הקמפיין המטריד והטפשי ביותר

"תסלחי לי שאני ישיר, זה כבר כמה ימים שאני מחפש את המילים הנכונות ולא מוצא. האמת היא שמעולם לא פניתי כך למישהי, אבל בברנז'ה מספרים עלייך שאת מוכנה לנסות דברים חדשים… אני יודע שעדיין לא יצא לנו להיפגש, אבל אני הולך להיות הרבה בסביבה… ראיתי אותך בהפסקת הצהריים ליד המעלית, כמהה למשהו חדש, ומאז אני כבר מדמיין את הפגישה שלנו. לא יכול לחכות. בואי ניפגש על קפה, לצהריים או לפגישה מסוג אחר לגמרי בערב…"

 

לא, זה לא תמלול של תלונה על הטרדה (למרות שזה עומד בקריטריונים), זו דווקא תמציתו של קמפיין למוצר שלא אזכיר את שמו שוב, שחשב שיהיה סופר קריאייטיבי, חדשני ויצירתי לשלוח מכתבים עם הנוסח הזה לחברות כנסת, מובילות דעת קהל ועיתונאיות.

 

מכתבים עם הטקסט הזה הגיעו למעונן הפרטי של נשים בימים האחרונים והטרידו את מנוחתן. ח"כ מירי רגב אף הגיע עם אחד המכתבים להגיש תלונה.

 

אתמול, כשהתברר שמאחורי המכתבים האלה עומדת חברה גדולה ומשרד לייעוץ שיווקי – חטפתי בחילה.

אני תוהה איך זה עבד: בחדר ישיבות מחניק עם נוף למקלט ישבו להם מקבלי ההחלטות וזרקו רעיונות לחלל האוויר הדחוס. "בוא נלך על פייסבוק" אמר הקירח, "עזוב אותך, כולם עושים פייסבוק" ענה לו המשופם "בוא נלך על משהו שאף אחד לא עשה, משהו נועז, שידברו עליו שבועות, שיהיה בכל העיתונים".

 

דממה השתררה בחדר ורק איש הקריאייטיב המשיך לדבר תוך שהוא עוצם עיניו ומשחק עם העט – "דמיינו ויז'ואל, המוני נשים מקבלות מכתבים ממטריד אלמוני ונבהלות נורא! אחת אפילו קונה גז מדמיע וחוזרת לגור עם ההורים! למכתבים יהיה אופי מטריד אבל כזה שאחרי שניחשף יוכל להשתמע לשתי פנים!".

אף אחד לא חשב על ההשלכות של הרעיון האידיוטי הזה?

אני לא באה בטענות לאיש הקריאייטיב. באמת שלא. הוא בסך הכל עשה את עבודתו נאמנה – חשב על רעיון אחר והגיש והעביר הלאה במעלה השרשרת. אני באה בטענות ללקוח – על שלא חשב לשנייה ושליש על הלקוחות הפוטנציאליים שלו (שנגוזו עם חשיפת המהלך הזה), שלא טרח לבדוק את ההשלכות של רעיון אידיוטי כזה, שמאמין שכל פרסום הוא פרסום טוב ושהעיקר שיאייתו את השם שלך נכון.

 

אני לא יכולה שלא לחוש סלידה מעורבת עם רחמים על הוצאתו לפועל של מהלך שיווקי כושל, אגואיסטי, סר טעם ונלעג ומקווה שמישהו בחברה המדוברת יעשה בדק בית וימהר להחליף את מחלקת השיווק ואת משרד הייעוץ.

 

200 מסרים פרסומיים ביום – מותגים וחברות בכל העולם מתמודדים עם האתגר השיווקי פרסומי הזה ונלחמים על כל צרכן ועל כל מצמוץ באינסוף דרכים, ערוצים, פלטפורמות והצעות מפתות. הצרכן לא טיפש, הוא רק נהיה חכם יותר וקשה יותר להשגה. מותג שלא מפנים את העובדה הזו, סופו שילך שולל אחרי הוגי רעיונות סוג ג' ויביט איך המוצרים שלו נשארים על המדף ומעלים אבק.

 

הלקוח לא טיפש ויש לו פייסבוק, ובלוג, ופורומים וברגעים אלו ממש הוא מדבר רעות על המותג שלכם ואת זה – שום חברה שבעולם לא תצליח לתקן.

 

הקמפיין הכושל הזה מטריד. ולא כמו שהתכוונתם.

תגובות (0)
הוסף תגובה