בזמן שרבים בארץ ובעולם מתעסקים בחוק הדוגמניות, שאוסר על העסקתן של דוגמניות רזות מדי, מתרחש במקביל קרב נוסף בעולם האופנה, כנגד העסקת ילדים ו/או הצגתם כסמל מין.
זה לא ממש סוד שהגיל של הדוגמניות הולך וקטן, ולפעמים אף מגיע ל-13 בלבד, אך מסתבר שעדיין יש מי שמנסה לשמור על האנושיות של התעשייה, או לפחות שלנו – האנשים שצורכים אותה.
אחת הדוגמאות לכך היא ההחלטה של ה-SAS (בתרגום חופשי מאוד: הארגון הבריטי למען שמירה על הסטנדרטים בעולם הפרסום) להוריד פרסומת של חברת האופנה מיו מיו, משום שהיא עושה שימוש מיני בילדים.
"אנחנו מודאגים מכך שהמראה הילדותי של הדוגמנית בצירוף התפאורה והתנוחה, יכולים לתת את הרושם שהפרסומת מציגה ילדים בצורה מינית", הסביר ה-SAS את ההחלטה. "לדוגמנית יש מראה ילדותי, ויש לה איפור מינימלי ובגדים שנראים קצת גדולים עליה".
בנוסף לדוגמנית עצמה, מה שעוד צרם בתמונה היא התנוחה שבה היא צולמה – בתוך חדר חשוך, כשהדלת חצי פתוחה והיא שוכבת/יושבת על המיטה עם מבט פגיע בעיניה. "אנחנו רואים שכל האלמנטים האלו תורמים לכך שהיא נראית פחות מגיל 16".
אין ספק שאם מביטים בתמונה, היא בהחלט מצליחה להטריד, ונראה כאילו מישהו הלביש ילדת-לוליטה בבגדים של אמא שלה ועוד שנייה יציע לה לשחק אמא ואבא. אבל האם התמונה מטרידה פחות ברגע שמגלים שהדוגמנית, מיה גות', היא בעצם בת 22 (למעשה, היא היתה בת 21 בזמן הצילומים). כלומר, לא ילדה באף קנה מידה?
גם סטיבן מייזל, מי שצילם את הקמפיין, טוען שאין בתמונה שום דבר מיני, ושגות' בסך הכל לובשת "בגד מתוחכם, ללא מחשוף גדול יותר ואיפור טבעי".
אני מציעה לכם לא למהר להאמין להיתממות של מייזל. אחרי הכל זו לא הפעם הראשונה שמיו מיו, וכן פראדה שהיא הבעלים של המותג, מואשמים בשימוש בדוגמניות צעירות מיד. אמנם הפעם הדוגמנית רק "נראית" ילדה, אבל בשנה שעברה צעדה על מסלול של פראדה רוס אברלס, דוגמנית בת 14 בלבד, וב-2011 הורד קמפיין בכיכובה של השחקנית היילי סטיינפלד, אז בת 14, יושבת על פסי מסילת רכבת. לכן נראה שההחלטה לצלם הפעם דוגמנית בגיל המופלג 21, היא רק על מנת שוב לשדר את מסרי הלוליטה שלהם, אבל מבלי להיענש על כך. אבל גם הפעם זה לא הצליח להם.
הפרסומת של מיו מיו מ-2001
הדוגמנית רוס אבלס על מסלול פראדה