איפור: למה אנחנו מתפתות למהדורות מיוחדות?
נכון, חנוכה עבר אבל את מה שנאמר על נרות החנוכה - "לראותם בלבד" - אפשר להשליך בהתאמה, גם על מוצרי איפור מסויימים. כאלה ששייכים לזן כה נדיר, שהוצאנו עליו ממיטב כספנו והוא כה מיוחד במינו ויפהפה שכואב הלב להשתמש בו ו"לבזבז" אותו.
כל מכורת איפור ותיקה מכירה לפחות מוצר אחד כזה שמעלה אבק במגירת התמרוקים שלה. כזה שהתפתתה לקנות כי הוא היה כל כך משובב עין ולב, וגם כי היא רצתה להוריד מעליה את הדיילת הנודניקית שלחשה לה באוזן באחיתופליות: "קיבלנו ממנו רק חמש חתיכות. בכל הארץ”. כולנו גם מכירות את התירוץ הפולני שאנחנו מתרצות לעצמנו, מדוע לא להשתמש בו עדיין: "זו מהדורה מוגבלת, אני שומרת את זה להזדמנות חגיגית באמת".
את קבוצת המוצרים הללו שאני נוהגת לכנות "ממתקי איפור" ניתן לחלק לשני סוגים: אלה שמגיעים במארז מיוחד במינו (מבחינת המעטפת החיצונית) ואלה שהשוני שלהם הוא פיזי, משהו שמייחד את המוצר עצמו.
הכוונה היא בדרך כלל למוצרי דגל של קולקציות במהדורות מוגבלות, המכילות, בין השאר, סמקים וצלליות שמוטבעות עליהם טקסטורות שונות, שכבות עליונות רוויות פיגמנטים ועוד כהנה וכהנה המצאות חדשניות, שמושכות את העין וגורמות למוצר להראות אסתטי, מעוצב וכפועל מזה, גם מפתה יותר.
בעשור האחרון הוצף השוק במוצרי איפור עונתיים מהסוג הזה. בדרך כלל הם מגיעים כחלק מקולקציה חד פעמית, לעתים קרובות מושקים לקראת חג המולד ולרוב אינם נכנסים לליין היומיומי של החברה המנפיקה בשל עלויות הייצור היקרות.
שיתופי פעולה, באז תקשורתי, ערכות נושא
חברות הקוסמטיקה הגדולות כבר עלו על הפוטנציאל השיווקי שמעיד כי הקולקציות הללו נחטפות כמו לחמניות חמות ונסחרות מאוחר יותר, באתרים כמו אי-ביי כפריטי אספנות לכל דבר. מאק מקפידים מדי שנה להוציא כמה וכמה קולקציות שכאלה לעתים בשיתופי פעולה עם חברות אחרות, להגברת הבאז התקשורתי סביבו. גם חברות מסחריות יותר כמו שאנל, אסתי לאודר וגרלן הפכו את הדבר לעניין שבשגרה, לפחות פעם בשנה בעונת החגים בחו”ל.
הנוסחה להצלחת המוצרים הללו היא פשוטה למדי: קחו עיצוב משובב עין ואופנתי המלווה בהסבר מתוחכם על ההשראה לקולקציה (לדוגמה, בתקופת האביב מנפיקות חברות רבות סמקים עם הטבעות של פרחים שונים), הוסיפו לזה מכבש יח"צ ושיווק אגרסיביים, קרי, הנפקת מוצר חד פעמי שאינו נמצא בליין באופן קבוע והיצע מצומצם של פריטים (שלבטח לא יעמוד ברף הביקוש) וקבלו אפקט ציפייה גבוה מאוד שיבטיח ריצת מרתון מטורפת של נשים אספניות איפור כפייתיות התאבות לשים את ידן על היהלום האיפורי הנדיר הזה.
אני לחלוטין פוסלת במומי, גם אני ביניהן... SHOOT ME! אני פשוט נהנית נורא לפתוח את ארון הקוסמטיקה שלי, להתענג עליהם במבט, לחכוך לרגע ואז להחזיר אותם למקום בהחלטיות. בטוח יהיו ארועים משמעותיים יותר מהחתונה של בת השכן מלמטה עבורם אשמח ביתר שאת לבתק בתולי הפלטה החדשה של בובי בראון.
לבלוג של יעל http://yafutoo.blogspot.com/





React to WordPress