אני לא יודעת לכמה נשים יש "ידע איפורי" קודם. אולי מקצתכן שיחקו ברעיון של להיות מאפרת ולמדו את העניין על חשבון מענק השחרור (דבר שנעשה פופלארי להחריד בעשור האחרון), אולי החברה הטובה קנתה לכן שיעור ללימוד איפור כמתנה ליום ההולדת, ואולי בעברכן הייתן קוראות בשקיקה כל כתבה שיצאה בעניין בעיתוני הנשים השונים.

 

כך או כך, מרביתכן יודעות בוודאי שתכל'ס, לרוב מלמדים את אותם הכללים הבסיסיים. מין חוקים בלתי כתובים שכאלה - סוגי איפור תיקוני, גלגל הצבעים ושאר "עשה/אל-תעשה":

 

- את הסומק מניחים על שקע עצם הלחי לקבלת הצללה ולהדגשת עצמות הלחיים, או על "תפוחי" הלחיים-לקבלת מראה רענן וילדותי יותר.
 

- אחרי שמדגישים את העיניים עם צלליות מניחים מסקרה להשלמת המראה.
 

- את עיבוד צלליות העיניים מלכסנים החוצה כדי לתת אשליה של עין חתולית יותר (ע?ע ערך ?סי-חיצוני, סי-פנימי?, ?בננה? ועוד הגדרות שכאלה...)
 

- לא נהוג לאפר גם את העיניים וגם את השפתיים בצבעים דרמטיים.

 

- ישנם צבעים שלעולם לא מניחים על השפתיים.

 

- לעיניים ירוקות לא מתאימות צלליות ירוקות.

כבר אמרתי פעם לשכוח כל מה שאתן יודעות על איפור. כמו שטענתי אז, אני טוענת גם עכשיו: איפור הוא סוג של אביזר נלווה, וככזה אפשר ורצוי לשחק איתו כמה שיותר. ככל שתשתחררו מהמוסכמות המקובעות, קרי, מה?חוקים? הללו, כך תקבלו תוצאות יחודיות יותר ומעניינות יותר.

 

כי מה כבר יכול לקרות אם נחשוב פעם מחוץ לקופסה, רחמנא ליצלן?

כולי תקווה שהתמונות האלו יעוררו לכן את התיאבון לכך שאפשר להתאפר קצת אחרת, ככה בקטנה, על קצה המזלג. נכון שהמראות שמוצגים בה מוקצנים ולא ישימים במלואם ליומיום, אבל גם מהם תמיד ניתן לגזור "לוקים" לבישים יותר: בשימוש באותה אפליקציה, בשינוי קל של הצבעים, או בכל מה שעולה על דעתכן ועוזר לכן להראות טוב יותר.

תמיד חלמת להיראות כמו סופיה לורן

(שרשראות עור: חנות מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב)

 

האייליינר המשורטט חזר לאחרונה לאופנה, ובינתיים הוא כאן כדי להשאר. הוא שחור, חזק, דרמטי ומושך את מלוא תשומת הלב אל העיניים. מעבר לזה את לא צריכה כלום, עזבי את הסומק והשפתון בצד - הם מיותרים לגמרי במקרה הזה ובבחינת "כל המוסיף-גורע". הקפידי, לעומת זאת, על ריסים עשויים היטב ועל עור מלוחח ובריא למראה.

עולם הפוך - תיחום תחתון במקום עליון

(שרשראות פרחים-"דברים טובים" ליעל אוריאלי, 054-6566432)

 

מי אמר שחייבים להדגיש רק את החלק העליון של העין? השיטה הזו מצוינת במיוחד בעבור מי שיש לה עיניים קטנות מאד ועפעף שקוע שלא ניתן לשחק עליו במגוון שיטות ואפליקציות. צללית צבעונית כלשהי מתחת לקו הריסים התחתון תמסגר את העין מבלי להקטין אותה אופטית. את הסיומת בזוית העין החיצונית ניתן פשוט למשוך החוצה בקו ישר לקבלת לוק טרנדי. מעבר לזה ממש לא חייבים לעבוד עם עוד צבעים בעפעף העליון, וגם המסקרה היא אופציונלית. רצוי לדאוג רק שהגבות יהיו מסודרות ונקיות, את השפתיים ניתן להדגיש בטפיחות של צבע חיוור והנה קיבלתן לוק שיקי ולא מתאמץ מדי.

למה לא גם, וגם וגם?

(קשת דג - ליאת גינזבורג)

 

אמרו שאסור להדגיש גם את העיניים וגם את השפתיים. אז אמרו. עכשיו עדיין קיץ, ובקיץ-בגלל אור השמש הישיר והבהיר אפשר להניח צבעים קצת יותר נועזים וזרחניים, גם בעיניים וגם בשפתיים, מבלי להראות מגוחכת.

כשאתן מדגישות את העיניים נסו לשבור את נוסחת "ליכסון הזוית" שכל כך חביבה על מרבית הנשים. השתמשו במברשת רכה לפיזור אוורירי של הצבע ומסגרו עם הצלליות את העיניים בתנועות מעגליות. כך, אפילו בשימוש בצבע עז תוכלו ליצור לוק נשי, רך ועדכני מאד.

הושיטי גם את הלחי השניה

(חולצת פליסה, מצדה, ה' באייר 60, כיכר המדינה)

 

עזבו פעם אחת בחיים את המאבק הבלתי פוסק על מציאת המיקום ה"נכון" לסומק.הניחו את הסומק על עצם הלחי וגלשו איתו קצת לכיוון הרקות ועצם הגבה. לאפליקציה מושלמת אני ממליצה בחום דווקא על מברשת מניפה טובה (כן, כזו מהסוג שתמיד תהיתן למה לעזאזל היא משמשת מעבר להיותה מגניבה למראה). היא תפזר לכן את הסומק בעדינות יתרה ותמנע היווצרות כתם מכוער וצבעוני שיגרור אחריו שאלות מרושעות של "מי הרביץ לך היום??. קצת מסקרה (אפשר גם צבעונית) ועור פנים קורן יעשו את שאר העבודה.

 

ניסיתן ולא הלך? לא להתעצבן. נסו שוב וזכרו, מסיר האיפור הוא חברה הטוב ביותר של כל מתאפרת מתחילה. אם תפנימו שאתן בסך הכל משחקות באיפור, לא עובדות על נוסחת פיצוח האטום, אולי אפילו תתחילו להנות מזה.

צילום: נועה אייזנשטט
סטיילינג: אנה קרפונוב

שיער: אלי שעיה

איפור: יעל יעקבי-לביא

דוגמנית: ויקטוריה ל"Deja Vu"

 

לבלוג של יעל: http://yafutoo.blogspot.com/