באופן אישי, העובדה שאני נמשכת לכל המגדרים לא מעניינת אותי במיוחד ובעיניי היא שורת המידע הכי פחות מרגשת בכרטיס שלי באתרי הכרויות אבל מרבית הגברים רואים בה פרט פיקנטי במיוחד ומעטים אלה שמצליחים להישאר אדישים. בסך הכל, ניתן לחלק את התגובות הגבריות לחמש קטגוריות גמישות למדי:

המאושר

התגובה הכי מאוסה בעיניי לביסקסואליות/פאנסקסואליות איננה סלידה או רתיעה, אלא דווקא, שימו לב, התלהבות. כן, יש לא מעט גברים שמגיבים למידע הזה בשמחה גדולה מלווה בחיוך קריפי ועיניים בורקות. אני קוראת להם "המאושרים".

בדמיונו המפותח, המאושר כבר חוזה את העתיד (שלעולם לא יגיע)- כל זה יסתיים בחוויה מינית נהדרת, אורגיה פראית, הוא ושתי נשים יפהפיות ונוטפות סקס, שייגעו זו בזו לנגד עיניו המשתאות ואז יזמינו אותו, בחיוך מפתה, להצטרף אליהן לזיון חסר מעצורים. כי הרי ברור שאם את ביסקסואלית את מבלה את לילותייך בשלישיות כי בי זה בעצם גם וגם, לא?

המאושר ניזון מערימות של דעות קדומות ופורנו. הוא מאוד רוצה לשלוט בעצמו אבל אין לו מושג איך הוא מוריד מהפרצוף שלו את החיוך הדבילי שנח עליו כרגע. במוח הקטן שלו רצות עכשיו תמונות מסרטוני פורנו של לסביות (שכמובן נוצרו בידי גברים, עבור גברים) וזה כמעט כמו לבקש מאתיים שקלים ולקבל מזוודה עם מיליון דולר במזומן, שטרות חדשים מסודרים בחבילות. מה עוד בן אדם צריך בחיים האלה? לא רק שהבחורה שהסכימה לצאת איתו לדייט נראית סבבה, היא גם אוהבת נשים! הו, הו, איזו פתיחות!

את פאנסקסואל, נכון? זה אומר שלכל בן אדם יש הזדמנות. צילום מסך

 המאושר לא לגמרי מבין מה זה אומר "ביסקסואלית" או "פאנסקסואלית" ובמקום למצוא מידע מדויק שיסדר לו קצת את הבלאגן בראש, הוא בוחר לתרגם את המילה הזו כ"שרמוטה". לא שיש לי בעיה עם שרמוטות, רק שאין בהכרח קשר בין שתי המילים הללו.

לא, פרח, העובדה שאני נמשכת גם לגברים וגם לנשים, לא אומרת שאני חפצה בשניהם במיטה שלי בו זמנית. באופן מפתיע, היא גם לא אומרת שאני כל כך "אופן מיינד" כך שלא יפריע לי לסיים את הערב במיטתך או שנורא בא לי להכניס אותך לחדר המיטות שלי ולענות לך על כל השאלות שאתה "חייב" למצוא להן תשובה כמו איך בדיוק אתן עושות את זה והאם זה כולל גם אביזרים ואיזה.

מה היא כן אומרת? גוגל איט. עד אז, יהיה נחמד אם תוריד את החיוך הדבילי הזה מהפרצוף ותפסיק ללקק את השפה התחתונה, אידיוט.

הסקרן

עיניו של הסקרן נדלקות בתשוקה. אבל בניגוד לאחיו המאושר, הוא לאו דווקא מדמיין אורגיות מפוארות עם שתי קוזינות על מיטת קינג סייז. התשוקה שאני מדברת עליה היא יותר תשוקה לידע. בדרך כלל, תהא זו הפעם הראשונה שהסקרן פוגש פנים מול פנים ביסקסואל. יש לו הומו אחד בעבודה, השכנה שלו לסבית ובטלוויזיה הוא ראה פעם סרט דוקו עם טרנסים אבל ביסקסואל? זה חדש. כאילו, הוא שמע על זה, הוא יודע שיש נשים וגברים כאלו, הוא פשוט מעולם לא ישב לכוס קפה עם אחת כזו. עכשיו נפתחה בפניו הזדמנות פז שהוא לא הולך להחמיץ - הוא הולך לשאול שאלות. את כל השאלות.

 

גיל: 33. סטטוס: רווקה

ליותר מדי אנשים יש המון מה להגיד כשהם שומעים שאני רווקה שחוגגת בקרוב 33 קייצים. הגיע הזמן לענות להם

לטור הקודם ב'אלנבי פינת יהודה הלוי'

 

מתי גילית בעצם שאת נמשכת גם לנשים? למי את נמשכת יותר- גברים או נשים? את רואה את עצמך חיה בעתיד עם אישה או עם גבר? מערכת היחסים הכי רצינית שהייתה לך הייתה עם אישה או עם גבר? איך הגיבו ההורים? והאחים? והחברים? וסבתא וסבא? יש בכלל דבר כזה, זאת לא פשוט סקרנות? וכאילו... שאת נמצאת עם גבר, את לא מתגעגעת לנשים? כשאת נמצאת עם אישה, את לא מתגעגעת לגברים? מתי בפעם האחרונה היית עם אישה? ועם גבר? וכשאת עם נשים - את אוהבת גבריות או נשיות? את מאוד נשית, זה אומר שאת יוצאת עם בוצ'ות? את יותר דומיננטית או פאסיבית? איך תתמודדי במערכת יחסים מונוגמית רק עם מגדר אחד? את בכלל יכולה להיות במונוגמיה או שמראש את מחפשת מערכת יחסים פתוחה כדי שתוכלי "להתנשנש" קצת עם המגדר הנוסף מהצד? גברים זה חרא של עם (נאמר בפרצוף מחויך), אז למה לא פשוט להיות רק עם נשים? הרבה יותר קל בחברה שלנו להיות סטרייטית (נאמר בפרצוף חמור סבר) אז למה לא פשוט להיות רק עם גברים? את רואה את עצמך חלק מהקהילה? את יוצאת למקומות של הקהילה? זה נהיה קצת טרנד כזה, לא? זה לא עוד שלב בחיים שמתישהו עובר?

זו רשימה חלקית וכן, זכיתי לשמוע את כולה ויותר ממנה, לפעמים בדייט ראשון, לפעמים עוד בשלב ההכרות המוקדמת - באתר הכרויות או בפייסבוק. כעיקרון, שאילת שאלות בשלבי הכרות, זה דבר לגיטימי ופעמים רבות פשוט עניתי עליהן, בלי לעשות מזה יותר מדי עניין. מה שלא לגיטימי הוא להציף את מי שעומד מולך בערימות של שאלות, חלקן חודרניות ממש, עם אפס רגישות ובלי להתעניין באמת במי שעומד מולך. יכול להיות שזה נשמע קצת מוזר כי הרי כששואלים אדם שאלות, זה אומר בהכרח שמתעניינים בו, לא?

מממ... לא.

אני רואה שאת אישה מאוד נשית. אור סופר, לפעמים נשית ולפעמים לא. צילום: אלעד אקרמן

אני רואה שאת אישה מאוד נשית. אור סופר, לפעמים נשית ולפעמים לא. צילום: אלעד אקרמן

 אתה לא מגלה בי עניין, אתה מגלה עניין "בתופעה". בגדול, זה נהדר בעיניי שאתה מתעניין בזהות מינית אבל השלב בו אני הופכת מ"אור", אישה שיצאת איתה לדייט בבית קפה לנציגת הקהילה הלהט"בית שהגיעה להרצאה בנושא ביסקסואליות הוא בלתי נסבל. אני לא אחראית לבורות שלך. אף אחד לא אחראי עליה, רק אתה עצמך. כמה לידע? מתעניין בנושא? נהדר. תתחיל בגוגל, משם תמשיך לפייסבוק, משם לכתבות, מחקרים, ראיונות, ספרים וסרטים שנעשו בנושא. הרגע בו דייט הופך לשיחת הסברה שתפקידה לספק את סקרנותך הוא הרגע בו אני מבקשת חשבון, לידיעתך.

הנחרד

הנחרד הוא שם קוד להומופוב גלוי. מדובר בגבר שמאמין שליחסים בין שני אנשים מאותו המגדר לא אמור להיות מקום בעולם הזה, בשום צורה שהיא. לפעמים מדובר בחובשי כיפה אולם נתקלתי כבר בחילונים גמורים שרואים ביחסים בין שתי נשים מחלה, במקרה הטוב ופשע נגד החברה האנושית, במקרה הרע. גבר כזה, גם אם הוא עשוי למצוא את עצמו מפנטז על שתי נשים, ברור לו שהוא לעולם לא יצא לדייט או חלילה, ייכנס לקשר רציני עם אישה שנמשכת גם לנשים.

למזלי, מעולם לא יצאתי לדייט עם אחד כזה. ב-100% מהמקרים זה נגמר באתר הכרויות. באוקיקיופיד, ישנה שאלה "האם היית יוצא עם אדם שקיים בעברו יחסים חד מיניים?" מן הסתם, אדם שענה בשלילה על השאלה הזו (ותתפלאו, יש לא מעט גברים כאלה) לא מעוניין לצאת עם ביסקסואלית. בכרטיס שלי כתובה במפורש הנטייה המינית אבל לא כולם טורחים לקרוא ולכן, במקרים בהם פונה אליי מישהו שענה על השאלה הזו בשלילה - אני מבהירה לו מיד שאינני סטרייטית. לרוב הוא אומר "לא תודה" ונעלם.

התגובה הזו לא מדכאת אותי יותר מדי. היא לפחות מבטאת להטבופוביה גלויה, לא כזו שמסתתרת מאחורי ערימות של נאורות וליברליות לכאורה. הגבר שמולי אומר חד וחלק "אני לא יוצא עם ביסקסואלית כי זו דרך חיים פסולה בעיניי" ולא שואל אותי שאלות מטומטמות ולא אומר לי "אין דבר כזה. או נשים או גברים". בצורה די מעוותת, הוא מכיר בי ובקיום שלי ובוחר במכוון ובמודע להתרחק ממנו. זכותו.

המאוים

זה הזן האהוב עליי ביותר. המאוים הוא גבר די רגיל ודי נורמאלי. הוא לא מפציץ אותי בשאלות קריפיות, לא נכנס לי לסדינים, לא בור גמור בכל הנוגע לנטיות מיניות ולא נגעל ממני או חושב שצריך להכניס אותי לבית משוגעים או לבית סוהר. המאוים, לרוב, בעד מתן זכויות שוות לקהילה הלהט"בית, הוא כבר קרא דבר או שניים בנושא, אולי אפילו קפץ למצעד הגאווה "כדי לתמוך". אולם, מתחת לכל הקידמה וההכרה, המאוים הוא קודם כל גבר סטרייט ומונוגמי שרוצה אישה סטרייטית ומונוגמית. למאוים לא מתאים לשבת עם מישהי בבית קפה, להסתכל על בחורה יפה שעברה כרגע ולדעת שהוא לא היחיד שנתן בה את המבט הזה. הלו! הוא זכר אלפא! רק הוא מסתכל ככה. כמו כן, הוא קצת חושש ממה שהוא עלול לגלות במיטה - אם היא נמשכת לנשים, עד כמה היא נמשכת גם לגוף הגברי? המאוים מנסה לברר בדרך - לא דרך האם יושבת מולו לסבית בהכחשה שתירתע ממנו ב"רגע האמת".

אתה לא מגלה בי עניין אלא בביסקסואליות. אור סופר. צילום: אלעד אקרמן

אתה לא מגלה בי עניין אלא בתופעה. אור סופר. צילום: אלעד אקרמן

 אבל מה שהכי מטריד את המאוים, הפחד הכי גדול שרוחש בו מתחת לפני השטח הוא לגלות שהוא "לא מספיק", שהאישה שלו מפנטזת על משהו שהוא לעולם לא יוכל לספק ולמה מלכתחילה להיכנס לקשר עם אישה שהוא לא יכול לספק ב-100%?

המאוים רואה בביסקסואלית אישה "לא רצינית", ילדותית או נעדרת בשלות למערכת יחסים ארוכת טווח, אחת ש"לא סגורה על עצמה". מה בעצם מטריד אותו? הרי אם אני סטרייטית מוחלטת שנכנסת למערכת יחסים איתו, יש לי 50% מאוכלוסיית העולם לבגוד בו יחד איתה. בעצם, כל גבר, כל אדם שני הוא פוטנציאל בגידה. אם אני ביסקסואלית ונמצאת במערכת יחסים איתו, כל אישה וגבר הם פוטנציאל בגידה. כל האפשרויות פתוחות בפניי. בעצם, אני יכולה לבגוד בו עם 100% מהאוכלוסייה. בנוסף, חצי מהאוכלוסייה הזו תספק לי חוויה שאין באפשרותו לספק, גם אם ירצה בכך, מה שמגדיל את הסיכון.

מה המאוים מפספס? ובכן, בני אדם הם לא ערימת סטטיסטיקות.

הנורמאלי

ויש גם כאלה. גברים שאת אומרת להם שאת ביסקסואלית והם מגיבים כמעט כאילו אנחנו כבר ב-2016: מחייכים, אומרים "וואלה, מגניב" וממשיכים לעיין בתפריט. הם לא נפלו מהכיסא, לא חשו צורך עז לשאול משהו ולא התחרמנו רק לשמע המילה. מדהים.

לעמוד הפייסבוק של אור סופר

לטור הקודם במדור