את מודעת היטב לחשיבותה של הפעילות הגופנית, ועושה מאמצים גדולים כדי לשלב אותה בחיי היומיום שלך, אבל מסתבר שזה לא תמיד מספיק כדי להגיע לתוצאות שאת רוצה. 

 

עוד באון לייף:

 

דמייני לרגע שף שקונה את כל חומרי הגלם הטובים ביותר, מתכנן להכין את המנה הכי מעלפת ומושקעת, אבל בסוף שוכח להוסיף לה מלח ופלפל. דמיינת? יופי, עכשיו תחזרי לחשוב על עצמך. אם כבר השקעת ובחרת את המקום הטוב ביותר, פנית זמן יקר והפשלת שרוולים, לא כדאי שתעשי את זה בצורה הטובה ביותר?

במיוחד עבורך, אספנו ביחד עם אנדריי זליקמן - מאמן כושר בכיר במועדון הכושר "בראשית" בבני ציון, כמה טיפים שיוציאו מהאימון שלך יהלומים. 

 

 

-כתבה פרסומית-

 

רוצה אימון כושר מוצלח? מה הם 9 הדברים שאת חייבת לעשות לפני אימון? לכתבה המלאה

 

 

 
 

 

 

 

ארוחת בוקר מאוזנת

במקום "לחטוף" משהו על הדרך, קומי רבע שעה קודם.  נכון שזה קשה, אבל אחרי שתתרגלי לזה, זה יראה הרבה יותר קל. תרשי לעצמך להתפנק עם מעט יוגורט עם גרנולה או לחם שיפון עם אבוקדו או ביצה ותתחילי את היום שלך אחרת.

האימון שלך מתקיים אחה"צ או בערב? אין בעיה - אכלי כשעה לפני בננה, כריך מחיטה מלאה, או כל דבר שיספק לך אנרגיה זמינה לאימון.

 

למה זה טוב? פשוט מאוד, על מנת שתוכלי להוציא את המקסימום מהאימון שלך, את צריכה לספק לעצמך אנרגיה וכוח.

 

אחרי שתתרגלי להכין ארוחת בוקר בריאה, תגלי שהשד לא נורא כל כך (צילום: Shutterstock)

 

לא לוותר, גם כשקשה

כשאנחנו מדברים על וויתור, אנחנו מתכוונים לכך שלא תרימי ידיים כשקשה ותמיד תתאמצי עוד דקה מעבר למה שתכננת. 

זכרי שתירוצים להברזות מאימון יש בשפע, אבל החוכמה היא לנסות למצוא את המענה שיבטל אותם. אין לך בייביסיטר? דאגי לכך יומיים לפני, אין לך כוח? עם האוכל בא התיאבון. הרי הקלישאה היא כל כך נכונה - ברגע שתיכנסי לזה, כנראה שלא תוכלי לעצור.

למה זה טוב? כי אימון זה קודם כל משמעת עצמית. ברגע שתביני את זה, תרוויחי גם אימון מוצלח יותר וגם תוכלי לטפוח לעצמך על השכם על העקשנות והעמידה ביעדים.

בינינו, אין הרגשה טובה מזה.

 

אל תהרגי את עצמך 

למרות ההמלצה הקודמת, חשוב לציין שגם אימון גופני עודף אינו בהכרח מומלץ.

במהלך האימון, נהרסים תאי רקמת שריר, על מנת להיבנות מחדש בצורה חטובה וחזקה יותר. לשם כך, הגוף שלך זקוק למנוחה של 24-48 שעות בין אימון לאימון.

תדאגי לישון טוב, ותדאגי גם לבניית תכנית אימונים מסודרת, זה המתכון לעבודה נכונה ומועילה.

למה זה טוב? כי יש לנו תחושה שלא שמתחשק לך לסבול מפציעות ספורט ומבעיות אורתופדיות. אנחנו טועים?

 

גם אימון גופני עודף אינו בהכרח מומלץ (צילום: Shutterstock)

 

לא לזלזל בחימום לפני אימון

החימום מזרים נוזל חיוני לתוך המפרקים וכך תורם ל"שימונם", מחמם את השרירים, מעלה את הדופק בהדרגה ומכניס אותך לאימון בצורה טובה יותר.

למה זה טוב? כדי להימנע מבעיות מפרקים ומפציעות.

 

מים, מים, מים

שתיה מרובה במשך היום תעזור במניעת עייפות יתר, חולשה, סחרחורות וכאבי ראש. גם בחורף חשוב להקפיד לשתות לפחות 2 ליטר מים ביום. 

למה זה טוב? כי זה יעזור לך להגיע במיטבך לאימון וגם לשמור עלייך מפני התייבשות.  זה גם מומלץ לעור הפנים, אז למה לא?

 

במהלך האימון - אל תנוחי

לא, הכוונה היא לא למנוחה לגיטימית של דקה בין סט לסט, אלא לעצירה ארוכה לשיחה עם חברה, או לצפייה ממושכת במסך הטלוויזיה. עדיף שתנהלי שיחה או תצפי במסך – תוך כדי האימון. היי, מולטיטסקינג זה אנחנו, לא?

למה זה טוב? כך תימנעי מבזבוז זמן ולא תספקי לשרירים מנוחה שאותה הוא ממש לא צריך בשעת העבודה. 

 

תתנתקי מהנייד

אנחנו יודעים שהרומן שלך עם הנייד חזק יותר מהימים שבהם יהודה ונינט עוד היו ביחד, אבל זכרי שהאוזן שלך לא באמת זקוקה לו 24 שעות. היפרדות קצרה לשעה רק תועיל למערכת היחסים ביניכם. שימי אותו על שקט וגם את עצמך. התמקדי באימון ונשמי כל רגע ממנו. שימי לב מה עובד אצלך יותר, מה פחות, האם כואב לך משהו. ככל שתהיי קשובה יותר לגוף שלך, הוא יודה לך על כך. באחריות.

למה זה טוב? לא כל רגע אנחנו פנויים להתחבר לגוף ולנפש שלנו. התנתקות תאפשר לך לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.

 

את לא באמת צריכה את הסמארטפון 24 שעות בימיה (צילום: Shutterstock)

 

תשאלי את עצמך: האם הפעילות שאת מבצעת היא הנכונה ביותר עבורך?

זה שחברה שלך רצה כל יום 5 ק"מ, לא בהכרח אומר שגם לך זה מתאים. אימון גופני נכון הוא כזה שמתאים לאופי שלך, לגיל שלך ולרמת הכושר שלך. אם את טיפוס שלו ורוחני למשל, לא בטוח שתמצאי עניין בשיעור אירובי... אז קחי רגע, הביטי במראה, ושאלי את עצמך בכנות אם את עושה את מה שמתאים לך באמת. אם התשובה היא לא, תמיד תוכלי לשנות כיוון.

למה זה טוב? כי כדי להתמיד באימון, את קודם כל צריכה להתחבר אליו באמת.

 

היעזרי במדריך מוסמך

גם אם את מתאמנת רק על הליכון בחדר כושר, בטוח שלא תזיק לך עצה ממדריך שמכיר את המכשיר ויודע להתאים לך את הקצב הנכון למטרות שלך. מדריך נכון יענה על שאלות חשובות וינחה אותך לשביל הזהב.

למה זה טוב? למה לא, בעצם?

 

בצעי פעילות אנארובית לפני הפעילות האירובית

כן כן, יש לזה הסבר: אם את נוהגת לבצע פעילות משולבת כגון ריצה (פעילות ארובית) ואימון כח (אנארובי), תמיד עדיף להתחיל מחימום קצר ואז להמשיך בפעילות אנארובית.

למה זה טוב? לאנרגיה הזמינה ביותר (פחמימות וסוכרים) יש "אורך חיים" די קצר, בערך 20 עד 35 ד' (תלוי בין היתר במשקל גופך), במיוחד כשמבצעים עבודה עם עומס גבוה. לכן עדיף לתכנן אימון כוח לפני הפעילות האירובית, וכך להרוויח ניצול נכון יותר של מאגרי האנרגיה בגוף ושריפת שומנים יעילה יותר.

 

תיהני!

נסי לשלב באימון כל דבר שיגרום לך להנאה גדולה יותר, בין אם זה בגד חדש שעושה לך חשק להתאמן, מוסיקה טובה שמקפיצה לך את החשק לזוז, או חברה שכיף להתאמן איתה. 

למה זה טוב? כי מישהו כבר אמר שהזמן טס כשנהנים