הקבועה של 'סל הקניות' שלי. ובקיצור, מוצר שהתועלות שלו הולמות לצרכים שלי.
המוצר הראשון הוא: סוד נוזל ניקוי רצפות המצוין בניחוח מרכך כביסה שזכה בקטגורית 'ניקוי וטיפוח הבית'. למניפולציות חושיות יש כוח משיכה ענק, לפחות עבורי. נוזל הניקוי בניחוח מרכך כביסה, הוא הרבה יותר מעוד ר-י-ח, עבורי הוא סוג של תזכורת חושית שסופשבוע בפתח.
אז הנה סוף, סוף אחרי הקניות, הבישולים, ולפינאלה הניקיון של יום שישי, אני מתבוננת בסיפוק על חלל הבית שסוף סוף מסודר (גם אם זה רק לחצי שעה) וגם נקי. בכל פעם שאני מעבירה עוד שטיפה ריחנית, אני נהנית מהרגע הקסום של סופשבוע נקי וריחני. כמה חבל שהוא נגמר כ"כ מהר.
נקיון ריחני של סופשבוע
המוצר השני הוא: קפסולות ג'ל לכביסה של פרסיל המכילות ג'ל סופר מרוכז במעטפת המתמוססת במלואה בתוך המכונה. מאז שבן זוגי היקר נוטל חלק פעיל בענייני כביסות מצאנו שכביסה היא עניין עדין במיוחד. לא אחשוף בפניכם את ה'כביסה המלוכלכת', אבל רק שתדעו שהשארת סימני אטבים על איזור החזה בחולצה עדינה במיוחד, היא 'קאזוס ביילי'. (אכן, בן זוגי טרם הפנים כי את האטבים שמים מתחת לבית השחי).
מכל מקום, השימוש בקפסולות הג'ל פשוט ונוח גם ל'גברים שבחבורה', רק מניחים את קפסולת הג'ל בתוך תוף המכונה ומוסיפים את הכביסה. אין צורך בכוסות מדידה וכאן גם נגמרו התירוצים של הבעל כי 'ענייני כביסה ומדידות' גדולים עליו והוא יצטרך למצוא תירוץ מקורי יותר כדי להתחמק ממטלות הכביסה, אולי תירוץ כמו: רגישות של עור הידיים במגע עם הקפסולות-:) .
ובעניין התוצאות, הרצון שלי הוא לשמור על הבגדים כחדשים כמה שרק אפשר. כאן צבע הבגדים נשמר, והתוצאה הטובה, נראית ביתר בירור כששמים כביסה בהירה עם כתמים במכונה. נתראה במוצר השנה 2014
מהיום גם בן הזוג בענייני כביסה
מוצרי השנה 2013