גברים בתולים עד גיל מאוחר, זה הנושא שהתבקשתי לכתוב עליו.
הדבר הראשון שעלה לי לראש זה הסרט הדבילי "בתול בן 40", וגם זה מה שעלה לכולכן בראש, אל תעמידו פנים שלא. לפעמים אני תוהה כמה מקום במוח שלי יתפסו פרטים חסרי חשיבות כאלה.

בכל מקרה, יש משפט בסרט שאנדי אומר:
"You know what? I respect women! I love women! I respect them so much that I completely stay away from them"

ובעיניי, זאת היתה הסיבה העיקרית שגברים נשארים בתולים עד גיל מאוחר, כי הם מפחדים.

אבל מה זה בכלל גברים בתולים? הרי להם אין את הקרום המדובר, מה גם שהאינדיבידואל מחליט מה נחשב בשבילו סקס. בין אם מדובר בחדירה וגינלית, מין אוראלי או כל פרקטיקה אחרת. אז ב"מה בדיוק עשיתם" לא התעסקתי למרות הסקרנות, אבל זה לא מנע ממני לשאול מלא שאלות אחרות. מזל ששבוע הגאווה בתל אביב ובבית הקפה ישב ליידי תייר גרמני שלא יודע עברית.

בתול בן 40

מה זה בכלל גברים בתולים? צילום: מתוך 'בתול בין 40'

הפעם הראשונה של עומר היתה בגיל 25, ממש לפני שבעה חודשים.

אבל הרי רצית, אז למה זה לא קרה עד עכשיו?

"אני חושב שזה בגלל שאני לא אלוף בתקשורת עם אנשים. אין לי המון חברים ואני לא מסתדר עם כולם, אז זה היה אחד הדברים שהפריעו לי. אני חושב שגם הבחורות המעטות שיצאתי איתן לא התאימו לי. כשאנשים פוגשים אותי הם ישר חושבים שאני ביישן, אבל אני לא. אני פשוט מאד מופנם. אני לא כל כך מתעניין בשיחות חולין, אין לי עניין לדבר עם אנשים סתם כך על שום דבר".

איך הסביבה הגיבה לזה?

"אמרו לי שאני חייב לעבוד על עצמי, אחרת אני לא אעשה סקס אף פעם".

אבל בלי לחץ. גם מחיפושים ברחבי האינטרנט ראיתי כתבות בסגנון "מי שלא עושה סקס עד גיל 18 קטנים סיכויו לעשות בגיל מאוחר יותר" והסיבות? הזויות עוד יותר מהכותרות - אי צריכת אלכוהול, השכלת הורים נמוכה ועוד שלל פנינים. לי נראה שכתבות בסגנון הזה הן אלו שמקטינות את הסיכויים.

אז איך זה קרה בסוף?

"בסוף זה קרה עם מישהי שהכרתי בOKcupid, מכירה? הכרתי שם מישהי, סטוציונרית כזאת, היתה עם המון גברים. אז כתבתי לה שלא הייתי עם אף אחת ואני רוצה להתחיל להתנסות, ושזה מסקרן אותי, וככה הדברים התגלגלו".

איך ידעת שהיא סטוציונרית?

"ראיתי לפי השאלות באתר, לפי התשובות שהיא ענתה".

בקיופיד יש אלגוריתם של שאלות-תשובות שעוזר לך למצוא את האדם שהכי מתאים לך, לפי אחוזים. ניתן לראות שם שאלות בכל מיני נושאים, החל מ"האם תעשה סקס בפגישה הראשונה ועד ל"האם אתה מפחד מהמוות".

אז זה הדליק אותה שאתה לא מנוסה?

"יותר כמו חוויה שהיא עוד לא התנסתה בה ורצתה לראות איך זה עם מישהו שאין לו ניסיון.
פניתי אליה, אמרתי לה בכמה משפטים שלא הייתי עם אף אחת, ויש לי המון מוטיבציה ורצון להתנסות בזה, וככה זה התגלגל. וגם אותה, כמוך, סקרן לדעת למה - אז היא שאלה שאלות ואמרתי לה כל מה שאמרתי לך. זה היה נראה לה מוזר שבחור בגילי, שנראה טוב ואין לו שום בעיה עוד לא עשה את זה".

ומה היה כשנפגשתם?

"היא מאד דיסקרטית. אמנם שוכבת עם המון גברים אבל לא נותנת להם פרטים אישיים - חשבון פייסבוק או מספר טלפון – שום דבר כזה. יש לי תחושה שאפילו השם שלה היה פיקטיבי. היא קובעת איתם דרך הסקייפ והם באים לדירה שלה. כשהיא קבעה איתי המטרה היתה לעזור לי לתקשר יותר טוב עם בחורות, אז קבענו במקום נייטרלי, לא בבית שלה. ישבנו ודיברנו, היתה פגישה מקסימה והיה לי כיף איתה. באיזשהו שלב היא אמרה "בוא אליי לדירה" והלכנו".

איך היה הסקס?

"האמת שהרגיש לי נורא לא טבעי, אחרי כל כך הרבה שנים בלי, ופתאום שעשיתי את זה, זה הרגיש מאד מוזר. והיה מאד מרגש. גם מבחינתה. אחריה כבר שכבתי עם עוד נשים".

איך פתאום הצליח לך?

"אולי בגלל שהרגשתי יותר שלם עם המיניות שלי, פחות התביישתי לדבר על זה ולהראות את זה. פתאום הבנתי כמה זה חשוב לי, ושכל השנים האלה שלא עשיתי סקס זה היה פספוס אדיר, ולא פלא שהייתי כל כך מתוסכל".

התסכול השפיע עליך בעוד תחומים?

"ברור, על הכל. זה היה איום ונורא. לא משנה מה קרה לי בחיים – תמיד הרגשתי שהכל חרא כי אני לא עושה סקס. אני מאד רוצה ולא יכול, וכשאתה רוצה להשיג משהו ואתה לא יודע איך זה מאד מתסכל".

ואיך אתה מרגיש היום?

"זה עולם אחר, זה שונה לגמרי שאי אפשר להסביר. חשוב לי לומר למי שיקרא את זה ונמצא במצב דומה להמשיך לנסות ולא לפחד. אני הייתי בטוח שזה לא יקרה לי אף פעם, וטוב שהדבר הזה השתנה. להשתדל לא להתבאס יותר מידיי ולהמשיך לנסות לא משנה מה".

הייתי בטוח שזה לא יקרה לי אף פעם. צילום: shutterstock

ליותם, בן 35, יש סיפור קצת שונה.

גדלתי בבית דתי, כך שכולם מסביבי היו כמוני, לפחות מי שלא התחתן. האמת, אני היחיד בסביבה שלי שלא התחתן, אז בעצם כולם ידעו שאני בתול. חשבו שיש לי בעיה, אמרו לי "אתה מתוסבך – אחרת היית מתחתן כמו כולם".

ובינך לבין עצמך הרגשת שבאמת משהו לא בסדר?

"לא, פשוט אף אחת שהכירו לי לא מצאה חן בעיניי מספיק בשביל לסגור דיל של כל החיים".

היום אתה דתי?

"היום ממש לא, אבל אז הייתי הכי מחובר שאפשר לדת. כשהגעתי לגיל שכולם מסביבי התחתנו, הייתי די לבד, והחזרה בשאלה שלי היתה קשורה מאד לזה שרציתי לחקור ולממש את המיניות שלי. זה משהו שתמיד רציתי וחלמתי לעשות, והדרך היחידה לעשות את זה בעולם שהייתי בו היא להתחתן, ולא מצאתי מישהי".

טוב, האמת היא שזה גם התחייבות גדולה מאד רק בשביל לעשות סקס.

"בדיוק. אז בגיל 27 חזרתי בשאלה. באותה שנה שהורדתי את הכיפה עשיתי הרבה דברים בפעם הראשונה - פעם ראשונה שעשיתי סקס, פעם ראשונה שנסעתי לחו"ל, פעם ראשונה שנכנסתי לבר".

שנת הוללות.

"דווקא עם הקטע המיני לקח הרבה זמן עד שהרגשתי שאני יכול לעשות עם זה משהו. לא ידעתי בכלל מה עושים, לא ידעתי להתחיל, איך מגיעים למצב שמישהי תרצה לשכב איתי, איך זה קורה בכלל? החילונים דיברו בשפה שלא הכרתי. על כל מיני דברים מוזרים כאלה שאנשים מתחילים אחד עם השני, נמשכים אחד לשני, אני לא ידעתי מה עושים עם זה.
ההתנסויות המיניות הראשונות שלי היו עם נשים שדיברו יותר בשפה שלי, שזה אומר נשים דתיות שהרגישו כמוני והיו במקום דומה לשלי, אבל לא סקס מלא. הן לא ראו את עצמן עושות סקס שלא במסגרת קשר רומנטי".

אז איך זה קרה בסוף?

"בקיץ 2009 טסתי לדרום אמריקה, נכנסתי לבית היהודי – שזאת המקבילה לבית חב"ד, רק של הסרוגים. היה יום כיפור וחיפשו חזן, היתה שם בחורה דתייה לייט כזאת, היא ראתה אותי וכנראה זה מצא חן בעיניה, מישהו שהוא חזן ביום כיפור. אחרי כמה ימים היא הזמינה אותי לחדר שלה. ידעתי שיש סיכוי שנשכב, אבל לא העזתי להאמין.
ישבנו אצלה ודיברנו הרבה, הדבר היחיד שיכולתי לעשות זה לשים יד על הכתף שלה. נכנסנו לחדר שלה וגם שם המשכתי לחפור לה, זה כל מה שידעתי לעשות.. ואז היא פשוט לקחה את העניינים לידיים".

היא יזמה.

"כן, וזה היה מדהים".

ומה אח"כ?

"המשכנו להיות בקשר עוד 3-4 ימים, היא נסעה לטיול אופנועים עם כמה חבר'ה ונפרדו דרכינו. עדיין הרגשתי מאד חסר בטחון, ודווקא אז מאד רציתי להתאהב, לא חיפשתי רק סקס. הייתי מאוהב לפני, אבל לא בצורה הדדית אף פעם. האמת שעד היום זה ככה".

בעיה ידועה.

"הכרתי שם עוד מישהי, רק התנשקנו, וחשבתי שאני מאוהב בה לחלוטין. חשבתי שאנחנו משנים את מסלול הטיול שלנו וממשיכים יחד לתמיד. זה הבריח אותה די מהר".

וכשחזרת לארץ?

"בערך 3 ימים אחרי שנחתי פגשתי בירושלים בחורה צעירה צרפתייה שבדיוק עשתה עלייה. אני הייתי בן 28 והיא בת 21. היא התחילה איתי בפלאפל שם, ואז הזמינה אותי לראות את הדירה שלה".

וראית את הדירה.

"כן, זה קרה כל כך מהר שלא האמנתי. כנראה שהיא פשוט רצתה אז לא הייתי צריך לעשות מהלכים".

איך הכל פשוט קורה לך.

"לגמרי. אז איתה שכבתי איזה חודש כזה... ברצף. וזה לימד אותי הרבה על איך להיות עם בחורה. לה גם סיפרתי הכל על הניסיון שלי. היא קיבלה את זה כמו שזה, לא הגיבה באופן מיוחד".

חשבתי שאני מאוהב בה לחלוטין. צילום: shutterstock

אלון, בן 27, סיפר לי שהפעם הראשונה שלו היתה בגיל 25.

וחוץ מסקס מלא – היה לך מצבים מיניים עם נשים?

"הנשיקה הראשונה שלי היתה בגיל 23-24. תמיד הייתי בן אדם סגור".

איך זה קרה?

"הגעתי לאונליין דייטינג, נרשמתי ל-OKcupid. הייתי כמה חודשים באתר לפני שנוצר קשר ראשון, אבל במידה מסוימת זה לא היה באמת. היה לי פרופיל מאד לא מפורט וכמעט בלי תמונות, לא משהו שמזמין אינטראקציה. רק בשלב שבו החלטתי לקחת את זה ברצינות ולכתוב על עצמי בצורה מלאה ולמצוא תמונות וכן הלאה, באמת הצלחתי ליצור קשר".

אז התחלת לשלוח הודעות לנשים?

"כן, אבל דווקא הבחורה שבסוף איתה זה קרה פנתה אליי".

כמה נוח.

"כן, זאת הרגשה טובה. גם היה לי איתה חיבור מיידי. ואחרי כמה ימים של התכתבות הצעתי לה להיפגש".

סיפרת לה שאתה בתול?

"כן, בשלב שבו נפגשנו היא כבר ידעה. סיפרתי לה כי לפני זה כשסיפרתי למישהי אחרת היא נרתעה בגלל שזה שם אותה בעמדה מלחיצה. כאילו, אם זה יתקדם זה שם עליה איזושהי אחריות... היכולת לעצב איך אני תופס מיניות וזוגיות וכל זה, אז היה חשוב לי לומר מראש".

והסקס?

"קרה מוקדם מאוד, במפגש השני שלנו".

הפתיע אותך?

"כן".

אשמח לשמוע פרטים.

"אני לא זוכר מי יזם את המגע הראשון, מאד התרגשתי.. ומשם המשכנו. היו לי הרבה חששות, האם זה מה שאני רוצה ומתאים לי להתקדם בקצב כל כך מהיר – וגם הבעתי את זה. אמרתי שאני חושש ומתרגש. בגדול – היא הכתיבה את הקצב, אבל זה היה כל הזמן בדיאלוג. הרצון היה לעשות את זה כמו שצריך יותר מאשר פשוט לעשות את זה.
המשכנו משם למערכת יחסים של 5 חודשים, שלבסוף נגמרה. אני שמח שזה קרה במסגרת קשר רומנטי, ולא בסטוץ. גם היום אני לא מעוניין בסטוצים. אין לי התנגדות למין מזדמן, אבל במסגרת שנמשכת ליותר מלילה אחד".

ולא חיכית עוד 25 שנה לפעם הבאה.

"נכון, הייתי יותר משוחרר. אפשרו את זה כמה דברים שקצת קשה להפריד ביניהם - גם הטיפול שהייתי בו, גם העובדה שנפטרתי מהסטטוס הזה של בתול, וגם הקשר הזה שהיה משמעותי".

דניאל אלדם, בן 26, מספר שנשאר בתול עד גיל 25.
"רוב החיים הייתי ואני עדיין אדם שמן, וזה משהו שמלווה בהרבה חוסר בטחון בחברה שלנו, שמבהירה ומפארת איך צריך להיראות גבר מושך – ואני לא זה. תוסיפי לזה גם את כל הסטיגמות של החברה ההומואית, שהיא מאוד שטחית. זה הביא אותי למקום של בכלל לא לנסות וליצור קשרים או ליזום. גם לא היתה לי שום אינטראקציה עם הקהילה, אז לא היתה יכולה להיווצר סיטואציה של פגישה מקרית".

בתול עד גיל 25. דניאל אלדם

החברה מבהירה איך צריך להיראות גבר מושך ואני לא זה. דניאל אלדם

אז לא היה לך שום ניסיון, גם לא עם נשים?

"אפילו לא נשיקה, ומגיל צעיר ידעתי שנשים זה לא מעניין אותי, אלא גברים".

וידעו בסביבה שלך?

"זה לא שהלכתי ואמרתי "היי אני בתול", אבל כשמתקרבים למישהו זה משהו שעולה".

ואיך זה קרה?

"למדתי בבאר שבע, והצטרפתי לתא הגאה שם. באירועי הגאווה בשנה שעברה מישהו התחיל איתי".

מה הוא אמר?

"הוא שאל איזו שאלה, וניסה לדבר איתי. עניתי לו על השאלה וזהו. שנייה אחרי שהוא ויתר וכנראה הבין שאני לא בקטע שלו אמרתי לעצמי "רגע, הוא התחיל איתי! אני צריך לענות לו בחזרה" והמשכנו לדבר, יותר מאוחר הלכנו הצידה וגם התנשקנו קצת.

באותו ערב היה אפטר, בילינו את רובו בלהתמזמז על הספה בלי בושה, זה גם היה האירוע גאווה הראשון שלי, אז יצא חוויה טובה. הוא רצה קצת יותר, אבל אני לקחתי צעד אחורה, לא רציתי הרבה מידי ומהר מדי. יום לאחר מכן עשינו את זה בשירותים של הבר".

היה חשוב לך לומר לו שאין לך ניסיון?

"כן, גם באותו יום שנפגשנו, כשהוא שאל אם אפשר לנשק אותי, הרגשתי שאני חייב לומר לו שאף פעם לא התנשקתי. כאילו... זה יהיה נורא מוזר אם נתנשק והוא לא יבין מה אני עושה ואני אעמיד פנים שאני יודע מה אני עושה ויהיה מוזר".

אז יצאת מהשירותים, ומה אז?

"המשכתי ליהנות מהמסיבה. במקום מסוים ידעתי שדברים הם לא מה שעושים מהם.
כל מה שקשור לזוגיות, אהבה ומין – תמיד מדברים על זה כאילו זה הדבר הכי מדהים ומה שיש לשאוף אליו, וכבר יצא לי לעבור כמה דברים בחיים שלי וזה לא באמת עובד ככה. לא כל מה שנוצץ זהב. היה לי כיף, וגם היה לי כיף לעשות את זה שוב אח"כ עם אחרים, במקום מסוים זה נתן לי את ההוכחה שאנשים יכולים להמשך אליי. זאת היתה הרגשה טובה. זהו.

דבר חיובי בעובדה שזה קרה בגיל מאוחר הוא שזה בא ממקום מאד חזק ובוגר ואף אחד לא יכול להכריח אותי לעשות משהו שלא מרגיש לי בנוח. אני מאד מודע לעניינים האלה. שמעתי הרבה סיפורים על טעויות שאנשים עושים בגיל צעיר, כי הם לא מבינים ויודעים מה הם רוצים.

במקרים קיצוניים גם שמעתי על אנשים שקיימו יחסי מין לא מוגנים ומצאו את עצמם בבית חולים להיבדק, ואני באתי ממקום שאני יודע שלא אעשה משהו שלא ארגיש איתו בנוח, ואני תמיד יכול להפסיק. לא היו לי חששות לגבי מה אם הוא ירצה משהו שאני לא וכו'. עדיין מאד קשה לי אפילו לשלוח הודעה באפליקציה, זה מעין מיני התקף לב ואני מעדיף שיתחילו  איתי ולא שאני אתחיל.

חשוב לי לומר שזה בסדר לא להיות רגיל וכמו כולם, להיות שונה מהמסלול הקבוע שהחברה בונה לנו. להיות אחר זה לא דבר רע, וכל אחד עובר תהליכים בקצב משתנה וזה נהדר שכולנו אנשים שונים. וגם הראיון שלי לא צריך להיות בעילום שם, אין לי מה להסתיר".