לכולנו יש לפחות אחד כזה בארון – פריט שתקוע לנו על המדף, תופס מלא מקום, עלה הרבה כסף וככל הנראה לא נלבש לעולם. אז לפני שאת שוב מוציאה את הארנק וקונה את מה שראית בקטלוג, או מה שהיה נראה בעיניי המוכרת או החברה- עצרי הכל, קחי רגע לעצמך ועברי במהירות על הרשימה הבאה, שתעזור לך לא לעשות טעויות שופינג ותמיד לחזור הביתה עם בגדים שלא רק נראים טוב על המדף – אלא גם עליך.
עוד באון לייף:
קניות ברשת: הכללים שיעזרו לך להימנע מטעויות
כך תבחרי את ההלבשה התחתונה שהכי מתאימה לך
מגמות האופנה המובילות באביב 2015
שמי לב לגוונים
אם את בדיוק לפני רכישה של חולצה, את חייבת לשים לב לעניין הגוון, במיוחד של החלק העליון ביותר שלה, זה שסמוך לפנים. ישנם שני גוונים עיקריים של עור: אדמדם וצהבהב. אנחנו, הישראליות, לרוב נוטות לצהבהבות ולכן יחמיאו לנו הגוונים הקרים, כלומר כל צבע עם פיגמנט כחול. אם את מעוניינת דווקא בלבן, אז הוא צריך להיות לבן צחור או תכלכל ולא שמנת. לעור שזוף (אבל במידה, כן?) הסיפור קצת שונה – כמעט כל צבע יחמיא לו, אבל בכל זאת כדאי לחשוב על היום בו השיזוף ירד – האם הבגד יחמיא גם אז?
אם בכל זאת בחרת בחולצה בעל גוון חיוור, את יכולה להקפיץ אותה עם שרשרת או עגילים בגוונים בולטים, או באודם בולט.
הנה פלטת הגוונים שתעזור לך לעשות סדר:
וכמה פריטים להשראה:
למעלה מימין: twentyfourseven, מחיר: 120 שקל; אייס קיוב, מחיר: 549 שקל.
למטה מימין: עגילים של SISTER M, מחיר: 250 שקל; שמלה של SISTER M, מחיר: 1,500 שקל.
דמייני את הלוק מראש
הרבה פעמים יוצא לי להיכנס לארונות של אנשים והם נראים כמו אסופה של פריטים, שכל אחד מהם חסר כל קשר לשני. וכך, אמנם הארון מלא, אבל מתוך כל הפריטים יש רק 5-4 בגדים שבאמת בשימוש.
כיצד תמנעי מזה?
א. נסי לא לקנות פריטים רנדומליים שראית על מישהי אחרת או בקטלוג, או בכל מקום שמשך לך את העין, ללא קשר אליך ולמה שיש לך בארון. מתלבטת על איזה פריט? נסי לדמיין ?לוקים? – כל מיני אופציות של חיבורים של הבגד אותו את מעוניינת לרכוש עם בגדים אחרים שיש לך בארון.
ב. אם את מגלה שבאמת יש לך המון בגדים מיוחדים ואת לא מצליחה לחבר בניהם, כנראה שחסרים לך פרטי בייסייק. מה גם שלוק שיקי הוא כזה שמורכב מפריט או שניים מיוחדים (כולל אקססוריז) והרבה בייסיקים. נסי למתן קצת רכישות של פריטים מיוחדים ולדלל אותם בפריטי ?דבק?, שיצרו את החיבור בניהם, כמו חולצות טריקו חלקות (קודם כל בשחור ולבן, כמובן) ומכנסיים בצבעים חלקים (אחד שחור ואחד כחול כהה).
ג. נסי לא ליצור מצב בו את קונה חולצה שמתאימה רק לזוג מכנסיים אחד או להפך.
3. שקוף שזה שקוף
אשמח לעשות קצת סדר בנושא השקיפות: ישנו טרנד מאוד לא מוצלח בשתי העונות האחרונות, אשר מגיע אלינו בעיקר מהשטיחים האדומים, של שמלות שקופות לגמרי. אני בעד להכניס אלמנטים שקופים למערכת הלבוש, אך כמובן שבמידה. תמיד כדאי לשלב שקוף עם פריט או פריטים אטומים לגמרי, כי אחרת לא משנה מה נלבש וכמה עלו לנו הבגדים, אוטומטית יתקבל מראה זול.לכן עשי בדיקה מחמירה יותר עם הבגד האטום שאת משלבת ללוק, ובדקי באמצעות מתיחה קלה של הבד שהוא אינו שקוף. במידה ואלו מכנסיים – התכופפי ובדקי שהחלק האחורי לא הופך שקוף בעת המתיחה.
חשוב לבדוק את העניין גם באזור החזה, שגם שם נעשית מתיחה טבעית אינטנסיבית יותר.
עוד כלל חשוב: בדרך כלל בבגדים צמודים לגוף רצוי לא להתפשר על איכות הבד, כי הסוד בנושא הזה ברוב הפעמים טמון שם- ברכב הבד. אם הבד לא איכותי, הוא לא יחזיק כביסות, יתפורר ויהפוך לשקוף בכל מקרה.
בנוסף, בכל פעם שאת מתכננת לרכוש בגד צמוד/בהיר, קודם כל דעי שתהיי חייבת להתאים לו את ההלבשה התחתונה המתאימה ,כדי שהבסיס יהיה חלק ואחיד – כלומר, תחתונים וחזייה שמונחים חלק על הגוף, לא יוצרים חיתוכים של העור ולא מחלקים אותו במקומות לא נחוצים. גם רצוי שהם יהיו בצבע גוף.
וכמה פריטים להשראה:
מימין למעלה: ASOS, מחיר: 326 שקל; לי גרבנאו, מחיר: 6,000 שקל.
מימין למטה: ZAEA, מחיר: 190 שקל; so simple, מחיר: 429 שקל.
קונים רק אם אוהבים!
היות והיום ההיצע בתחום האופנה הוא אינסופי, אין שום סיבה שנקנה שטיקים זולים של מוכרת שכל מה שהיא רוצה זה למכור את הבגד בכל מחיר, תרתי משמע. אם המכנסיים קצת לוחצים, היא תגיד שזה זה בדיוק דגם שמתרחב במידה. בקרה והמכנסיים קצת גדולים, היא תשכנע שזה דגם שאם נשים אותו במייבש פעם אחת, הוא יתכווץ בדיוק למידה שרצינו. נסו לא להתפתות, כי ככה לא קונים בגד. יש כל כך הרבה היצע ובאמת שאין סיבה להתפשר על דגם שלא נוח לנו ונעים לנו על הגוף.
יש שני חומרים נפוצים שכן מקבלים צורה אחרת לאחר שימוש בהם- עור וג?ינס 100% כותנה, אשר מתרחבים אחרי שמשתמשים בהם מספר פעמים, ולכן רק במקרים האלו צריך לקחת את שינוי המידה בחשבון בעת הקנייה.
את באמת הכי יפה כשנוח לך
אז כן, מצאת ג?ינס שנראה מעולה כשאת עומדת מול המראה ולא זזה, אבל מרוב התלהבות שכחת שהוא אמור להיות גם פריט שאת צריכה ללכת בתוכו, לשבת, לקום ורצוי גם לנשום. אז לפני שאת ממהרת להתלהב כל כך, קחי לך את הזמן, הסתובבי בחנות עם הבגד, שבי איתו וגשי לקופה רק כשאת באמת בטוחה שאת קונה בגד שתוכלי ללבוש יום שלם בנוחות מבלי לסבול. כי כשאנו סובלות מאי נוחות, זה תמיד יבלוט. גם אם המכנסיים עלו 2,000$ במכירת סמפלים בניו יורק, זה לא יעניין אותך כשתכאב לך הבטן בגלל שהמכנסיים לא מאפשרות לך לנשום סדיר.
אז אם מדובר ב:
חצאית/ שמלה– שימי לב שהיא לא קצרה מדי גם כשאת מתכופפת, ואם היא בעלת שסע בדקי שהוא לא עמוק מידיי ויוצר אי נוחות בעת הליכה.
סטרפלס– קפצי קצת בלי להתבייש ובדקי שהכל נשאר במקום ולא נופל (כנ?ל לגבי חזיית סטרפלס).
מכנסיים– אל תתביישי לנסות לשבת ולבדוק שאכן המכנסיים נוחות לך גם בישיבה, כי בכל זאת, רוב היום אנו יושבות וכשהג?ינס לוחץ על הבטן זהו מצב שמעבר ללא נוח, הוא גם לא בריא.
למעלה מימין: הוניגמן, מחיר: 250 שקל; אייס קיוב, מחיר: 549 שקל; חגית טסה ג'ינס, 689 שקל.
אמצע מימין: קרייזי ליין, מחיר: 260 שקל; מקס מרה, מחיר: 895 שקל; SISTER M, מחיר: 780 שקל.
למטה מימין: so simple, מחיר: 349 שקל; אריסטו שמאט, מחיר: 480 שקל, מסימו דוטי, מחיר: 475 שקל.
ובכן, באמת הכי חשוב שלפני הכל ואחרי הכל תהיי כנה עם עצמך ותקני בגד מהסיבות הנכונות ולא כי הוא טרנדי או כי החברה שכנעה אותך. התשובה לשאלה האם בגד שווה קניה, נמצאת תמיד אצלך בפנים. לכן, רגע לפני הקופה, התנתקי לרגע מכל המתרחש סביב והקשיבי לעצמך.