המדריך הטבעי לבריאות הילד, בהוצאת "עם עובד" שנכתב על ידי ד"ר יאיר מימון, OMD PhD Ac, דוקטור לרפואה סינית, בעל שם עולמי בתחום הרפואה האינטגרטיבית, מטפל, מורה וחוקר בתחומים השונים של הרפואה הסינית והמשלימה יותר מ-25 שנה, ואסנת עופר, עיתונאית בריאות*, מנסה לתת להורים את הכלים לטפל בילדים באמצעות כל השיטות הללו ביחד.  רפואה אינטגרטיבית מהותה שילוב של רפואה קונבנציונלית לטיפול באמצעים טבעיים יותר.

 

הספר הוא מדריך שימושי ובעיקר יעיל, לטיפול בילדים באמצעים רבים מהרפואה הטבעית, מבלי לשלול את הרפואה הקונבנציונלית. לא רק שהשיטות שמובאות בספר חיות זו עם זו בשלום, כותבי הספר ממליצים ללמוד לשלב ביניהן, בבחינת "ליהנות מכל העולמות".

אז מה תוכלו לעשות כדי להקל על הילדים?

הספר הוא אוסף של פתרונות מעולים לבעיות רבות שמתעוררות בגידול ילדים. הוא מחולק לפרקים באופן ברור ונגיש גם להורה ההיסטרי. למשל, כמה מהפתרונות לבעיות הנפוצות ביותר: 

 

1. מיץ פירות קפוא לדלקת גרון. יש הסבורים כי כשהגרון נפוח ואדום מומלץ דווקא לקרר אותו. בדרך כלל ניתן לסמוך על הילד שיידע מה טוב לו. ניתן להכין קוביות קרח או שלגונים ממיץ פירות, לכל כוס מומלץ להוסיף 20-60 טיפות של אכיניצאה.

 

2. סודה לשתייה לטיפול בתפרחת חיתולים. העור העדין של התינוקות פעמים רבות לא מגיב טוב לחיתולים ולמשחות. אחת ההמלצות בספר היא לערבב כפית אבקת סודה לשתייה בשתי כוסות מים, לטבול בספוג ואז לנקות את העור המגורה.

 

3חימום הראש נגד כינים. הכינים הן חיות מאוד עקשניות, אבל מסתבר, כך על פי כותבי הספר, שחימום של הראש באמצעות מייבש שיער במשך כ-10 דקות ביום יכול להרוג את הכינים ואת הביצים כאחד.

 

4. בצל ושום נגד אלרגיה. מסתבר ששני מזונות אלה הם עשירים בפלבנואידים ומכילים חומרים אנטי היסטמיניים. כדאי להוסיף אותם למזונו של הילד, זה בהחלט יכול לעזור.

 

5. עיסוי האמה נגד חום. כדי לעורר הזעה והלרגיע מעסים בתנועות משיכה באצבע המורה או אגודל מהמרפק עד האצבע הקטנה, בצדה הפנימי של אמת היד. מעסים כשתי דקות וחוזרים על העיסוי מדי שעתיים.
 

6. נרות הופי נגד דלקת אוזניים. ההורה שלא התעורר לבכיו של ילד שסובל מכאבי אזניים, שיקום. אבל מה קורה כשכל הטיפות לא עוזרות? כותבי הספר מציעים לנקות את האזניים באמצעות תמצית זרעי הדרים, ואם זה לא יעזור מומלצת גם שיטת טיפול בנרות הופי, שזו שיטת ריפוי אינדיאנית עתיקה.

7. דיקור נגד כאבי בטן. כאבי בטן יכולים להיגרם מסיבות רבות, ולכן דיקור יכול להרגיע את הסימפטומים ולאפשר לגלות את הסיבה האמיתית לכאבים.

 

8. עיסוי בשמנים ארומטיים לטיפול בשיעול. בגלל שיש סוגי שיעול שונים, חשוב לבחור את השמנים המתאימים ביותר. כדאי לערב כמה סוגים של שמנים.

 

9. רפלקסולוגיה לטיפול בשפעת. שפעת היא אולי המחלה הכי נפוצה, אבל יכולה לגרום לסיבוכים לא מעטים. חוץ מהסירופים שכולם מכירים, מציעים בספר גם  טיפולים ברפלקסולוגיה או עיסוי בשמן מנתה.

 

10. לימודי נגינה לטיפול באסתמה. ילדים החולים באסתמה סובלים מבעיות חמורות בנשימה. מעבר לטיפול בתרופות הקונבנציונליות, ממליצים בספר על תרגולי נגינה בכלי נשיפה, כדי לפתח את שליטת הריאות במערכת הנשימה. גם דמיון מודרך יכול לסייע לילדים חולים באסתמה.

"מטרתו של הספר היא אינה להצית ויכוח בין הרפואה הרגילה ובין הרפואה הטבעית, אלא לגשר בין הידע המדעי ושיטות הטיפול הרגילות ובין ההצלחות של הרפואה הטבעית", מסביר מימון ומוסיף, "אנחנו רוצים לתת פתרון להורים שרצים עם הילד לרופא ומבקשים ממנו "תתקן לי את הילד", "להסביר להם שיש עוד הרבה דברים שהם יכולים לעשות, ובעצמם, כשהילדים חולים".

 

*גילוי נאות: אסנת עופר היא עורכת וחברת מערכת ב-Onlife.