דמיינו רגע איך זה לנהל עסק בעל מחזור מכירות שנתי של יותר ממיליון דולר, תוך כדי טיול בעולם. נשמע כמו חלום? אז הכירו את אנטון קרלי בן ה-32, שחי את החלום הזה.

 

בשנת 2006 סיים קרלי את לימודיו באוניברסיטה, והחליט לקנות משאית הובלה שעלתה לו 25 אלף דולר, איתה התחיל למכור עוגיות ברחבי לונג איילנד, ניו יורק. "בעיקרון פשוט נסעתי כל בוקר לברוקלין, העמסתי את המשאית בעוגיות ומכרתי אותן אחר כך לחנויות באיזור", משחזר קרלי.

 

אבל לאחר שקרא את הספר של טים פריס, "4 שעות עבודה בשבוע", החליט קרלי לשנות את המודל העסקי שלו במטרה למצוא דרך קלה יותר להתפרנס. הוא התחיל להשקיע 29 דולר בחודש על השכרת שרת, עליו הריץ חנות אינטרנטית.

 

 

בכתובתNYcookieshop.com  החנות החדשה החלה לצבור תאוצה, ומהר מאוד הפכה לרווחית הרבה יותר ממשאית המשלוחים שלו. אבל הפרט הכי מעניין בכל הסיפור הזה הוא שאת החנות אותה ניהל יחד עם שותפו, הקים תוך כדי שהם מטיילים בתאילנד ובווייטנאםבסופו של דבר הם הבינו כי כדי להגדיל את העסק, עליהם למכור משהו נוסף חוץ מעוגיות. 

 

קרלי חיפש באייביי רעיונות למוצרים נוספים, והשניים החלו למכור גם רהיטים ומוצרים דקורטיביים לבית, אותם ייבאו מסין. בחברה לא היו עובדים מלבד קרלי ושותפו העסקי, ובמקרים מסויימים כשהיו זקוקים לעזרה נעזרו בעובדי קבלן. לאחר 3 שנים, הכנסות החברה הגיעו ל-1.2 מיליון דולר, ובשנה הרביעית כאשר הכנסותיה עלו ל-1.8 מיליון דולר, מכרו את החברה.

 

מדובר בטרנד הגדל במהירות, בו יותר ויותר אמריקאים יוצרים עסקים השווים מיליון דולר עוד לפני שהם בכלל מעסיקים עובדים. לפי לשכת מפקד האוכלוסין של ארה"ב, מספר החברות מסוג זה גדל ב-5.7% והגיע ל-38 אלף ב-2015, לעומת 33 אלף עסקים כאלו ב-2014.

 

"היום, יותר מבעבר, קל להגיע לסכומים כאלו", אומר קרלי. את הרעיון לעסק השני שלו, קיבל תוך כדי גלישה באתרי פורומים באינטרנט. הוא שם לב כי הרבה אנשים מגיבים לפוסטים שלו, ושולחים אליו הודעות פרטיות עם שאלות ובקשות לעזרה. לרוב היה מדובר באותן שאלות החוזרות על עצמן. "יש תהליך מחשבתי דומה, שכל מי שרוצה לפתוח חנות אינטרנטית עובר", מסביר.

 

 

קרלי החל לערוך מחדש את הפוסטים שכתב בעניין המסחר הדיגיטלי, והעלה אותם בצורת קורסים שניתן לקחת בתשלום דרך אתר שהוא ושותפו פתחו ב-2012. בשנה השלישית לקיומו של האתר, הוא כבר הגיע לרווח של מיליון דולר. לדברי קרלי, בשנה שעברה הרווחים אף הגיעו לכדי 3.5 מיליון דולר.

 

אז בפעם הבאה שאתם מתכננים על טיול בחו"ל, אל תשכחו להכין גם תוכנית עסקית על הדרך, אולי עוד יצא לכם מזה עסק של מיליונים.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: