בעוד שבארצות הברית ובאירופה נמצאים בתי הכלבו בכל פינה שניה, אצלנו יש את אימפריית המשביר לצרכן – הרשת המיתולוגית והבלתי מעורערת. אומנם עם השנים היא הולכת ומצטמקת, ומרבית סניפיה הופכים למעין חנויות דחוסות, אך היא עדיין נחשבת למקום המתאים למי שמחפש משהו, אבל מבלי להיות סגור על מה בדיוק.
עוד באון לייף
- מנגו או זארה: איזו רשת משתלמת יותר?
- מה מצאה הקונה הסודית אצל רונן חן?
- 10 הגרביונים שיעשו לנו את החורף
במשך שנים התייחסתי אל המשביר כאל המקום שבו אפשר למצוא הלבשה תחתונה במחירים נוחים ומכל הסוגים, אולם לאחרונה שמעתי על יותר ויותר מותגים הנמכרים שם באופן בלעדי, ועל מותגים שהם החלו לייבא, כמו ספרינגפילד, פונט רומא וטרוקו, ולכן החלטתי לבדוק את ההיצע שלהם גם במחלקת הנשים הענפה.
אהבתי:
הפריט הראשון שצד את עיני והסיח את תשומת ליבי היה מעיל שחור ארוך עם צווארון דמוי פרווה, מהבודדים שנראים טוב ולא זול. להפתעתי הרבה, מסתבר שהמעיל, וכמוהו עוד דגמים אחרים, מגיעים עד מידה 50 (!!!). הבעיה היחידה שהייתה לי איתו היא חוסר פרופורציה קל בין השרוולים למידה, אבל גם על זה התגברתי (הרי זה לא שאני גרה באנטרקטיקה וחייבת סריג עבה מתחת למעיל). מחירו 999 שקל אך מחיר ה-PROMO שלו (הדרך של המשביר להגיד "מבצע" בלי להישמע זולים) הינו 499 שקל. בנוסף, יש 50 שקל הנחה על כל קנייה ב-250 שקל (אבל על כך אקשקש אתכן בהמשך).
מאחר וחייבים משהו נשי ומעניין מתחת למעיל, מדדתי שמלה מקסימה, צבעונית אך רגועה ולא מקושקשת מדי, בגווני אדמה עם ירוקים וכתומים עדינים. שמלה "כאילו מעטפת" שמחמיאה מאוד, עם מחשוף לא עמוק מדי ושרוולים נוחים ובאורך נורמלי. היא אמנם לא זולה עבור שמלת ויסקוזה (400 שקל), אבל גם פה טמון מבצע – ונכון, גם עליו ארחיב, אז עוד טיפה סבלנות.
גם בהצע המכנסיים המשביר לצרכן הפתיע. יש מגוון לא קטן של סגנונות, בדים ודפוסים. אמנם לא מצאתי דגם מיוחד שגרם לי להחסיר פעימה, אבל במחלקת המכנסיים הקלאסיים בהחלט נרשמה הצלחה עם שלושה דגמים מחויטים וישרים, שיושבים אחלה על הגוף ושמחירם בהחלט נוח (מחיר פרומו 279 שקל במקום 400 שקל עבור המכנסיים הנבחרים מבין השלושה).
בסטנד של השמלה שכבשה את ליבי, היתה תלויה גם חולצה מקסימה, באותם גוונים רק חצי שקופה, שתסתדר לי נהדר עם ג'ינס או מכנסיים מחויטים לעבודה. בהתחשב בעובדה שהיא 100% פוליאסטר, המחיר קצת ביאס אותי (300 שקל).
לצד הפריטים הנ"ל, צדו עיני עוד מגוון של פריטים נחמדים בטווח המחירים הנ"ל, עם גזרות נחמדות, וכן לא מעט דגמים שיכולים לשרת את המלתחה שלי לעבודה (שאצלי היא הדומיננטית, כי אני צריכה שש מערכות לבוש מלאות ושונות מדי שבוע).
פחות אהבתי
לכאורה נראה שמצאתי לא מעט בגדים שווים, אבל למען האמת, המציאות במשביר קבורות בערמות על גבי ערמות של בגדים חסרי צורה ומבדים זולים – לפחות למראה. גם יכולת תרגום הטרנדים של המותגים שמייבא המשביר לוקה בחסר. המון סטנדים גדושים לעיפה בכל מיני דגמים שחלפו מהאופנה בשנת 2000 לפני הספירה ובנוסף לכל, אין ספור טרנינגים בצבעים מחרידים. חבל שבסטנדים שבהם ההנחה אטרקטיבית ומגיעה ל-50% מצאתי בעיקר שמלות סימפוניה משעממות בגזרת רובנס המיושנת במחיר 350 שקל.
עוד מצאתי שם גם חצאית קפלים לבנה ומוזרה ב-250 שקל שעשויה ברובה פוליאסטר (ונראית כך). דווקא בחלקים הקצת יותר אופנתיים, המחירים גבוהים בהרבה וההנחות נעות בין 20% ל-30%.
שנאתי
אין ספק שבמשביר לצרכן יש אובססית הנחות. צריך להיות גאון מתמטי בשביל להבין כמה יעלו הפריטים בטרם תגיעי לקופה (ואני רוצה לדעת לפני, כי אחרת בקופה יסתערו עליי הקופאיות ו"ידחפו" לי הכול). מגוון המחירים וההנחות כה מסובך, עד שאפילו המוכרות מסתובבות עם מחשבונים ומתייעצות אחת עם השנייה מה שייך לאיזה מבצע. מדוע צריך לכתוב על טיקט מחיר רגיל ומחיר פרומו, על הסטנד לכתוב את אחוזי הנחה (עוד 20-70% תלוי בסטנד- ותזכרו מאיזה סטנד לקחתן מה), פלוס מבצע חם שרץ עכשיו ברשת של 50 שקל הנחה על כל קנייה בסך 250 שקל – ויש מצב שעוד שכחתי מבצע בדרך. למה לא להקל על הצרכנים ועל המוכרות ופשוט לכתוב מחיר ראשוני ומחיר סופי?
דבר מקומם לא פחות הוא עניין חבר המועדון של המשביר. לפני כארבעה חודשים חידשתי את כרטיס המועדון שלי, כך שברור לי שהוא בתוקף (אני זוכרת כי זה מועדון שמשלמים עליו, בניגוד למרבית המקומות כיום). למרות זאת, כשהגעתי לקופה בישרה לי הקופאית שהכרטיס שלי לא בתוקף. אחרי אי אלו דין ודברים שנמשכו כעשר דקות, פשוט השארתי את הבגדים ונטשתי את החנות. אני חייבת לציין שזו לא הפעם הראשונה שזה קורה לי במשביר (והפעם, בניגוד לפעם הקודמת, סירבתי להישבר ולשלם שוב), וזה קרה גם לכמה מכרותיי. כדאי שמנהלי המשביר יתקנו את זה ומהר, כי יש לתופעה הזאת ריח לא טוב ולא יעזרו אינספור מבצעים והטבות.
המשביר לצרכן בהחלט יכול לחזור לימי תפארתו. המותגים החדשים שיובאו מכניסים קצת אופנתיות לדימוי האפרורי שדבק בו בשנים האחרונות, המבצעים במחלקות ההלבשה התחתונה והקוסמטיקה בהחלט שווים, וגם העובדה שניתן להלביש את כל המשפוח'ה במקום אחד משחקת לטובתו. הבעיה טמונה בשירות (למה יש יותר מוכרות מקונים? לא עברו 30 שניות בין כל "אני יכולה לעזור לך"- וזה מעצבן), בעודף השילוט והמבצעים וגם במגמת חידושי המועדון, שאיבדה כל שליטה ואחיזה במציאות. ברגע שכל אלו יוסדרו, אין לי ספק שאחזור לרכוש לי פריטים רבים שם.
נכון לפרסום הכתבה לא קיבלנו תגובה מהמשביר לצרכן