מדונה לוקחת בחזרה
"אני מבינה שזה היה פרובוקטיבי ושאנשים קיבלו את הרושם הלא נכון. סלחו לי". במילים הללו חתמה מדונה את ההתנצלות הרשמית שפרסמה השבוע בפייסבוק, אחרי שנקלעה לשערורייה מביכה במיוחד. על מה נאלצה הכוכבת הכי פרובוקטיבית בעולם להתנצל? אולי על חשיפת הפטמה שלה מול קהל של עשרות אלפי צופים? על כך שהחליפה את החבר הצעיר שלה מזה שלוש שנים במודל צעיר אף יותר, שגילו פחות ממחצית מגילה? או אולי על כך שהיא ממשיכה להתנשק עם רקדניות מחופשות לנזירות במהלך הופעותיה?
תתפלאו, אבל לא. ההתנצלות של מדונה הגיעה בעקבות תמונה שהעלתה לאינסטגרם, של בנה רוקו (13) במהלך אימון אגרוף. מדונה עודדה את בנה בכותרת התמונה ואז תייגה אותה בביטוי "Disnigga" (וורסיה של המילה "ניגר", אחת המילים הכי שנויות במחלוקת בשפה האנגלית). מיד לאחר פרסום התמונה, מדונה זכתה למבול ביקורות זועמות על הבחירה האומללה ומיהרה להסיר את התמונה ולחזור בה. "אני מצטערת אם פגעתי במישהו כשהשתמשתי במילת ה-N באינסטגרם", כתבה. "זה לא נאמר כקללה גזענית. אני לא גזענית. אין שום דרך להצדיק את השימוש במילה הזו. זה נאמר כביטוי של חיבה כלפי בני שהוא לבן".
לא ברור מה תמוה יותר בכל השתלשלות האירועים הזו – העובדה שמישהו דורש ממדונה להתנצל על מי שהיא, או זה שהזמרת, ששכחה מזמן מה זה פוליטיקלי קורקט, מרגישה צורך ליישר את ההדורים עם מעריציה. הרי לאף אחד אין ספק שמדונה לא גזענית; לאישה יש שני ילדים מאומצים מאפריקה, למען השם. אז למה דווקא המילה הספציפית הזו גרמה לעולם להתרעם עליה?
התשובה לכך טמונה כנראה בשערורייה הקודמת של מדונה, שגם היא נסבה סביב תמונה של רוקו באינסטגרם. מדונה העלתה צילום של בנה הקטין מחזיק בקבוק אלכוהול במסיבת הסילבסטר, ואחרי שלל תגובות נזעמות היא פרסמה תמונה נוספת שלו עם הכותרת "אף אחד לא שתה, רק עשינו חיים! תירגעו ותשיגו חוש הומור, אל תתחילו את השנה החדשה בשיפוטיות" והאשטאג "רדו לי מהזין, שונאים".
כנראה שלא השימוש בביטוי גזעני מטריף את עוקביה של מלכת הפופ. מה שבאמת נוגע להם בעצבים החשופים זה השימוש בבן שלה כחלק מהפרובוקציה. הם מוכנים לקבל את זה שהיא קוגרית טורפת, אלילת סקס ושוברת מוסכמות, אבל לא כשהיא נותנת לתכונות הללו לזלוג לתוך חייה כאמא. המעריצים מעדיפים לדמיין שמדונה פושטת את גרבוני הרשת בכניסה לבית ולובשת סינר, שהיא לוקחת את ילדיה לדיסנילנד ולא ללאס וגאס. על חוסר היכולת שלה להפריד בין הפרסונה שלה כמדונה והתפקוד שלה כאם – הם כבר לא מוכנים לסלוח בקלות שכזו.
לורה ליני עוקפת בסיבוב
מזל טוב ללורה ליני. כוכבת הסדרה "מזל סרטן" וסרטי קולנוע כמו "המופע של טרומן" ו"אהבה זה כל הסיפור", ילדה בשבוע שעבר את בנה הבכור, בנט. אבל החדשות המשמחות על הלידה הגיעו בהפתעה גמורה לכל כתבי הבידור בעולם – ולא רק בגלל שליני תחגוג בעוד שבועיים את יום הולדתה החמישים.
בדרך לא דרך הצליחה ליני לשמור את הריונה תחת מעטה סודיות כבד. היא לא צולמה באף אירוע הוליוודי עם בטן מתעגלת, לא התראיינה למדורי הרכילות על החשקים המטורפים ובחילות הבוקר ונמנעה מלספק לצהובונים דלק לשמועות על היעלמותה. הפעם האחרונה שצולמה בפומבי היתה באירוע "נשים בקולנוע" ביוני האחרון, וגם שם לבשה שמלה שחורה ורפויה שלא חשפה כל שינוי במבנה גופה.
העובדה ששחקנית בקליבר של ליני הצליחה לשמור הריון בסוד מעוררת כמה שאלות מהותיות. הראשונה היא למה? הסיבה לכך היא ככל הנראה הרצון לשמור על ההיריון, נקודה. גילה של ליני והעובדה שמדובר בהריון ראשון הפכו את החוויה למסובכת, וסביר שליני חששה לחשוף את הריונה עד הלידה. השאלה השנייה היא – איך? העובדה שליני סיימה את צילומי "מזל סרטן" כבר לפני כשנה סייעה לעובדה הזו, והקריירה הסולידית שלה אפשרה לה להיעדר מאירועים הוליוודיים מבלי שמישהו יתהה על כך.
אבל התהייה הכי מעניינת שעולה כאן היא, אם ליני יכולה – מדוע לא כולן? אחרי הכל, נראה כי כוכבות הוליוודיות הריוניות חשופות יותר לרדיפת הצלמים, נאלצות להתמודד עם לחץ נפשי רב וגם מתעקשות לדדות על סטילטו לאירועים נוצצים כשכרסן בין שיניהן. אם זה אפשרי, מדוע הן מסכימות להתייצב בהכנעה מול המצלמות ולדבר על טחורים וביוץ? אולי כי הן מפורסמות מדי מכדי להיעלם לגמרי מהראדאר, אולי כי הן גאות בגופן המתעגל ואולי כי זה הזמן שבו הן הכי זקוקות לתשומת לב. אבל אם חשבתן תמיד שמדובר בכורח המציאות – הנה, מסתבר שאפשר גם אחרת.
אליזבת' האסלבק עושה סבוטאז'
השם שלה אולי לא מוכר לכן, אבל בארה"ב היא נחשבת לסוג של תופעה תקשורתית: אליזבת' האסלבק היא פליטת "הישרדות" שהפכה למנחת טלוויזיה ושימשה כחברת פאנל ב-"The View" במשך שנים. לפני כחצי שנה היא עזבה לטובת תוכנית הבוקר הידועה לשמצה-אך-פופולארית של רשת "פוקס ניוז", ששמחה לצרף לשורותיה את היפהפיה הבלונדינית עם הדעות השמרניות והימניות המוצהרות.
אבל האסלבק היא לא רק שמרנית פוליטית, מסתבר. ראיון שערכה בחמישי האחרון עם מחבר הספר "הבומרנג האמריקני" ניק אדאמס, הפך לפארסה ויראלית שצברה כבר יותר ממאה אלף צפיות ביוטיוב, ולא בכדי: צפייה בסרטון הזה תגרום לכל מי שחי במאה ה-21 לפעור פה נדהם, ולתהות אם מדובר בראיון רציני או בבדיחה.
אדאמס, שמציג בספרו את ה"התנמשות" (הפיכה לנמושות, Wussifying) של גברים בעולם כתופעה מדאיגה, הסביר בראיון כי "בהתחשב בתפקיד שאמריקה ממלאת בעולם, חשוב שהגברים האמריקניים יהיו גברים". האסלבק, מצידה, מעודדת אותו להמשיך: "האם זה קשור ישירות לעליית הפמיניזם?", שאלה ברצינות. "האם זו תוצאה של חברה שרואה גברים כלא כל כך גבריים, ומצד שני עושה דמוניזציה לגברים שהם כן גבריים?".
הסופר זינק על המציאה והסכים בהתלהבות: "כן, זה הפמיניזם. הוא הופך נשים לזועמות וגברים לנשיים. עם כל הפוליטיקלי קורקט, זו תקופה מאוד קשה להיות גבר". בשלב הזה היינו מצפות מאליזבת' לחקור אותו מאיזו מאה הגיע במכונת הזמן שלו, אילו טראומות ילדות הביאו אותו להרגיש כל כך נרמס וזועם ולמה נדמה לו שדעותיו רלוונטיות לעולם המודרני. במקום זאת, היא המשיכה ושאלה: "אתה חושב שזה משפיע על ביטחון המדינה, על התפקוד המדיני שלנו במובנים של נוכחות חזקה בעולם?". תשובתו היתה, איך לא, "כמובן שזה משפיע. נמושות מובילות לבינוניות וגברים הם מנצחים".
העובדה שהאסלבק מחזיקה בדעות שמרניות כבר סיבכה אותה בוויכוחים עם חברותיה ב-"The View" – רוזי אודונל ולאחר מכן וופי גולדברג – אבל נראה שההתבטאויות שלה בפאנל הנשי היו מרוסנות יחסית. כאן, כשאין עוד נשים ליברליות שישתיקו אותה, היא נותנת דרור לדעותיה האמיתיות בכל הנוגע לסכנות האורבות לעולם מהפמיניזם, שלא רק מערער את הסטטוס קוו וגורם לגברים להתנהג כמו נמושות, אלא עלול אף לסכן את בטחונה של ארה"ב ומעמדה כמעצמה החזקה ביותר בעולם. לראות אותה נסחפת ל"דיון" נלהב עם מיזוגן חשוך, מבלי לנסות למלא את תפקידה העיתונאי ולהוות סוג של קונטרה לדעותיו המופרכות, גורם לנו לתהות האם אולי יש באמת נשים שמקומן האמיתי הוא בבית.
צפו בראיון המלא