התמקדתי ב-5 מותגים מתוך רשימה ארוכה, כאלה שאני הכי מתחברת אליהם, ושמתאימים לכולם. לנו, האנשים אוהבי אופנה, שמבקשים להראות מעט שונה, לא מתפשרים על איכות, ומעריכים טכנולוגיה מתקדמת. כמו למשל מוטות המתחברים למסגרת בלי ברגים. זו טכנולוגיה, וזה פטנט בלעדי.
ולא פחות חשוב הוא המחיר. שיהיה נגיש והגיוני.
מייקיטה Mykita
מותג מספר 1 והיוקרתי ביותר בתחום. טכנולוגיה מודרנית עם עיצוב ייחודי. קולקציית Mylon מודפסת במדפסת תלת מימד ומורכבת מחומרים מפתיעים כמו ניילון ואצטט היוצרים מסגרת קלת משקל. למותג פטנט בלעדי של חיבור מוטות המשקפיים למסגרת ללא ברגים ,המשקפים של מייקיטה מותאמים לפנים כמו כפפה ליד. ניסיתם פעם אחת, אין מצב שתעברו למותג אחר. (ידע אישי). הנדסת אנוש במיטבה. מחירים 2500-4000 שקלים. לא זול אבל שווה כל גרוש.
דיטה Dita
מותג יוקרה מהמובילים. הדגמים מעוצבים על ידי אמנים יפנים ידועים הפועלים במפעלים המתמחים בהנדסת אנוש. מזוהה עם איכות וטכנולוגיה. לחברה מסגרות משקפים המורכבת מ-40 חלקים ויותר. פטנט ייחודי שלהם. הכי אהבתי את ליין המסגרות העבות והמוגזמות לאמירה אישית חזקה. Dita נחשב כפורץ דרך לשאר העולם בראיית העתיד בתחום טכנולוגיות המשקפיים. מחירים 3000-5000 שקלים. שוב, לא הכי זול אבל את המשקפיים של דיטה לא קונים לעונה אחת. זו השקעה כדאית לטווח ארוך.
קרוייצברג-קינדר – Kreuzberg Kinder,
טוב, זה המותג שאני הכי עפה עליו, הוא צעיר הוא ללא גבולות, ומותר בו הכול. בכלל המותג נולד במקרה. צלם אופנה שהוא גם אחיו של קניין החברה שמייבאת את כל המותגים הללו "דיוק אופטיקס", ביקש משקפיים מיוחדים ליום צילומים, וגם עבורו ועבור חבריו שאוהבים דברים מיוחדים ולא יכולים להרשות לעצמם רכישת מותגים יקרים. המעצבים נרתמו למשימה ובנו קולקציה שהייתה כל כך מוצלחת עד שהפכה למותג בפני עצמו. כיום המותג שולט בבירות אירופה בכלל ובברלין בשכונת קרוייצברג במיוחד, השכונה שעל שמה נקרא המותג. זו שכונה היפסטרית של אמנים ואנשי מוזיקה (כמו פלורנטין שלנו והסוהו בניו יורק). אחת לחודש נערכת בחנות מסיבת קולקציה, והמוזמנים הופכים לדוגמנים. צילומי הקמפיין נעשים עם האנשים מהשכונה. זמרים, די-ג'י, שוזרת פרחים ואמנים שונים. משקפים בהשראת שנות ה-70. משקפי השמש והראיה בצילום הם העדות לסטייל ייחודי אך אוניברסלי,. טווח מחירים: 600-800 שקלים.
מוסקוט Moscot
מותג אמריקאי חביב הסלבס באיטליה שחגג השנה 103 שנה לקיומו. החל את דרכו כשהסבא נהג להסתובב ברחובות מנהטן עם עגלה עמוסת משקפיים ולמכור לכל דורש. היום הדור הרביעי והחמישי מנהל את המותג שנחשב לאחד מהנחשקים ביותר והנמכרים ביותר בבוטיקים המובילים באיטליה. משקפי שמש וראיה המתלבשים בשלמות על הפנים. למותג דגם אייקוני מנצח בשם "למטוש" Lemtosh שעוצב על ידי הסבא ומיוצר עד היום בווריאציות שונות. טווח המחירים : 800-1000 שקלים.
ג'יג'י ברצלונה הוא מותג עצמאי הקיים כבר 50 שנה ומקורו, איך לא, בברצלונה. גם הוא הוקם על ידי דור הסבים והיום הבת היא שמנהלת את המותג שהפך בינלאומי ומוערך ביותר. המותג צועד בראש בעיקר בגלל רוחב הקולקציות וחומרי הגלם האיכותיים שלו הכולל מתכות וטיטניום. מה שאני אהבתי הוא ליין המסגרות העדינות במשקל קל ובנוחות מקסימלית. חומרים המעולים ורמת מחירים הוגנת.
את משקפי השמש ומשקפי הראיה לסתיו חורף 2019 תוכלו למצוא בכל חנויות האופטיקה המובילות בארץ. יבואנית המותגים היא חברת "דיוק אופטיקס".