עסק מצליח הוא עסק שיודע לעבוד בהתאם לעקרונות של הברירה הטבעית:
- בדיקה תקופתית של תכנית עסקית והתאמתה לשינויים בעולם בו העסק מתקיים. פעמים רבות אנו רואים עסקים אשר כושלים מכיוון שהבעלים לא קראו נכון את המציאות המשתנה סביבם. אנו חיים בעולם דינמי ומתפתח וקיבעון על מוצר מסוים למרות שהוא כבר אינו מתאים לקהל היעד יכול להביא למפולת של חברות גדולות.
- ביצוע שינויים נדרשים בעסק (כולל באבני ייסוד של העסק( על מנת לשרוד. בעסקים אין פרות קדושות, אם העסק מפסיד כסף באופן מגמתי נדרשים שינויים מרחיקי לכת. נקודה. גם אם זה אומר לבצע שינוי בכוח אדם או לשנות את אסטרטגיית השיווק 180 מעלות.
- הבעלים של העסק אינו מאוהב בעסק. כשהעסק הופך לבייבי שלנו, אנחנו לא מסוגלים לראות את החסרונות שלו וכתוצאה הליקויים ממשיכים והעסק יכול להגיע לחדלת פירעון למרות שהפוטנציאל שלו אדיר.
- מתקיים תהליך של הפקת לקחים כחלק ממדיניות החברה. מי שלא עושה לא טועה, ואין עסק שלא עושה טעויות. השאלה היא האם העסק לומד מהטעויות או ממשיך לעשות אותן. בעסק מצליח מתקיים תהליך קבוע של הפקת לקחים מטעות שנקרית בדרך ובקרה שוטפת האם הליקוי תוקן בהצלחה.
- תכנית ל-exit ? כשמקימים עסק חייבת להיות תכנית מגירה למקרה של חוסר הצלחה. הבעלים חייב לקבל החלטה מראש באיזה שלב הוא סוגר את העסק, כדי להימנע ממצב שבו החובות טופחים וגירעון הולך ומעמיק של תזרים המזומנים של החברה. כמובן שהמטרה של כל עסק היא להצליח, אבל כמו שהצבא לא יוצא לקרב ללא תכנית לנסיגה, כך גם בעל העסק חייב לדעת מראש מתי עוצרים את כדור השלג מלהתגלגל במורד המדרון.
לא החזק ביותר, או האינטיליגנטי ביותר הוא ששורד, אלא זה המגיב בדרך הטובה ביותר לשינוי. – צ'ארלס דרווין
אתם רוצים להקים עסק ומתלבטים? זקוקים לחוות דעת נוספת?
נשמח לעמוד לרשותכם לכל שאלה בטל' 03-5293833 או במייל info@effectivestream.co.il