נפגשנו עם דבי, עובדת סוציאלית מחיפה כדי לשמוע ממנה על הדרך שעברה מגילוי המיומות, הדרך בה השפיעו על חיי היומיום שלה, וההחלטה לבחור בטיפול באולטרסאונד ממוקד מונחה MRI

 

דבי:

לפני חמש שנים בערך התחלתי להרגיש לחץ מאד גדול וכמעט בלתי פוסק על שלפוחית השתן. זה כמובן גרם לי לחוסר נוחות גדולה ופגע באיכות החיים שלי. הייתי צריכה לדאוג להיות תמיד במרחק קצר מהשירותים ורצתי אליהם ללא הפסקה.

 

עשיתי סדרת בדיקות והתוצאות של אחת מהן, בדיקת אולטרסאונד, הראתה שאחת המיומות שהיו לי ברחם לחצה באופן קבוע על שלפוחית השתן שלי.

 

עם התוצאות הגעתי לרופא, כירורג נשים. הוא עבר על הבדיקות ועל תוצאות האולטרסאונד ואמר לי שכל הממצאים מראים שאני מתאימה לכריתת רחם. "למה את צריכה את הרחם שלך?" הוא שאל. "בגילך את לא צריכה אותו, בואי נקבע מייד תאריך לניתוח כריתת רחם". הוא המשיך ללחוץ עלי לעבור את הניתוח מסיבה נוספת. הוא טען שזה ימנע ממני לחלות בעתיד בסרטן הרחם.

 

כשהרופא אמר לי: "דבי את צריכה לכרות את הרחם"  זה זעזע אותי. אמרתי לעצמי שאני חייבת למצוא פתרון אחר לבעיה הזו. ידעתי שאין ברקע המשפחתי שלי אף מקרה של סרטן רחם, אז למה אני צריכה סתם לעבור ניתוח קשה וכואב כזה? אין קשר בין הדברים.

 

אני אישה עסוקה, אמא לחמישה ילדים, עובדת, פעילה מאד ועם חיים מלאים עשייה ועניין. נדרשתי לעזוב עכשיו הכל ולעבור אשפוז בבית חולים, ניתוח כואב עם כל הסיכונים שבו, והחלמה קשה שמנטרלת אותי לשישה שבועות בלי יכולת לעשות כלום. זה ממש לא בשבילי ולא מתאים לי.

 

רצה הגורל וסיפרתי לחברה במקרה על המיומות ועל כל מה שעובר עלי מאז שהן התגלו. לשמחתי היא שמעה והכירה את הטיפול במיומות באולטרסאונד ממוקד מונחה MRI וסיפרה לי עליו. רק בגלל השיחה המקרית הזו התוודעתי לטיפול הזה, והלכתי לבדוק אם אני מתאימה לעבור את הטיפול. לשמחתי המצב הרפואי שלי התאים ונקבע לי מועד לביצוע הטיפול באולטרסאונד ממוקד.

 

ביום הטיפול הגעתי למרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר והכרתי את הצוות המטפל. לאחר מכן שכבתי על הבטן בחדר ה- MRI והייתי ערה לגמרי לאורך כל הטיפול ועד סופו. הרגשתי קצת כאב ואי נוחות, והטיפול הסתיים תוך כמה שעות שאחריהן חזרתי הביתה. למחרת בבוקר כבר הייתי שוב בעבודה שלי ובשגרת חיי שאני כל כך אוהבת.

 

אני מאד שמחה שטיפלתי בבעיית המיומות באמצעות אולטרסאונד ממוקד מונחה MRI במקום לעבור ניתוח לכריתת רחם. אני מאד שמחה שהצלחתי לשמור על הגוף שלי שלם. אני ממליצה לכל אישה שסובלת ממיומות, ולא משנה בת כמה היא, לא להתפשר ולבדוק את האפשרות לעבור טיפול נוח, קל, שאפילו כלול בסל הבריאות. לי הטיפול הזה עזר מאוד.