תכנית עסקית הינה מושג שרוב בעלי העסקים מכירים. אבל מה באשר לתכנית שיווקית? כל בעל עסק יודע כי ללא לקוחות, העסק לא יוכל להתקיים למשך זמן רב. הודות לשיווק, העסק מקבל הזרמה של כספים המאפשרת לו להמשיך להתנהל כשורה. על מנת לדעת כיצד להגיע אל הלקוחות חשוב לבנות תכנית שיווקית מתאימה.
בניית תוכנית שיווקית למעשה מבוססת על התכנית העסקית.
אמנם נכון כי לא ניתן לתכנן את המציאות עד לאחרון הפרטים אולם בהתייחס ליעילותה הרבה של התכנית השיווקית, חשוב להגיע עד לפרטים הקטנים ביותר כדי לבצע את התכנית בצורה האופטימלית. תכנית שיווקית היא זו המאפשרת התרחבות של החברה ושגשוג משמעותי. על מנת שזו תצליח, חשוב כי היא תעמוד על פי הקריטריונים של החברה ותיכלל בתוך התקציב השנתי. יחד עם זאת עליה לעמוד בתקציב ולא לחרוג ממנו.
חברת ייעוץ שיווקי ותוכנית שיווקית מצריכה איש מקצוע המכיר את אפיקי השיווק השונים ויכול להתאים את צורות השיווק האידיאליות לצרכיה של החברה. מאחר והתכנית השיווקית צריכה להיות מפורטת ככל האפשר חשוב לבנות תכניות שיווק לכל מוצר באשר הוא. כל תכנית שיווקית צריכה לכלול כמה עקרונות מהותיים שעל מנהלי החברה לבחון לעומק:
בחינת המוצר – היכרות עם המוצר הינה שלב הכרחי בהצלחה של התכנית השיווקית. הידע הרלוונטי על המוצר הינו הכרחי על מנת לשווקו כראוי. את הידע הדרוש על המוצר מגלים באמצעות מחקרי שוק שונים, היסטוריית מכירות ועוד.
אלמנט נוסף הוא המיתוג. חשוב להכיר את עקרונות המיתוג ואת ערכיו. להחליט מה הן התכונות המאפיינות את המוצר וכיצד יש לשווק אותו: באילו אפיקים, באילו עיצובים ועוד.
יחסי ציבור גם הם אלמנט הכרחי שנועד להבטיח את הצלחתו של המוצר. יחסי הציבור הם אלו הממקמים אותו בתודעת הציבור לטווח הזמן הארוך.