היא מעצבת האופנה שהפכה נעלי בלט שטוחות לפריט חובה בכל ארון והלוגו שלה הפך לסמל משמעותי בעולם האופנה. כתבת CNN נינה דוס סנטוס נפגשה את מעצבת האופנה טורי בורץ', שהקימה את האימפריה שלה ב-2004, באחת מחנויותיה בלונדון.
עוד באון לייף:
- בובי בראון: אימפריית קוסמטיקה של מיליארד דולר
- המיליונריות שבנו את עצמן
- 6 תכונות שכל מנהלת תצטרך בעתיד הקרוב
"בתחילת הקולקציה יצרתי מעין פשתן עתיק וינטאג'י ואני ממש אוהבת את הניגוד בין הגבוה לנמוך", היא מספרת, תוך שהיא מראה חולצות בעיצובה. ברץ' הפכה למיליארדרית בזכות עצמה, היא בעלת אימפריית אופנה משגשגת, אם לשלושה בנים ובלתי ניתנת לעצירה.
"יש לך 120 חנויות בבעלותך, והמוצרים שלך נמכרים ביותר מ-100 חנויות כלבו", אומרת לה דוס סנטוס. "את מחזיקה בצוות של 2,000 עובדים, 80% מהן נשים. את מתכננת עוד לגדול?"
"זה הליך טבעי. ככל שאנחנו מתרחבים ומגיעים לאזורים חדשים בעולם – נגדל", משיבה בורץ'. "כך זה עובד. הגידול הטבעי הזה בוודאי לא ישנה את הזהות שלנו".
בורץ' השיקה את החברה שלה ב-2004, כשהבחינה בצורך בבגדים אופנתיים במחיר שווה לכל כיס. היא פתחה את הבוטיק הראשון שלה בניו יורק. דוס סנטוס שואלת אותה "איך את מתארת את העסק שלך? האם במובן מסוים הוא ילדך הרביעי?"
"בהחלט", היא עונה. "אני חושבת שזה הפך לילד שהבאתי בתקופה מאוחרת יותר בחיים. הקמתי את העסק כשהייתי בשנות ה-30 המאוחרות לחיי והילדים שלי כבר היו בבתי הספר, לכן היה לי זמן. ידעתי שעבודה היא דבר חשוב עבורי ורציתי לחשוב איך תיראה העבודה שלי. בעצם החשיבה הזו הפכה לעסק שלי".
אחת מפריצות הדרך הגדולות של בורץ' התרחשו ב-2005, כשאופרה ווינפרי כינתה אותה "הדבר הגדול הבא באופנה". "השם שלך הוא מותג גדול כעת", אומרת דוס סנטוס. "הגעת לרשימת המיליארדרים של 'פורבס', עם הון מוערך של מיליארד דולר, את חושבת לפעמים 'אני גאה בעצמי', כשאת מסתכלת במראה?"
בורץ' מודה שהיא לא ממש חושבת כך. "אני שמחה כבן אדם ואני מסתכלת על חיי ומרגישה בת מזל, אבל תמיד חשתי כך. זה היה מסע שלא האמנתי מעולם שאעבור, ואני שמחה שאני חולקת אותו עם אותם האנשים שעבדו אתי מתחילת הדרך מהדירה שלי ועובדים עמי עד היום. הקמת החברה הייתה חוויה נהדרת ואנחנו מאושרים להתקדם".
בורץ' מגדירה הצלחה בתנאים שלה, עיקרון שהיא ביססה מאז שהשיקה את העסק שלה. "כולם ייעצו לי לא לפתוח חנות קמעונאית, מכיוון שזה מסורתי ומקובל יותר ללכת ולמכור את המוצרים שלי בחנויות כלבו, כמו גם לעצב לקטגוריה אחת של בגדים. אני חושבת שמה שיצר תהודה כשהשקנו את החברה היה העובדה שפתחנו חנות עם 12 קטגוריות שונות. כך אנשים היו יכולים להיכנס ומיד להבחין בחזון שלנו ומה אנחנו מנסים לעשות.
"אני מאוד גאה בחברה הזו והיו לנו רגעים נהדרים של הצלחות נפלאות שחווינו כולנו יחד. יחד עם זאת, אנחנו תמיד מסתכלים קדימה, אף פעם לא מרשים לעצמנו לנוח ולומר לעצמנו כמה שאנחנו נפלאים. אסור לנוח על זרי הדפנה".
* במסגרת שיתוף הפעולה החדש בין און לייף לרשת CNN נביא לכם מדי חודש שני ריאיונות עם הנשים המרתקות והמובילות בתחומן בעולם, בסדרה חדשה שתשפוך אור על הקריירה, על החיים ועל הרעיונות שלהן.