מחקר חדש מצא כי ככל שתבדקו פחות את תיבת הדוא"ל שלכם כך תהיו פחות לחוצים. המחקר מספק ראיות נוספות לכך שלקחת צעד אחורה מתיבת הדואר הנכנס הוא רעיון טוב, לא רק בשביל הפרודוקטיביות אלא גם למען הבריאות.

 

בניסוי התבקשו המשתתפים לשנות את האופן שבו הם מתעסקים עם המיילים שלהם בשתי שבועות נפרדים. בשבוע האחד נקבע גבול לכמות הפעמים שהם יוכלו לבדוק את הדוא"ל - 3 פעמים ביום בלבד. ובשבוע השני הם יכלו לבדוק את הדוא"ל שלהם ללא הגבלה.

החוקרים מאוניברסיטת בריטיש קולומביה בוונקובר מצאו כי בשבוע שבו השימוש במייל הוגבל המשתתפים היו פחות לחוצים באופן משמעותי מאשר בשבוע שבו הם יכלו לבדוק את תיבת הדואר הנכנס כמה שרצו.

 

מומלץ לצאת מהמייל אחרי שעה לכל היותר. צילום: shutterstock

 

רבים מאיתנו מרגישים כך בחיי היומיום שלנו - המיילים פשוט מלחיצים אותנו. המחשבה כי תיבת הדואר עולה על גדותיה משתקת אותנו. אנחנו נאנחים בזמן פתיחת המיילים ומרגישים כי קשה לנו לשלוט בתיבת הדואר האלקטרוני שלנו. ולמרות כל הלחץ הזה אנו ממשיכים לבדוק ולבדוק ורובנו, כולל העסקים והחברות, עדיין לא מצאנו דרך לשפר את האופן שבו אנו מנהלים את תיבת המייל שלנו.

 

אז כנקודת התחלה כדאי לנסות ולהגביל את בדיקת המיילים לפעמיים עד שלוש מקסימום ביום. אפילו אפשר להגדיר שעות קבועות כל יום או להגביל בזמן את ההתעסקות שבפתיחת המיילים. ניתן ואף רצוי להקדיש לכך כשעה בכל פעם, אך לאחר שעה של התעסקות יש לעזוב את העכבר או הסמארטפון ולהמשיך בעיסוקים אחרים.

 

נסו לגבש רשימה של כל המיילים שאתם צריכים לשלוח, כך שתעשו זאת ברצף בזמן שהקצבתם לעצמכם ולא תיכנסו כל חצי שעה למייל בחיפוש אחר הודעות חדשות. אחרי תקופה שבה תשמרו על הכללים האלו נסו לחשוב עם עצמכם - האם אתם מרגישים פחות לחוצים?

 

אם ההתנהלות החדשה עובדת עבורכם, למה לא להמשיך בה עד שתהפוך להרגל בריא? אולי אפילו תרצו להפחית עוד יותר את כמות הפעמים בהם אתם בודקים את המיילים שלכם.